„Cine nu va aduce profit va pleca”, a declarat Nelu Balaş, directorul Direcţiei Regionale de Poştă Timişoara. „Ei vor încasa facturi, vor face asigurări şi vor vinde servicii. Cine nu-i rentabil va zbura”, a mai spus Balaş. El a anunţat că întreaga reţea de oficii poştale va fi reorganizată. Vor exista trei tipuri de asemenea locaţii: premium, standard şi cele de proximitate. În categoria celor premium putem încadra Oficiul 1 – Poşta Mare din Timişoara, dar şi proasptăt inauguratul oficiu poştal central Haţeg. În ceea ce priveşte oficiile de proximitate, existenţa în viitor a acestora va fi pusă sub semnul întrebării. „Acestea trebuie să ajungă la un grad de rentabilitate. Şi aceasta depinde de numeroşi factori, de competenţa angajaţilor, de atitudinea angajaţilor. Vor exista traineri şi verificatori. Dacă nu se va obţine profitabilitatea oficiului se vor căuta soluţiile necesare, dacă e vorba de angajatul simplu sau de dirigintele oficiului”, a mai declarat Nelu Balaş.
Soluţia alternativă la oficiile poştale de proximitate va fi poştaşul „mecanizat”. El va primi de la şefi o bicicletă, un moped sau chiar un autoturism. Un asemenea poştaş „modernizat şi mecanizat”, va avea în subordine zone mai întinse unde un oficiu poştal nu ar fi rentabil, spre exemplu o zonă de munte cu cătune. „Angajatul va trebui să cunoască toate serviciile oferite. Ei au timp până în septembrie să se pună la punct cu cunoştinţele, dacă nu se va perfecţiona el va pleca”, a mai spus şeful poştaşilor din zona de vest. Iar serviciul angajatului din teren se va diversifica enorm, el va încasa facturi, va duce abonamente de presă sau va vinde asigurări şi alte servicii financiare. Va merge la om acasă, va ridica scrisoarea sau coletul poştal şi va încasa la faţa locului contravaloarea serviciului prestat. Iar spre seară va raporta în faţa unui diriginte poştal care va avea în subordine mai mulţi asemenea factori.
Schimbări vor fi şi la capitolul utilizarea dotărilor existente. În cadrul companiei de poştă au fost înfiinţate entităţi specializate. Una dintre acestea se va ocupa de problemele imobiliare ale instituţiei, de închirierea spaţiilor Poştei neutilizate sau de găsirea de sedii mai bune pentru noi oficiii sau pentru mutarea celor existente. Un alt departament va avea în subordine mijloacele de transport ale instituţiei, va efectua maximul posibil de operaţiuni poştale cu acestea, în aşa fel încât sumele plătite către firma care a fost tocmită de fosta conducere a Companiei pentru a presta transport, chiar dacă dotări existau şi în cadrul societăţii, să fie cât mai mici. „Dacă utilajele de transport nu vor fi utilizate, ele vor putea fi închiriate pentru alte operaţiuni, în aşa fel încât să aducă profit Companiei de Poştă”, a subliniat Nelu Balaş.
Citiți principiile noastre de moderare aici!