În timpul controlului efectuat de Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor, STPT nu a prezentat documentele de omologare a tramvaielor vechi din Timișoara. Astfel, prefectul Eva Andreaș a declarat că dorește să fie sigură că acestea îndeplinesc toate condițiile tehnice prevăzute de legislația în vigoare, având în vedere faptul că ele au fost fabricate în anii ′60.
Ținând cont de termenul de 15 zile dat de CRPC Timiș pentru prezentarea documentelor, dar și de faptul că aceste documente nu au fost prezentate nici la ora actuală, se punea problema scoaterii din circulație a tramvaielor vechi.
Având în vedere faptul că nici la această oră STPT nu a putut prezenta documentele de omologare ale tramvaielor vechi s-a cerut și opinia reprezentanților Autorității Feroviare Române, ocazie cu care a reieșit faptul că STPT nu are niciun agrement tehnic pentru întreținere și reparare, iar agrementul tehnic feroviar pentru construcția, modernizarea și repararea întreținerea căilor de rulare a expirat în data de 20 decembrie 2018.
„Pe mine, ca prefect mă îngrijorează siguranța cetățeanului care circulă cu aceste tramvaie. Mi-aș fi dorit ca la această discuție să participe și domnul primar, pentru a vedea viziunea administrației publice din Timișoara vizavi de această problemă. Vrem să fim siguri că îndeplinesc toate condițiile tehnice prevăzute de legislația în vigoare, având în vedere faptul că au fost fabricate în anii 60”, a spus prefectul de Timiș Eva Andreaș.
Conform reprezentanților Prefecturii Timiș, din ședință a reieșit că, în ceea ce privește documentele de omologare ale tramvaielor vechi, STPT va cere CRPC un nou termen pentru a le prezenta, urmând ca săptămâna viitoare prefectul Eva Andreaș să convoace o nouă ședință pentru a vedea pașii efectuați în rezolvarea problemelor.
„Tramvaiele sunt omologate în momentul în care părăsesc poarta întreprinderii. Starea lor este o stare decentă și se pretează pentru a circula în Timișoara. Tramvaiele nu ies niciodată din depou fără să fie verificate. Acea autorizație de mentenanță trebuia să fie avizată până în aprilie 2019. Am făcut documentația, este trimisă la Autoritatea Feroviară Română și în cel mai scurt timp vom primi această autorizație”, a declarat pentru TION Cosmin Bradu, purtător de cuvânt al STPT.
La ședință au participat reprezentanți ai Autorității Feroviare Române, Primăriei Timișoara – Chiș Culiță, director, directorul STPT, Nicolae Bitea, comisarul șef Sorin Susanu – Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor și IPJ Timiș – Serviciul Rutier, comisar șef Florin Turnagiu. Deși a fost invitat la ședință, primarul Nicolae Robu nu a venit.
Citiți principiile noastre de moderare aici!