Cei care confecționează mărțișoare le pot vinde în mai multe locuri din oraș, dar pentru a-și putea expune marfa trebuie să obțină aviz de la primărie. Înscrierile se fac de joi, 15 februarie, și până în 19 februarie, la sediul instituției de pe C.D. Loga. În centrul Timișoarei, adică în Piața Victoriei, pot vinde mărțișoare doar cei care au buletin de Timișoara, așa cum se întâmplă de câțiva ani.
„Perioada înscrierii pentru obţinerea Avizului pentru desfăşurarea comerţului stradal este 15-19 februarie, la ghişeul 8 sau 9, unde se va depune o cerere tip şi o copie a actului de identitate, iar pentru Piaţa Victoriei se va depune carte de identitate eliberată de Serviciul de Evidenţa Persoanelor Timişoara, precum şi fotocopie a standului şi a produselor comercializate”, transmit reprezentanții Primăriei Timișoara.
Comercianții își vor putea întinde tarabele în următoare locuri, doar pe o suprafață de 2 mp: Piața Victoriei – maximum 200 de amplasamente, pe platoul Ceasului floral, pe str. Mărășești – de la str. Brediceanu spre Piața Mărăști, pe platoul de pe Bd. Revoluției 1989 la intrarea în Parcul Copiilor, pe platoul din Piața A. Mocioni – maximum șase amplasamente, pe Bd. Regele Carol I – de la str. I. Văcărescu până la str. Gen. I. Dragalina, în Piața Bălcescu, pe platoul din Dâmbovița, la intersecția Calea Șagului cu Ana Ipătescu – maximum 20 de amplasamente, la intersecția Calea Șagului cu str. Liviu Rebreanu, pe platoul din fața Pieței Doina, pe Calea Martirilor colț cu str. Naturii – maximum 20 de amplasamente, Piața din Soarelui, pe platoul din Calea Buziașului, pe str. Arieș în zona Spitalului Județean, pe str. Daliei între str. Al. Vaida Voievod și L. Catargiu – maximum 50 de amplasamente, pe str. S. Bărnuțiu – Calea Dorobanților din zona Modern, în Piața Traian, pe Calea Sever Bocu – str. Sf. Ap. Petru și Pavel, pe Calea Aradului – str. Liege, pe platoul din Calea Torontalului, pe platoul de pe str. Circumvalațiunii, în zona Pieței Dacia și pe Bd. Gării – pe str. Gen. Dragalina.
Cei care vor să vândă mărțișoare sunt obligați să afișeze avizul necesar, să facă dovada achitării taxei de ocupare a domeniului public, iar documentul de identitate al vânzătorului trebuie să coincidă cu identitatea persoanei menționate în aviz.
„Încălcarea prevederilor legislaţiei în vigoare atrage sancţiunea contravenţională a persoanei sau reprezentantului firmei, de către agenţii constatatori şi retragerea avizului de către emitent. Salubrizarea permanentă a amplasamentului ocupat este obligatorie, încălcarea acestei prevederi ducând la retragerea Avizului. Cedarea dreptului de folosinţă a amplasamentului ocupat de către deţinătorul avizului altei persoane duce la retragerea Avizului şi sancţionarea contravenţională”, mai spun oficialii primăriei.
Taxa de autorizare, taxa de imprimat și taxa de ocupare a domeniului public este de 3 lei/mp/zona A sau 2 lei/mp/zona B și se achită la momentul înregistrării cererii la casieria Camerei 12 din primărie, după emiterea notei de plată de la ghișeul 8 sau 9, fără posibilitatea restituirii acestor taxe.
Citiți principiile noastre de moderare aici!