Societatea Porr Construct a depus singura ofertă pentru reabilitarea și extinderea Bd. Cetății. Și a câștigat licitația primăriei. Va lucra cu alte șapte firme, vreme de trei ani, din care șase luni la proiectul tehnic. Lucrările efective pentru șantierul de 17,3 milioane de euro pot începe abia anul viitor.
Primăria Timișoara anunță finalizarea licitației pentru proiectarea și execuția obiectivului de investiții „Reabilitare linii de tramvai și modernizarea tramelor stradale în Municipiul Timișoara, Traseul 4 – Bulevardul Cetății”, oferta câștigătoare fiind și singura depusă. Porr Construct se va ocupa de șantierul dintre Calea Bogdăneștilor și Calea Torontalului, alături de șapte alte firme: Porr Bau GmbH (terț) și Baicons Impex SRL, Imsat, Sanel, Swarco Traffic România, Manro SRL cu SC Pesit Rom SRL (subcontractanți).
Societatea mai are și alte lucrări cu primăria. Lucrează deocamdată pe Bd. Sudului, care va fi lărgit la patru benzi, dar s-a ocupat și de lărgirea Pasajului Jiul.
„Câștigătoare este Porr Construct, o firmă care a mai avut și are lucrări la Primăria Timișoara, o firmă renumită mai ales în toată Europa, dar cred că și dincolo de granițele Europei, firmă foarte bună. Cel puțin în colaborarea cu noi nu am ce să reproșez. Prima lucrare mare pe care a avut-o, cu mine ca primar, a fost modernizarea Pieței Bălcescu”, a anunțat, vineri, primarul Timișoarei.
Șantierul, poate din primăvară
Șantierul efectiv de doi ani și jumătate nu va începe prea curând, pentru că societățile amintite mai sus au la dispoziție șase luni să pregătească proiectul tehnic.
„Termenul de realizare a investiției este de 36 luni (6 luni proiectare și 30 luni execuție)”, se arată în documentația primăriei.
Urmează acum ca reprezentanții municipalității să semneze contractul cu Porr Construct, iar apoi să emită ordinul de începere a lucrărilor. Dacă totul merge bine, în luna februarie a anului viitor ar trebui ca primăria să aibă proiectul tehnic și să emită ordinul de începere pentru șantier.
Ce lucrări vor fi
Municipalitatea are studiu de fezabilitate încă din luna februarie a acestui an, iar licitația pentru execuție a lansat-o abia în mai. Vom avea linii de tramvai duble înierbate pe tot traseul, de la Calea Bogdăneștilor până la Calea Torontalului, piste de biciclete pe fiecare sens de deplasare, trotuare decente și spații verzi.
Vorbim despre 1,57 km linie dublă de tramvai, 25.800 mp de carosabil, peste 12.000 mp de trotuare, 25.000 mp spații verzi și 10 stații de tramvai, dar și despre peste 3,5 km de piste pentru biciclete, conform documentației.
„Traseul liniei ce urmează a se reabilita va urmări traseul liniei de tramvai existente, ca linie de tramvai proprie cu suprastructura căii înierbată, cu fundație pe longrine și spații verzi cu pomi ce încadrează calea de tramvai. (…) Platforma carosabilului va rămâne pe amplasamentul existent. Se vor amenaja spații verzi prin acoperire cu covor de gazon și plantarea unui număr sporit de arbori”, se arată în documentație.
Valoarea totală a contractului este de 83,7 milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a 17,3 milioane de euro.
Investiția ar urma să fie făcută din bugetul local, dar reprezentanții primăriei speră să obțină și fonduri europene. S-au făcut proiecte și pentru reabilitarea liniilor de tramvai și a tramelor stradale de pe Calea Stan Vidrighin și Calea Bogdăneștilor. Pentru Stan Vidrighin a fost adoptat studiul de fezabilitate, în timp ce pentru Calea Bogdăneștilor a fost deja semnat contractul de execuție, cu zece firme. Lucrările ar putea începe la toamnă.
Articole pe aceeași temă:
Porr Construct ar putea lucra pe Bulevardul Cetății, cu alte șapte firme. Se stă 6 luni după PT
Începe șantierul pe Calea Bogdăneștilor… la toamnă. Trei luni pentru proiectul tehnic
Trimite articolul
XSe vee ca e an electoral! Incep “acusi” T-R-E-I lucrari la artere principale in nordul orasului… Bogdanestilor, Cetatii si o bucatica din Grigore Alexandrescu.
Porr macar lucreaza cum trebuie. Tare imi e teama ca bucatica aia de 800m din Alexandrescu, fiind facuta de “specialistii” de la Superconstruct, va fi gata mult dupa celelalte doua, care au km intregi + linii de tramvai (asta cu conditia sa nu inceapa si astea in realitate tot dupa vreo 10 ani de promisiuni, ca si bucatica aia e prinsa in buget in fiecare an, de prin 2014 cel putin.
-
* vede