Reprezentanții Primăriei Timișoara au transmis că, și în acest an, vor fi puse la dispoziție 24 de locații în care se vor putea vinde mărțișoare și alte produse dedicate zilei de 1 Martie.
Noutatea ar fi că înscrierile se vor face exclusiv online, pe platforma de pe site-ul primăriei, dar la Camera 12, cei care nu se descurcă așa de bine cu tehnologia, vor primi tot ajutorul necesar în vederea transmiterii cererilor.
„Ca în fiecare an, în apropierea zilei de 1 martie, toţi cei interesaţi de activităţi comerciale ocazionale (mărţişoare, felicitări, miniaturi reprezentative) trebuie să transmită o solicitare la Primăria Municipiului Timișoara, în vederea obţinerii avizului de comercializare. Înregistrarea cererilor se va face în perioada 19.02.2024-21.02.2024, în sistem online. Pentru înscriere, solicitanții trebuie să își creeze un cont cu numărul de telefon, pe cont.primariatm.ro, completând corect toate datele personale. Pentru cei interesați, care au nevoie de îndrumări în vederea înregistrării, la camera 12 se oferă servicii de consiliere”, transmit reprezentanții Primăriei Timișoara.
Actele necesare pentru obținerea avizului sunt cerere tip, disponibilă AICI, și o copie a buletinului, a cărții de identitate sau, pentru firme, a Certificatului Unic de Înregistrare.
Amplasamentele puse la dispoziție
Și în acest an, ca și în 2023, vor fi puse la dispoziție 24 de locații unde se vor putea vinde mărțișoare și alte produse specifice, fiecare stand urmând să ocupe 2 metri pătrați. Condiții mai speciale vor fi doar pentru Piața Victoriei şi Piața Libertăţii, unde se va permite doar prezența artiștilor.
Cei care solicită un loc aici au obligația să prezinte documentul doveditor privind statutul de artist, memoriul privind modalitatea de producere a mărțișoarelor și celorlalte obiecte comercializate și o simulare fotografică a exponatelor prezentate spre vânzare pe panouri tip şevalet.
Astfel, comercializarea produselor se va face între 26 februarie și 3 martie, în următoarele locaţii:
1. Piaţa Victoriei (amplasamente dedicate exclusiv artiştilor);
2. Piaţa Libertăţii (amplasamente dedicate exclusiv artiştilor);
3. Ceas Floral – B-dul Proclamaţia de la Timişoara platou;
4. Str. Mărăşeşti (de la str. Brediceanu spre Str. Gheorghe Dima);
5. Parcul Copiilor (B-dul Revoluţiei 1989) – platou;
6. Piaţa A.Mocioni – platou Profi;
7. B-dul Regele Carol I (de la str. Gen.I.Dragalina până la I.Vacarescu, partea dreaptă);
8. Piaţa Nicolae Bălcescu (platou Profi – Cofetăria Verona);
9. B-dul. Dâmboviţa – platou (vis-à-vis de restaurant Nora);
10. Calea Sagului colţ cu Str. Ana Ipătescu;
11. Piaţa Doina – platou;
12. Platou Şcoala Generală Nr. 30;
13. Calea Buziaşului – platou Profi;
14. Str. Arieş colț cu B-dul Rebreanu – platou bănci;
15. Str. Daliei (între str. Al. Vaida Voievod şi L. Catargiu);
16. Str. S. Bărnuţiu – Calea Dorobanţilor (zona Modern);
17. Piaţa Traian – platou;
18. Str. Sf. Ap.Petru şi Pavel – vis-a-vis de piaţă;
19. Calea Aradului 46 colţ cu Str. Liniştei;
20. Calea Torontalului – platou;
21. Str. Circumvalaţiunii colţ cu Gh. Lazăr (platou Lensa);
22. Zona Dacia – parc;
23. Str. Gheorghe Lazăr colţ cu B-dul Cetăţii – platou Profi;
24. Calea Martirilor nr. 60 (platou Kaola).
Taxe și obligații
Potrivit reprezentanților primăriei, comercianții vor trebui să achite taxa de autorizare pentru spațiul de 2 metri pătrați (83 de lei) și taxa de ocupare a domeniului public (3 lei/mp/zi pentru Piaţa Victoriei, Piaţa Libertăţii, Ceasul Floral, Str. Mărăşeşti și Parcul Copiilor; 2 lei/mp/zi pentru restul orașului). Aceasta se va plăti anticipat, la momentul înregistrării cererii online, fără posibilitatea restituirii acestor taxe. Plata locului rezervat va putea fi efectuată timp de 4 ore din momentul rezervării, după expirarea termenului rezervarea fiind anulată automat.
„Reamintim că operatorii economici au obligaţia de a deţine la locul de vânzare, avizul pentru desfăşurarea comerţului stradal, eliberat de Serviciul Autorizare Activități Comerciale și Publicitate, dovada achitării taxei de ocupare a domeniului public, documentul de identitate al vânzătorului care să coincidă cu identitatea persoanei menţionate în aviz.
Încălcarea prevederilor legislaţiei în vigoare atrage sancţiunea contravenţională şi retragerea avizului. Salubrizarea permanentă a amplasamentului ocupat este obligatorie, încălcarea acestei prevederi ducând la retragerea avizului. Cedarea dreptului de folosinţă a amplasamentului de către deţinătorul avizului altei persoane duce la retragerea avizului şi sancţionarea contravenţională a faptei.
Operatorii economici au obligaţia de a nu comercializa alte produse decât cele menţionate în aviz și de a respecta toate măsurile fiscale prevăzute de legislaţia în vigoare”, mai precizează reprezentanții primăriei.
Trimite articolul
XȘi noi ăștia care nu știm atâta cu internetul sau nu ne permitem telefoane și calculatoare performante, ce facem? Mai avem drepturi?
-
nu.