Miercuri, 28 februarie, Primăria Timișoara și-a lansat noul „portal unic”, platforma online pe care ar urma să se desfășoare viitoarele interacțiuni administrație – cetățeni. Ar fi „sute de proceduri” care au fost regândite și „orientate spre cetățean”. În general, noutatea ar fi depunerea și rezolvarea cererilor online.
„Chiar acum am avut un experiment în care am depus cererile pentru mărțișoare, pentru comercianții de mărțișoare, doar online. Din peste 400 de cereri, doar 15 (comercianți – n.r.) au venit la ghișeul unde noi am asistat să depună cererea online. Restul, toți au reușit să depună online, deci este accesibil pentru toți. (…) Ajută cetățeanul să înțeleagă procedura birocratică și în același timp este și – cum să spun – un stimul pentru funcționari, să lucreze de fapt cu o mai mare viteză. (…) Roboții o să facă o parte din muncă, asta nu face să nu mai avem nevoie de funcționari, dar funcționarii o să poată să facă alte lucruri, lucruri unde este nevoie de creativitate, de empatie și de interacțiune reală cu cetățeni. (…) Sper ca în viitor poate să nu mai fie nevoie de birocrație, pentru că până la urmă asta este scopul, într-adevăr, să reducem din birocrație și, poate pentru anumite lucruri, nici de roboți să nu mai fie nevoie, tocmai pentru că nu mai trebuie să depui nicio cerere”, a explicat Fritz.
Pe de o parte, platforma va fi integrată cu ROeID, astfel încât conectarea să fie cât mai sigură. Vor mai fi tot felul de „roboți” – aplicații, de fapt – care vor ajuta cetățenii să afle procedurile necesare îndeplinirii scopului dorit. Rezumat, cetățenii vor putea face orice ține de relația cu municipalitatea prin intermediul portalului, mai puțin câteva servicii de la Evidența Populației. Asta pentru că „încă nu ne putem căsătorii online”, după cum a glumit primarul.
Pe de altă parte, noutățile nu vor fi doar interfața care îi va întâmpina pe cetățeni și modul de autentificare, ci și modul de lucru intern, al angajaților. Se va elimina nevoia de „tot felul de hârtii” și mape, a spus primarul. Tot sistemul va fi bazat pe pachetul de servicii Microsoft 365, deci datele vor fi stocate în cloud, dar exista și un back-up fizic, gestionat de o firmă locală. Primarul a insistat că se dorește, chiar dacă se schimbă conducerea primăriei, găsirea unei soluții care să nu mai permită revenirea la sistemul offline.
Portalul poate fi accesat AICI.
Evenimentul de lansare
În cadrul evenimentului, au fost câteva mărturii ale funcționarilor care se vor bucura de avantajele noii tehnologii. A urmat, mai apoi, un discurs al primarului, întrerupt pentru scurtă durată de niște contestatari de-ai săi îmbrăcați cu tricouri inscripționate „Dominic, nu ai făcut nimic”. „Susținători ai adversarului meu, fostul primar” și „tineri de la PNL” – i-a catalogat Fritz. A mai luat cuvântul și Val Mureșan, consilierul primarului pe probleme de digitalizare.
Cea mai importantă parte a evenimentului de lansare, însă, a reprezentant-o dezbaterea pe tema digitalizării la care au participat, alături de edilul-șef și consilierul său, experți din domeniu: Bogdan Putinică – general manager Microsoft România, Stelian Câmpianu – general manager ETA2U și Ovidiu Dan – head of Big Data & Security Eviden Technologies România. Moderatoare a fost Silvia Fierăscu, cercetător la Universitatea de Vest Timișoara. În general, a fost lăudată inițiativa – mai ales că e bazată pe open-source – ceea ce ar putea deschide ușa și altor administrații să implementeze sisteme asemănătoare.
Vă amintim, pentru realizarea portalului, primăria lansase licitația în februarie anul. Inițial, contractul trebuia semnat în primăvară, dar din cauza unei contestații și a judecății în instanță, acest lucru s-a întâmplat de abia în octombrie. Până la urmă, procedura a fost câștigată de Eviden Romania, la o valoare de 1,8 milioane de lei, fără TVA, adică aproximativ 2,16 milioane de lei, echivalentul a puțin peste 430.000 de euro, cu TVA. În cadrul discuțiilor aferente dezbaterii, s-au amintit și alte investiții în digitalizarea primăriei, aproximativ „un milion în fiecare an”, după cum a amintit Val Mureșan, pentru diferite instrumente, distincte de portalul unic, dar care sunt complementare cu acesta.
