Societăţile care vor răspunde de deszăpezire şi combaterea poleiului în această iarnă şi-au prezentat, luni, o parte dintre utilaje. Oficialii municipalităţii, în frunte cu primarul Nicolae Robu, s-au declarat mulţumiţi de ceea ce au văzut, chiar dacă flota disponibilă pentru aceste activităţi nu diferă prea mult faţă de cea de anul trecut.
„Sunt mulţumit de cum se prezintă lucrurile aici, vom vedea cum vom sta atunci când va trebui să trecem la treabă, la deszăpezire, pe străzile Timişoarei. Nu am fost mulţumit de cum s-a făcut deszăpezirea anul trecut şi nici în anii anteriori, şi sunt convins că cetăţenii, în majoritatea lor, nu au fost mulţumiţi. Le-am atras atenţia tuturor celor care au în sarcină să rezolve această problemă să-şi ţină utilajele în stare de funcţionare şi să se aprovizioneze cu materialele necesare. Nu voi tolera ca cineva să-şi bată joc de oraş lăsând străzile pline de zăpadă. Anul trecut, la cât am perceput eu lucrurile, ca simplu cetăţean, pe de o parte nu s-a mers pe străzi decât foarte târziu şi insuficient, iar de pe altă parte zăpada care a fost dată pe marginea drumurilor a zăcut acolo. Până la urmă Cel de sus ne-a scăpat de ea, prin topirea ei, prea puţină a fost transportată”, a afirmat Robu.
Chiar dacă plata se face la intervenţie, primarul spune că în anii trecuţi unele firme ar fi încasat bani pentru astfel de activităţi şi când nu a nins. „Firmele trebuie să fie pregătite în orice moment, dar fără să fie plătite pentru asta. Curtea de Conturi a constatat că în anii precedenţi s-au făcut plăţi în zile în care încă nu era nici fulg de zăpadă în Timişoara. Nu se va mai întâmpla aşa ceva. Voi cere verificări speciale. Bugetul total alocat pe deszăpezire este de 20 de milioane de lei pe şase ani, contractele sunt semnate pe şase ani, dacă nu ninge evident că nu o să se plătească. Anul trecut s-au plătit 3 milioane de lei”, a explicat edilul.
În plus, Robu a dat de înţeles că în iernile trecute firmele nu au intervenit la capacitate maximă. Primarul spune că zecile de utilaje de care dispun societăţile tocmite să se ocupe de deszăpezire sunt suficiente.
„După cum spun cei care se pricep la asta, pentru că eu nu sunt specialist, ar fi suficiente dacă toate cele care au fost aduse astăzi aici şi altele câteva care n-au fost aduse vor fi funcţionale şi vor fi folosite – accentuez acest cuvânt pentru că ştim bine că orice folosire a utilajelor înseamnă costuri, consum de carburant, plata unei persoane cel puţin, şi există poate şi tendinţa unora de a face economii – eu cred că se va face faţă cerinţelor de deszăpezire a oraşului. Le-am atras atenţia tuturor să nu se limiteze la a da zăpada deoparte, ci să fie pregătiţi cu carburant şi cu maşini funcţionale astfel încât să o şi transporte”, a adăugat Robu.
Cât despre restul utilajelor, care nu au fost prezentate luni, edilul spune că se bazează pe cuvântul reprezentanţilor firmelor în ceea ce priveşte… existenţa lor şi buna lor funcţionare.
Primarul a afirmat că societăţile dispun şi de utilaje mai mici, care pot interveni pe străzile înguste dintre blocuri.
„Unele utilaje sunt de dimensiuni mici şi au şi lame înguste, pot să intre şi în spaţii mai restrânse. N-o să se poată deszăpezi acum chiar fiecare metru pătrat, trebuie să fim realişti, însă cred că trebuie să facem un salt uriaş faţă de ce a fost anul trecut. Ni s-a oferit garanţia că vor fi toate utilajele funcţionale şi vor trece la treabă. Dacă nu, vor da socoteală. Nu vor fi plătiţi, iar acolo unde avem autoritate recurgem şi la destituiri. Vom folosi clauzele contractuale ajungând la rezilierea contractelor şi pe viitor vom sista orice colaborare”, a conchis Robu.
Potrivit şefului interimar al Direcţiei de Mediu a Primăriei Timişoara, Adrian Bere, există doi operatori mari care vor ocupa de deszăpezirea oraşului, care a fost împărţit în şase zone – Retim răspunde de şase sectoare, iar societatea Drumuri Municipale de două -, Horticultura şi Drufec au împărţite spaţiile verzi pe timp de iarnă şi trebuie să cureţe de zăpadă aleile din parcuri, cei de la ADP sunt obligaţi să deszăpezească parcările, RATT răspunde de liniile cale şi o parte dintre staţiile mijloacelor de transport în comun, iar în unele situaţii pot interveni şi voluntarii de la Salvo.
Citiți principiile noastre de moderare aici!