A expirat termenul final pentru depunerea ofertelor de execuție a lucrărilor de modernizare pentru Lotul 1 din DJ 691, care traversează comuna Dumbrăvița. În cadrul licitației organizate prin Sistemul Electronic de Achiziții Publice s-au arătat interesați doi constructori de renume, și anume PORR Construct și Strabag.
Ambele firme dispun de utilaje și muncitori pentru a realiza la timp lucrarea. Proiectul tehnic prevede lărgirea drumului la două benzi pe sens, amenajarea unor dispozitive de colectare a apelor pluviale, a sensurilor giratorii și a intersecțiilor semaforizate, execuția de trotuare pe anumite segmente, iluminat și intervenții la rețelele de utilități. Totodată, lucrarea va include și scoaterea stâlpilor de susținere a liniei de contact pentru troleibuz și amplasarea celor noi.
„Am primit oferte din partea unor companii serioase, care au avut rezultate bune și pe alte proiecte de-ale noastre. Strabag a executat extinderea la patru benzi a DJ 592 Timișoara – Moșnița Nouă, iar acum are în lucru celălalt tronson din DJ 691. Cu PORR Construct am modernizat DJ 692B Tomnatic – DN6 (sensul giratoriu de la Tomnatic), dar mai ales, am făcut cea mai mare reabilitare din județ, drumul de legătură între Timiș și Arad – DJ 693 pentru interconectare la A1 (AR). Dacă totul va decurge normal și fără contestații, semnăm contractul până la jumătatea lunii august, astfel încât, până la finalul anului, să cheltuim fondurile europene pe care le avem la dispoziție”, a declarat, vineri, Alin Nica, președintele Consiliului Județean Timiș.
Potrivit reprezentanților CJT, extinderea la patru benzi a drumului județean care trece prin Dumbrăvița este condiționată de scoaterea a 70 de stâlpi de troleibuz deținuți în acte de Primăria Timișoara, aproximativ 50 urmând să fie amplasați ulterior pentru a asigura funcționalitatea liniei de contact.
Liberalul Alin Nica le cere partenerilor de la USR să sprijine acest proiect intens disputat în ultima perioadă, uitând să menționeze că predarea stâlpilor este imposibilă fără desemnarea unui constructor.
„Dacă Primăria Timișoara și Primăria Dumbrăvița doresc acest proiect care ar crește considerabil calitatea vieții locuitorilor Dumbrăviței, au ocazia să ne predea stâlpii. Fără banii europeni atrași de Consiliul Județean și fără cheltuielile suplimentare suportate de administrația județeană, Primăria Dumbrăvița nu își va permite financiar vreodată să extindă drumul deoarece le-ar consuma peste două treimi din bugetul local. E ultima șansă să renunțe la orgolii și să lucrăm împreună, căci nu este normal ca un drum de două minute să fie parcurs în aproape jumătate de oră”, a mai adăugat președintele Consiliului Județean Timiș.
În februarie, când au mai avut loc discuții pe această temă, viceprimarul Ruben Lațcău spunea că, potrivit legii, municipalitatea nu are cui să predea amplasamentul deoarece administrația județeană nu a desemnat niciun constructor pentru extinderea drumului.
„În acest moment, noi, ca și partener secundar, nu avem cui să predăm amplasamentul. Amplasamentul se predă unui constructor. Legislația în domeniul construcțiilor este destul de clară. Amplasamentul se predă unui constructor printr-un contract de execuție.
În momentul în care un constructor are contractul semnat, are ordin de începere, el face o predare de amplasament cu toți deținătorii de utilități: Enel, E.On, Aquatim, STPT, firmele de telecomunicații.
Cu toții vin la predarea de amplasament, semnează un proces verbal de predare de amplasament și din acel moment constructorul este stăpânul și posesorul până la finalizarea lucrărilor amplasamentului”, a explicat în februarie viceprimarul Ruben Lațcău.
Vă reamintim, de modernizarea tronsonului 2 al DJ 691 se ocupă firma Strabag. Aceasta a câștigat licitația în luna martie.
Pe aceeași temă:
Lărgirea la patru benzi a drumului care trece prin Dumbrăvița, DJ 691, etapa declarațiilor
Trimite articolul
Xsuper, abia astept!
-
Asteptare placuta !
-
muax
-
Firme serioase,după cum lucrează la alte proiecte.
-
Daca astea sunt firme serioase, atunci avem probleme majore.
-
Corect ! Pe Buziasului au picat toate bordurile de pe marginea carosabilului …..
-
STRABAG in alte tari lucreaza impecabil. in Romania se chinuie.
-
Ce vorbești? Unde se chinuie ? Tot ce au început au terminat la timp. Porr la fel.
-
Degeaba au terminat la timp. Treci pe drumul ce duce de la Giroc spre Chișoda (centura păcii) si fă-ți o părere despre calitatea lucrării efectuate.
La fel și Porr au lucrări finalizate la termen dar de o calitate care nu se poate critica constructiv.
-
Stiu ca edilii locali au incercat sa bage bete in roate, cum ca nu le trebuie autostrada prin sat. Din pacate pacatul primordial s-a facut demult, cand s-a gandit descarcarea de pe autostrada. Desi va fi deranj, e benefic si pentru locuitorii din Dumbravita in tranzitul lor spre oras.
Porr e firma serioasa?. Imi aduc aminte cum s-au luptat la pasajul Jiul cu vechea culee. Parca o spargeau cu surubelnita. Si pe Cetatii tot ei sunt la butoane, lucrare intinsa pe 3 ani……
Firme serioase. De ce nu s-or fi inscris si la licitatia pt descarcarea Sanandrei ?
doar niste cretini mai planteaza o padure de stalpi pentru catenara in conditiile cand exista autobuze electrice. Lae vopsitul a mutat pe str. Ripensia troleibuzele in prezent circula cu motorul diesel. Ce conteaza ca inclusiv ambulantele ocolesc in loc sa circule rapid pe acea banda rezervata de pe str Cluj. Totul doar ca Lae sa aiba o banda in plus spre Soarelui., asta e viziunea politrucilor analfabeti
-
si de ce n-a schimbat frigz inapoi?
ps lae a scos banda aia dupa ce nevas’sa a fost implicata intr-un accident (era intr-un taxi si a fost usor ranita).
pps pe lae la ce il ajuta sa mearga pe ripensia laolalta cu busurile si taxiurile spre centru?
ppps au mai fost si alti candidati in afara de lae si frigz? Daca cei aproape 70% care “au avut altceva mai bun de facut” ar fi mers la vot, puteau alege pe absolut oricare dintre candidati fara probleme, cu un procent de aproape 70%!
#🤪
‘Pas cu pas’ firmele românești dispar din licitațiile mai serioase de infrastructura și sunt înlocuite de firme austriece. Vom fi ce-am fost și chiar mai mult de atât… Slugi la alții. Istoria se repeta…
Firme serioase. Lucrarea de largire e necesara.
Mugarine, mai zii sefului tai Donimic sa-i zica ultraprefatitului Rubensian ca tee sa prede stalpii iar bete in roate sa puna la caruta proprie. Dumbravitenii au nevoie de 4 benzi.
Tre sa scapam de rusinea asta de drum principal asa cum e acum…