O tură de 12 ore, o sală cu computere și multe telefoane – în acest spațiu lucrează cei care răspund la numerele de contact ale Centrului Județean de Coordonare a Intervenției Timiș (0728885737, 0770327879 și 0770849869), zilnic. Oamenii de aici sunt asistenți și medici, „la zi” cu Hotărârile de Guvern, restricțiile, măsurile la venirea din altă țară și orice alte informații utile.
„Noi primim hotărâri și legi și decizii pe care le citim și, conform problemelor pe care le au persoanele respective, le răspundem în baza hotărârilor elaborate de către Guvernul României. Sunt întrebări de tot felul, legate de carantină, legate de teste, legate de țările din zonele de risc, care se schimbă din cauza incidenței Covid, pentru derogări, așa că noi suntem aici pentru a le răspunde mereu. Mai puțini sunt cei care sună pentru a se vaccina. Sunt unii oameni care chiar sunt informați, iar cei care nu, noi suntem aici să le prezentăm și să le descifrăm informațiile. Câteodată vorbim și 10 minute cu ei, alteori, dacă sunt mulțumiți de răspuns, 2-3 minute. Există o multitudine de apeluri”, spune Adriana E., medic din Centrul Județean de Coordonare a Intervenției Timiș.
„Facem muncă de psiholog de multe ori”
Sunt sute de apeluri recepționate zilnic de Centrul Județean de Coordonare a Intervenției Timiș. Medicii și asistentele detașați de la DSP spun că de multe ori fac și muncă de psiholog, iar oamenii uneori se conformează, alteori îi dezaprobă.
„Unii oameni înțeleg unele lucruri, sunt de acord cu deciziile. Alții dimpotrivă, se ceartă cu noi, sunt recalcitranți. Sigur că noi îi înțelegem pe fiecare pentru că ne punem în pielea lor de multe ori și le dăm dreptate. Noi le spunem care sunt legile și atunci trebuie să respecte hotărârea. Unii îți mulțumesc, alții închid telefonul, sunt furioși, în funcție de starea fiecăruia”, mai spune medicul Adriana E.
În perioadele de vârf erau și sute de apeluri nepreluate.
„În perioada de vârf erau sute de apeluri nepreluate, erau foarte multe telefoane. În perioada de relaxare a fost o scădere accentuată. Luni au fost peste 100 de apeluri raportate la 12 ore de muncă și, nefiind serviciul de noapte, se poate să mai fie care sunau”, ne-a declarat același medic.
Printre sutele de apeluri, au venit și cele referitoare la oamenii au pierdut lupta cu virusul, iar echipa de aici spune că disperarea se simte mai ales când apar gândurile că o persoană apropiată ar putea fi în aceeași situație.
„De exemplu, astăzi am avut un deces, a dat telefon băiatul aparținătorului. Tatăl nu s-a simțit bine, era internat în spital, a făcut Covid și a murit. M-a impresionat pentru că era diabetic și cu picioarele amputate și era o situație… Băiatul se întreba ce face cu sicriul. Decesele te impresionează și sunt situații în care moare soțul sau soția, iar unul fiind pozitiv nu poate merge la înmormântare. Asta este disperarea, că te gândești că poate fi cineva apropiat”, declară același medic.
„Facem muncă de psiholog de multe ori. Am avut un caz care ne-a marcat. Soția unui domn care a sunat că soțul a decedat în Grecia. Fiind plecați din țară ne întrebau pe noi la cine să apeleze, oamenii sună pentru că nu știu în ce parte trebuie să o apuce”, spune Gabriela P., asistent în cadrul Centrului Județean de Coordonare a Intervenției Timiș.
Lăudați pentru că răspund la telefon
Echipa de la Centrul Județean de Coordonare a Intervenției Timiș spune că este lăudată și apreciată de cei din spatele receptorului, pentru promptitudine și pentru că… răspund la apeluri.
„De multe ori primim remarci și chiar suntem lăudați pentru că cei care ne sună ne spun că noi le răspundem la telefon. Ne sună și din alte județe, chiar și din Arad, din sudul și estul țării. Noi desigur că le spunem cum ar trebui să procedeze și la cine trebuie să apeleze la ei în județ”, ne-a mărturisit medicul Adriana E.
Centrul Județean de Coordonare a Intervenției Timiș funcționează zilnic în intervalul orar 8-20, prin numerele publice puse la dispoziție pentru informații: 0728885737, 0770327879 și 0770849869. Pentru a fi la zi cu actualizările legate de restricții în pandemie, oamenii se pot informa și de pe site-ul Ministerului Afacerilor Externe.
editor Amalia Kui
Trimite articolul
XSe si vede in poza cat de greu o duc.Toate scaunele goale in spate.Am sunat si eu odata pentru o vecina,dupa jumatate de ora a raspuns cineva si a zis sa stea in casa ca vin ei.Nu au mai venit,ea s-a insanatosit,cu antigripale .
Slujba lor e sa raspunda la telefon si sa dea informatii. Poporul asta nici dracu’ nu’l mai educa. Practicata un timp prea indelungat, slujba aceasta genereaza boala ocupationala, mai ales in America de Nord, unde oamenii care suna sunt si mai nesimtiti si mai needucati ca aceia din Europa. Incercand in vad sa educe nesimtitul de la capatul firului, mor ei cu zile atunci.
“Tatăl nu s-a simțit bine, era internat în spital, a făcut Covid și a murit. M-a impresionat pentru că era diabetic și cu picioarele amputate și era o situație…”
Deci s-a internat in spital si apoi a facut Covid si a murit? Nu ma mira.
Sunt sigur ca nu de la diabetul care l-a lasat fara picioare efectiv si cine mai stie ce alte probleme i-a facut in organism a munrit, ci pentru ca a inceput sa ii curga mucul in nas de la Covid
-
Norocul tau ca de la prostie crunta nu se moare, cel putin nu imediat.
Spor de psiholog le dau astia? Mai usor cu munca sa nu va vina rau!