Centura de Vest a Timișoarei are încă din anul 2007 un traseu propus, în zona DN69 – DN6 – DN59A, traseu avizat la acea vreme de o comisie a companiei de drumuri. În afară de promisiuni nu s-a mai făcut nimic de atunci. Tronsonul ar trebui să lege Calea Aradului de Calea Șagului, pe lângă Utvin, urmând să închidă variante de ocolire a orașului.
În 2020 cineva și-a amintit de centura de vest. Potrivit deputatului USR Cătălin Drulă, CNAIR lansează săptămâna viitoare studiul de fezabilitate pentru centura de vest. A mai încercat o dată în luna ianuarie.
„În zona de nord avem acel sector de centură nordică, finalizat şi în operare. Avem sectorul în construcţie, Centura Sud, sau, în limbajul CNAIR, varianta ocolitoare Timişoara Sud, a cărui construcţie a început recent după nouă ani (…) Practic, inelul se lungeşte şi se finalizează în zona fostei fabrici de zahăr. Pentru a fi funcţional şi a-şi face rolul, mai ales într-un oraş dispus în câmpie, precum Timişoara, trebuie să fie un inel complet. Sectorul care lipseşte şi care a fost prevăzut iniţial în studiul de fezabilitate al inelului de centură este Centura de Vest”, spune deputatul USR Cătălin Drulă.
Pentru ca lucrarea să ajungă la execuție e nevoie de mai mulți pași: primul – studiul de fezabilitate, pentru care CNAIR s-ar pregăti să lanseze licitația. Din nou.
„A fost o tentativă de a fi ridicat pe SEAP în ianuarie. Nu a fost finalizată, a fost respinsă documentaţia din motive pe care nu le cunosc şi până în prezent, în luna iunie, nu a fost reluată. Am primit asigurări de la directorul CNAIR că marți va fi lansată licitația pentru documentația proiectului (elaborare studiu de fezabilitate). Acest sector vestic ar prelua și traficul din zona de sud a județului/Serbia și din vestul orașului către autostrada A1, prin noul drum de legătură Timișoara (Sânandrei)-A1, care este deja în licitație pentru proiectare și execuție”, precizează Drulă.
Acum 5 ani o dorea primăria
În urmă cu cinci ani, primarul Timișoarei ne anunța că s-a întâlnit cu conducerea companiei de drumuri și a propus ca municipalitatea să-și asume construcția tronsonului de vest al centurii ocolitoare.
„În privinţa centurii de sud am convenit să continuăm demersurile pentru includerea ei în Master Plan şi pentru găsirea unor modalităţi de finanţare cât mai grabnică, fiind inacceptabilă lăsarea pentru 2017 a demarării unui asemenea proiect. Implementarea proiectului oricum ia un timp considerabil şi e greu să ne împăcăm cu ideea că până în 2019-2020 vom rămâne tot fără centură. Ne-am focusat mai mult pe centura de nord-vest şi am analizat mai multe aspecte tehnice, oprindu-ne asupra faptului că, în definitiv, este vorba despre un traseu de 13,2 kilometri, situat în cea mai mare parte pe teritoriul municipiului Timişoara. Şi că valoarea estimată pentru această lucrare ar fi de circa 45 de milioane de euro. În această situaţie, mă gândesc foarte serios şi voi analiza în perioada următoare ideea să solicit transferul acestui obiectiv în jurisdicţia municipiului Timişoara, a se înţelege a Primăriei Municipiului Timişoara”, spunea edilul-șef în ianuarie 2015.
De atunci nu s-a mai prea vorbit despre Centura de Vest. Timișoara are deocamdată „inel” de ocolire doar în partea de nord a orașului. După ani buni de promisiuni, în martie 2020 a fost deschis șantierul și pentru Centura de Sud, care leagă Calea Șagului de Calea Lugojului. Rămâne de văzut ce se va întâmpla cu partea de vest.