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
X“găsirea unei soluții care să nu mai permită revenirea la sistemul offline.” CUM MĂ?!? voi sunteti normali? sau inconstienti? sau rau intentionati?
-
Se referea la faptul ca chiar daca urmatorul primar nu e fan digitalizare sa nu poata da inapoi.Asta pare posibil eliminand o mare arhiva de documente fizice.Ca credeai ca inseamna digitalizare.Incepe resetarea.
Cum sa fii asa tembel?
Pierzi alegerile dupa ce ai avut clientela de partid si afaceristi dedicati PNL.
Si dupa aceea hartuiesti si agasezi pe cei de la primărie, sustinuti vădit de CONSILIERI LOCALI PNL, platiti din banii nostrii ca ss faca circ la un forum.
Paine si circ. Sunt complet disperati PNL si partidul unic.
Vor pierde pe judet TOTUL in favoarea PSD.
Niste habarnisti, ascunsi dupa titluri de functii smart cum ar fi ”head of”…si alte prostii de genul. Astia la primul hacker-attack mai serios ar pierde toate datele pentru totdeauna. Noroc ca Timisoara nu reprezinta o miza pentru nimeni. Dar banii raman aruncati…in eter, pardon, in cloud!
-
Pai fa tu niste teste de penetrare si vezi ce poti hack-ui. Vezi poate poti sparge portalul. Stii cum se face, ai facut asa ceva in viata ta? Sau maxim ai vazut Matrix si ai pareri?
M-am uitat putin prin noul portal. In continuare se cer copii ale documentelor depuse deja la Primarie. De exemplu pentru intabularea casei se cere copie de pe autorizarea de construire si de pe plansele din autorizatie, planse care zac deja intr-un biblioraft la Primarie.
-
Asta ar insemna ca primaria sa urce in online o gramada de acte pentru a fi disponibile la o verificare. Cine are chef de asa ceva? Asa ca acum avem dosarul cu sina digitalizat in care practic atasezi toate actele si le trimiti primariei in format digital. Singurul lucru care se economiseste este statul la coada cu dosarul pentru ca documentele oricum trebuie sa le detii.
alti 400 mii bagati in buzunarele homosexualilor…bine ca scapam de astia in Septembrie
-
Habar n-ai despre ce vorbesti. Esti nostalgic dupa stat la cozi, asa-i. Pentru tine orice nu intelegi este o prostie, orice iti depaseste nivelul de intelegere e o prostie. Trist
Și Schela aia care a stat 1 an a costat 300.000. Bă, ăștia sunt prosti sau se fac? Cum pot ăștia sa arunce cu bani intr-o platformă /website 400.000?
Fritz afara!
-
N-ai facut in viata ta asa ceva, este? Mai mult decat Tion si Facebook banuiesc ca nu ai atins in viata ta o infrastructura hardware sau o linie de cod, asa-i? E bine ca-ti dai cu parerea… Portalul ala nu e un website tati, in spate sunt niste Database-uri si niste Engine-uri. Doar Ui-ul e website, in spate e probabi o intreaga uzina, dar nah… de unde sa stii tu toate astea cand maxim tu te dai pe TikTok
-
Ai dreptate, Neloo!
Eu nu sunt Usr-ist și nu îmi pot da cu părerea pe banii tuturor, numa tu. Deștept ești, bre!
Cat despre termenii iT pe care ii folosești pentru a te “da mare” că știi și tu ceva, mai bine ai observa că acest USR nu a creat nimic altceva decât mizerie.Asa-i că ești de-acord cu tot ce face dl tău primar Fritz? Da, bravo!
Din punctul meu de vedere, asa cum cere legea, acesta era obligat sa consulte populimea dacă să cheltuie o asemenea sumă pe un asemenea proiect. Iar dacă tot a făcut acest proiect sa ne arate, transparența, cu care se laudă, si-anume: cu cine a făcut acest rahat pe banii timișorenilor, dacă a mai avut oferte din partea altor companii (asa cere legea achizitiilor) și dacă a respectat principiul “cel mai mic preț” sau a făcut achiziție directă.Înainte de toate, află că sunt un antreprenor de succes, am terminat ceva școli și nu oriunde, ci la scoli prestigioase.
Sper sa fii mulțumit de răspunsul meu.Ps: Nu sunt pro Robu sau PNL, ci apolitic ca să nu tragi concluzii pripite. Nici PSD-ist sau hAUR-ist.
-
In concluzie, dosarul cu sina va avea un cod QR pe el.
S-au cheltuit pe degeaba. Noi ăștia care nu ne-am născut cu internet în casă mai avem dreptul să trăim?