Proiectul autostrăzii Timișoara-Moravița, spre Belgrad, a avut parte de multe „vorbe” în acești ani și… cam atât. În prezent, studiul de fezabilitate, care trebuie realizat în 32 de luni, a primit finanțare de peste 10 milioane de lei, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020. Nica și Tadic „au convenit asupra oferirii de sprijin reciproc în implementarea proiectului autostrăzii ce va lega Timișoara de Belgrad, o șansă majoră de dezvoltare economică și socială a întregii regiuni”, după cum transmit reprezentanții Consiliului Județean Timiș.
Cei doi au convenit că se va colabora pe solicitarea venită din partea sârbă de sporire a capacității trecerii punctului de frontieră Lunga – Nakovo, pentru permiterea accesului traficului greu, cu autobuze și camioane, fapt ce ar descongestiona celelalte căi de acces.
S-a vorbit și despre necesitatea reluării traficului feroviar de călători pe rutele Jimbolia – Kikinda și Stamora Moravița – Vârșeț.
„Un alt punct important al discuțiilor ține de necesitatea reluării traficului feroviar de călători pe rutele Jimbolia – Kikinda și Stamora Moravița – Vârșeț. Ambele părți au convenit că este nevoie a se lucra încă de pe acum la acest proiect, pentru a-l putea vedea materializat în momentul în care contextul epidemiologic se va îmbunătăți, iar călătoriile vor fi reluate la un nivel ridicat.
Legăturile țării vecine cu Timișul sunt puternice, în contextul apropierii culturale, dar și al prezenței cetățenilor sârbi. Mai mult de jumătate din minoritatea sârbă din România se regăsește în județul nostru. De asemenea, cele două părți au accesat proiecte importante împreună, precum cele de reparare a infrastructurii de navigație a canalului Bega și de punere în valoare a siturilor arheologice Parța și Majdan”, transmite CJ Timiș.
Trimite articolul
XGargara!
Sau cum ar spune vecinii nostri: су пушили курац
-
Idei multe, realizări puține.
Au mai fost și alții care au încercat dar rezultatul a fost zero.
O ,,ciorba,, reîncălzită !
Destul de greu de reactivat ceea ce ani de zile a fost neglijat…
Despre redeschiderea navigatiei pe Bega ce sa mai zic? Si mai greu!
Apropo de asta, ar trebui neaparat creat un punct de trecere a frontierei pe Bega care sa deserveasca atat viitoarea navigatie cat si pista de biciclete. Iar prin construirea unui drum de la Otelec pana la Srpski Itebej pe o distanta de circa 12-13 km paralel cu Bega, acest PCTF nou creat ar deservi si aceasta cale rutiera prin care s-ar scurta drumul intre Timisoara si Zrenjanin si apoi Novi Sad in mod considerabil.
Deci un singur punct de trecere a frontierei ar deservi 3 moduri de trecere, navigabil, ciclist si rutier…
Poate citeste si Alin Nica aceste randuri si ii vin idei bune…
-
Proiectul asta cu autostrada Timisoara – Belgrad este un copil vitreg. Ponta a tot mintit ca-l face, face….. aveti putintica rabdare….etc, etc. Au urmat grindeanu (asa zisul banatean) urmatorul si Coana blonda si tot la vorbe goale a ramas. Acuma rar reincalzesc ciorba. Bine ar fi sa faca ceva ca o autostrada si niste drumuri ar face minune in zonele astea uitate de lume.
Cat priveste circulatia pe Canal? Hai sa fim seriosi, asa ceva este de domeniul fanteziei. Sa circuli 8 ore de la Timisoara la Belgrad? Eventual ca turistic cu barci/salupe/vaporase particulare, hai ca as mai crede…..dar ca transport marfuri este o utopie. Azi faci transportul cu TIR-ul de n ori mai repede. Sau daca il face cu trenul, containerul pe vagon si gata. Daca pui un container pe o barca, ajungi la fundul canalului.-
Nu sunteti informati.
Este in desfasurare studiul de fezabilitate finantat prin fonduri UE.
Teoretic poate fi semnat contractul pentru proiectare si executie pana la sfarsitul anului viitor.
-
-
Marco polo se pare ca tu traiesti inca prin Evul Mediu cand persoanele si marfurile se deplasau in ritmului trapului de cal! Astazi in epoca automobilului, a transportului containerizat rapid rutier/feroviar, navigatia pe apa cu 10 noduri, adica 10 mile marine/h (asta ca sa ne exprimam corect) este de domeniul trecutului. Tehnic si economic un punct de trecere adiacent canalului Bega se justifica doar pentru turism, cu indulgenta se justifica doar pentru sambata si duminica. Doar un tampit zis Vopsitul a putut visa ca face transport in comun pe Bega, canal cate datorita traseului nu deserveste nici un punct de interes major pe suprafata municipiului astfel incat pe zi nu sunt 100 pasageri! Adica rentabilitate zero barat
-
Aproape toata produsele ce vin din China vin pe apa
E mai incet, adevarat, dar mult mai ieftin
-
Buna autostrada asta! Foarte probabil va trece pe la Vioiteg si drumul de acces va fi prin Sag si Jebel…..
Ar fi de bine si negocierea accesului cetățenilor români în Serbia fără test covid ,asa cum Ungaria permite accesul românilor pe o distanță de 30 km.de la granița ,fără acest test.