Articole pe aceeași temă:
Noutăți de pe șantierul centurii de ocolire Timișoara Sud: lucrări în zonele Moșnița Nouă și Utvin
Trimite articolul
XBoss, si pe cea din sud e tot în faza de pregătiri.
-
A început campania electorală .
-
A INCEPUT DIN MARTIE BOSSSSSS
-
Se lucrează la turație maximă, uite-te la video-urile postate de CNAIR și DRDP Timișoara.
Revenind la Centura de Vest, stau și mă gândesc, nu mai bine ar putea mai bine trage cumva autostrada Timișoara-Belgrad prin vestul orașului, astfel s-ar asigura continuitate la Sânandrei pe drumul expres de descărcare iar de acolo la A1, nu s-ar mai da bani și pe Centura de Vest fiindcă ar fi deja bine-merci în regim de autostradă, că altfel traseul autostrăzii stabilit ca pornind de la nodul de la Remetea și se suprapune cu tronsonul centurii de sud, nu are sens, dacă mai punem și centura alternativă de tonaj mediu și drumul Boilor sunt 4 căi rutiere mari suprapuse în 5 kilometri. Mai bine trag autostradă prin vestul orașului și astfel rezolvă două probleme, și nu se mai aruncă bani pe două obiective.
-
Mi se pare buna ideea, ar fi interesant daca ar lua o in considerare cineva dintre factorii decizionali
-
CJT ÷ PMT = mafia neputintei. Din pacate asa e in Banat la nivel de leaderi…
In timpul asta la oradea s-a facut centura lipita de oras, cu 4 benzi, cu pasaje si acum bolojan incepe inelul 2 de centura!
La noi se face pe 2 benzi si prost amplasata si incompleta!
La oradea centura trece intre oras si centrele comerciale, intre oras si localitatiile metropolitane. Asa cum va trece la noi la mosnita, intre timisoara si mosnita, la fel trebuia sa fie si la dumbravita, la fel trebuia si in calea aradului sa treaca lipita de oras, la fel la giroc trebuia sa treaca inainte de unitatea militara si la fel si pe sagului sa treaca inainte de metro, la fel si pe lugojului trebuia sa treaca imediat dupa padurea verde!
Facuta asa e cat de cat buna pentru traficul greu, dar si asa traficul va traversa orasul ca va fi mai scurt si e total inutila pentru timisoreni, care puteau sa mearga din aradului in girocului de exemplu pe centura, dar cand ocoleste pe la mama smaului orasul tot prin mijlocul orasului va fi mai rapid!
In mod cert centura de vest tb sa fie parte din autostrada Timisoara Belgrad. Ar fi eficient si din punct de vedere financiar si al functionalitatii.
Cu putin noroc o sa o termine pina la finele secolului.
Tot vad pe aici ca sunt unii care viseaza la autostrada catre Belgrad. Romania nu are inca austrazi care sa acopere parcurgea rutei est-vest. Cine credeti ca va finanta aceasta autostrada in urmatorii 20 de ani? Serbia nu este in UE si Belgrad – Szeged este deja oarecum paralela daca va uitati pe o harta. Atentie, nu intelegeti ca eu nu mi-o doresc! Dar incerc sa imi pastrez realismul! Nu e o idee buna sa astepte centura de vest atata timp. Sa o faca cum pot si se poate largi dupa aia daca este cazul de autostrada.
-
Pai avem cumva Sibiu – Pitesti si eu nu stiu?
Am reusit sa facem cei cativa km peste/prin dealul cu ursi/lilieci si eu nu stiu?
Avem macar amarata asta de jumate de centura?
Pai si acum visam din nou cai verzi pe pereti?-
Da, visam pentru ca iar avem o gura de aer de la pesede (singurii care NU au facut autostrazi deloc)
-
Pablo, nu stiu cum se cheama aia care citesc si nu inteleg…. Pui intrebari dupa ce ai deja raspunsurile….
-