Primăria Timișoara a pornit în luna mai licitația pentru proiectarea și execuția obiectivului „Reabilitare linii de tramvai și modernizarea Bd. Cetății”. Oferte s-au putut depune până în 29 iunie, după prelungirea termenului. Doar societatea Porr Construct a fost interesată, care a depus o ofertă împreună cu alte șapte firme. Porr Construct e lider de asociere, iar terț este Porr Bau GmbH, în timp ce subcontractanți sunt Baicons Impex SRL, Imsat, Sanel, Swarco Traffic România, Manro SRL și SC Pesit Rom SRL.
Oferta depusă de cele opt societăți a intrat în evaluare calificare/tehnică, care se poate întinde, conform SEAP, până în 22 decembrie.
Linii de tramvai înierbate
Lucrările de pe Bd. Cetății sunt estimate la 18,6 milioane de euro. Studiul de fezabilitate a fost aprobat încă din luna februarie. Vom avea linii de tramvai duble înierbate pe tot traseul, de la Calea Bogdăneștilor până la Calea Torontalului, piste de biciclete pe fiecare sens de deplasare, trotuare decente și spații verzi.
Vorbim despre 1,57 km linie dublă de tramvai, 25.800 mp de carosabil, peste 12.000 mp de trotuare, 25.000 mp spații verzi și 10 stații de tramvai, dar și despre peste 3,5 km de piste pentru biciclete, conform documentației.
„Traseul liniei ce urmează a se reabilita va urmări traseul liniei de tramvai existente, ca linie de tramvai proprie cu suprastructura căii înierbată, cu fundație pe longrine și spații verzi cu pomi ce încadrează calea de tramvai. (…) Platforma carosabilului va rămâne pe amplasamentul existent. Se vor amenaja spații verzi prin acoperire cu covor de gazon și plantarea unui număr sporit de arbori”, se arată în studiul aprobat în CL încă din februarie.
Șase luni pentru PT
85 de milioane de lei cu tot cu TVA e dispusă să plătească PMT pe proiectare și execuție. Durata de realizare a investiției este de 36 de luni, din care șase sunt pentru întocmirea proiectului tehnic, astfel că șantierul propriu-zis ar trebui să țină doi ani și jumătate.
Investiția ar urma să fie făcută din bugetul local. Reprezentanții primăriei speră însă și la fonduri europene, iar proiectul se află pe lista de rezervă a ADR Vest.
S-au făcut proiecte și pentru reabilitarea liniilor de tramvai și a tramelor stradale de pe Calea Stan Vidrighin și Calea Bogdăneștilor. Pentru Stan Vidrighin a fost adoptat studiul de fezabilitate, în timp ce pentru Calea Bogdăneștilor a fost deja semnat contractul de execuție, cu zece firme. Lucrările ar putea începe la toamnă.
Trimite articolul
XSe sta dupa PT? :)) Tu intelegi ce e ala pt? Nu e un aviz dupa care sa se stea, e un proiect tehnic.
Astia-s aia care au cracit pasajul jiul in 2 ani prca…Specialisti in lalaiala, nu se vor incadra in termen desi mi se extrem de permisiv. Ambitiosul Dobra a pus 7 luni pe o lucrare infinit mai complexa – probabil nu se va respecta.