CCIA Timiş a funcţionat în calitate de partener coordonator al Proiectului “Schemă inovativă de adaptabilitate și specializare S.I.A.S.”. Proiectul a fost selectat prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 cofinanțat din Fondul Social European și derulat împreună cu camerele de comerţ ale judeţelor Bacău, Brașov, Prahova, Satu-Mare și Vâlcea, Universitatea de Vest Timişoara, Escola Profissional Cristóvăo Colombo (Portugalia) și MONDIMPRESA (Agenție a Uniunii Camerelor de Comerț din Italia). În cele 24 de luni de proiect, s-au format în meseria de consultant cameral 204 de angajaţi ai camerelor de comerţ şi industrie din România, din care 43 de angajaţi cu funcţii de conducere din 24 de organizații camerale au absolvit cursul „Manager îmbunătăţire procese”, acreditat de către Autoritatea Naţională pentru Calificări.
De asemenea, au fost realizate cinci schimburi de experienţă naționale la care au participat 197 de angajaţi, s-au prezentat 43 de exemple de bune practici, s-au propus 31 de acţiuni comune și s-au adoptat 33 de metode, modele şi soluţii. Dintre acestea le amintim pe cele mai relevante: organizarea comisiilor de lucru pentru identificarea problemelor membrilor; aplicarea practicilor de tutoriat; utilizarea aplicaţiei on-line destinate membrilor şi procedura de organizare a Topului Firmelor prezentate de CCIA Timiş.
În prezent, sunt în pregătire alte două schimburi de experiență naționale care se vor derula la Timișoara cât și schimburile internaționale care vor avea loc la partenerii de proiect din Portugalia și Italia.
Echipele de experţi ale partenerilor de proiect lucrează la punerea în practică a trei aplicații on-line: Program de gestionare și arhivare documente; Curs online cu module specifice pentru consultanți camerali; Program de adaptabilitate a angajaților camerelor de comerț la locul de muncă.
Totodată, se lucrează la finalizarea celor trei lucrări de specialitate ce vor constitui materiale de referinţă pentru sistemul cameral şi instrumente utile pentru angajaţii acestora: Ghidul Serviciilor, Manualul Consultantului Cameral şi Carta Camerală.
Urmare a schimburilor de experienţă naţionale, a crescut volumul serviciilor oferite de camerele de comerţ şi au apărut servicii noi. Astfel, a crescut considerabil volumul de servicii oferite de CCIA Timiş prin Centrul de Mediere a Litigiilor, al serviciilor de emitere a certificatului de forţă majoră şi de înregistrare a gajurilor în Arhiva Electronică de Garanţii Reale Mobiliare.
Proiectul este o premieră pentru sistemul cameral din România şi conduce la adaptabilitatea angajaților camerelor de comerț la cerințele mediului economic cât şi la alinierea sistemului cameral românesc şi implicit a serviciilor oferite firmelor la standardele de calitate europene, internaționale.
Citiți principiile noastre de moderare aici!