“Global Compact Car”, inlocuitorul actualei generatii Micra este primul model Nissan dezvoltat pe noua platforma V. Reducerea masei in vederea scaderii consumului de carburant si a emisiilor poluante au fost prioritatea proiectului platformei V. In Romania si in restul Europei se va comercializa incepand cu toamna lui 2010.
Juke aduce un suflu nou in segmentul B, propunand ceea ce le lipseste in acest moment clientilor acestei categorii: o combinatie inedita intre forta unui SUV si stilul unei “sportive”. Va deveni cel de-al treilea membru al familiei de modele crossover Nissan, intarind statutul acestei marci – acela de pionier al categoriei crossover. Din punctul de vedere al motorizarilor, varful de gama va fi propulsorul pe benzina cu cilindree de 1,6 litri, supraalimentat, cu injectie directa, care dezvolta 190 cai putere si un cuplu maxim de 240 Nm.
Aceasta versiune va fi disponibila cu tractiunea Nissan ALL-MODE 4×4-i ce prezinta o inovatie in segmentul B: distribuie in proportie de pana la 50:50 tractiunea intre puntea fata si cea spate dar, in acelasi timp, redistribuie tractiunea si intre cele doua roti posterioare, in avantajul agilitatii si reducandu-se subvirarea. Gama mai cuprinde motorul pe benzina de 1,6 litri ce dezvolta 117 cai-putere si cuplul maxim de 157 Nm, alaturi de dieselul 1,5 dCi cu 110 cai si 240 Nm. Comercializarea in Europa, inclusiv Romania, va lua startul in toamna lui 2010.
Leafeste modelul Nissan de segment C care ofera toate atributele specifice categoriei sale dar pluseaza cu emisii poluante zero si costuri de intretinere reduse, fiind un vehicul electric. Leaf a fost primul vehicul electric destinat comercializarii pe scara larga si primul dintr-o intreaga gama de vehicule electrice ce va fi dezvoltata de Nissan si de partenerul sau de Alianta, Renault.
Construit pe o platforma noua, specifica, Leaf este lung de 4,45 m, lat de 1,78 m si inalt de 1,55 m, cu un ampatament generos, de 2,70 m. Motorul electric Nissan dezvolta 80 kw si cuplul maxim de 280 Nm, automobilul atingand viteza maxima de 140 km/h.
Bateria litiu-ion de 90 kw ofera o autonomie de 160 km. Formata din 48 de module, bateria s-a amplasat sub scaune si in podea. Folosind sistemul de incarcare rapida DC50kw, se poate incarca pana la 80 la suta din capacitate in 30 de minute. Pana la raspandirea acestui sistem, vehiculul poate fi incarcat de catre proprietar si la o priza de 220~240 V, 16 A. O astfel de incarcare dureaza opt ore. Pe unele piete din Europa, Leaf va putea fi comandat din vara lui 2010.
Noul Qashqai propune o evolutie la mai multe capitole, cimentandu-si pozitia de lider al clasei si de pionier al solutiei alternative pentru hatchback-ul traditional european.
Designul a evoluat in directia unui aspect mai robust si mai agresiv, sofisticat. Aerodinamica a fost imbunatatita si este prevazuta o versiune Eco, cu emisii de CO2 foarte reduse. Masa mai scazuta, adoptarea capacelor aerodinamice pentru roti, folosirea de pneuri cu un coeficient de frecare mai scazut si lungirea raportului final al transmisiei au permis reducerea emisiilor de CO2 de la 137 la 129 g/ km.
Noul Pathfinder si noul Navara vor fi dezvaluite la Salonul Auto de la Geneva, echipate cu noul motor diesel 3,0 V6 care dezvolta 238 cai-putere si cuplul maxim de 550 Nm, valoarea de top a categoriei.
Propulsorul de 2,5 litri a fost upgradat in sensul cresterii performantelor si scaderii consumului si a emisiilor poluante. Dezvolta 190 cai-putere, cu 19 cai mai mult si cuplul de 450 Nm, superior cu 47 Nm. Consumul in regim combinat a scazut cu 1,4 litri/100 km, la 8,4 litri/100km iar emisiile de CO2 au scazut cu 40g/km, pana la 224 g/km. Este disponibila si o versiune cu filtru de particule.
In ceea ce priveste interioarele celor doua modele, s-au facut eforturi pentru cresterea calitatii, confortului si rafinamentului. Noul Pathfinder si Noul Navara vor putea fi comandate in primavara lui 2010.
370 Z Roadster, versiunea decapotabila a legendarului Z, se lanseaza in Europa cu ocazia Salonului Auto de la Geneva. Motorul de 3,7 litri dezvolta 328 cai-putere si cuplul de 363 Nm, caracterul sportiv pur-sange fiind accentuat de prezenta tractiunii spate. Automobilul poate fi echipat cu transmisia manuala Syncro Rev Control sau cu cutia de viteze automata in 7 trepte, cu comenzi la volan.
Plafonul se pliaza complet in 20 de secunde, fara a fi nevoie sa se deconecteze puncte de fixare. De asemenea, poate fi comandat din afara automobilului, prin apasarea timp de trei secunde a butonului telecomenzii inchiderii centralizate. Se va comercializa in aceasta primavara.
Sursa: www.masini.ro
Citiți principiile noastre de moderare aici!