Centura de ocolire a Timișoarei, prin sudul orașului, are constructor încă din luna decembrie a anului 2018. Numai că proiectul tehnic nu a fost aprobat nici în ziua de astăzi, după cum a atras atenția recent și deputatul USR Cătălin Drulă.
„Din păcate, nu există aprobarea definitivă a proiectului tehnic. Practic, ministerul nu se agită să scoată autorizația de construire. Am înțeles că este deja o depășire cu 25% a costurilor inițiale. Întârzierea acestui proiect ne costă prin tot felul de revendicări pe care constructorii le fac. Ne costă timpul pierdut pentru români, pentru timișeni, pentru timișoreni, pentru că nu avem drumuri”, spunea Drulă.
Lucrurile par că încep să se miște. Potrivit primarului Nicolae Robu, joi ar urma să fie aprobat proiectul tehnic de către CNAIR.
„Ieri (luni – n.r.) am avut o ședință cu practic toate părțile implicate și ne-am clarificat cu tot ce este de făcut. Joi va fi o ședință a comisiei tehnice a CNAIR, am dat avize favorabile pentru începerea lucrărilor pe proiect așa cum este el. Și noi, și comuna Moșnița Nouă, și comuna Șag, și comuna Sânmihaiu Român. Sper ca joi comisia tehnică să dea undă verde pentru a se începe lucrările. (…) Joi se aprobă proiectul și apoi se dă ordinul de începere a lucrărilor”, a anunțat, marți, edilul-șef.
Robu estimează că lucrările încep la primăvară, mai exact în luna aprilie.
„Eu estimez că se poate începe lucrul undeva în luna aprilie, asta este estimarea mea. Evident că eu îmi doresc să fi fost începute deja”, a conchis primarul.
Vă reamintim, centura de ocolire va avea doar două benzi, câte una pe sens, pentru că studiul de trafic întocmit de specialiștii în drumuri ar fi arătat că nu e nevoie de mai multe. Contractul de proiectare și execuție a fost semnat încă din luna decembrie a anului 2018.
Licitația a fost câștigată de societatea Tirrena Scavi, la un preț de 324 de milioane de lei cu tot cu TVA. Are prevăzută doar o finanțare de 40,5 milioane de lei pentru anul 2020.
Șantierul ar trebui să țină 24 de luni, iar firma constructoare va oferi o garanție de 10 ani. Lungimea viitoarei șosele de ocolire cu câte o bandă pe sens va fi de 25,69 de kilometri.
Articole pe aceeași temă:
6,5 milioane de lei pentru supervizarea construcției centurii de sud a Timișoarei
Trimite articolul
XDeci cu o banda pe sens. Ca specialistii lu peste prajit au constatat ca ajunge o banda,.
Unde drag i-ati gasit pe specialistii astia? Probabil s-au gandit specialistii aia ca TIR-urile o sa circule in continuare prin mijlocul orasului, asa ca facem numai o banda.
Dar oare astia de au dat comanda la centura nu gandesc unpic mai mult? Sau nu vad ca la alte orase de aceeasi marime se face cu doua benzi, ca in Europa la un oras cu 330 000 locuitori, in plina expansiune nu se fac cu o banda, nici cu doua, se fac cu trei de la inceput, ca se gandesc astia si ce s eva intampla in viitor,
Centura de ocolire de la domansnea, sat sau comuna ce este are 2+1 benzi si la Timisoara ajunge 1+1.
Deci ori drumul boilor ori centura, cam tot atata circulatier….
Stai si te crucesti, ce specialisti avem.
Faceti-o dinainte cu 2+2 in regim de drum expres, cu intrari si iesiri separate, daca am centura si ajung mai repede de la Nordul Timisoarei la S-Timisoarei pe centura, pe acolo ma voi duce. Nu prin centrul orasului sa numar semafoarele. Dar daca faceti centura numai cu o banda si am pe centura 1 tir in fata mea ce merge cu 50-60 pe ora ca nu are voie sa mearga mai repede, nu am canstigat nimica la timp. Tot prin Centrul orasului ma voi duce, sa admir semafoarele pe rosu!
EU CRED CA NU AU BANI O TOT DAU IN VATEJALA CU CENTURA SUD DE 15 LUNI DE ZILE BA IN MAI BA IN SPET BA IN IANUARIE AC IAR IN MAI CEVA E PUTRED IN DANEMARCA !
A cuvantat acest Nostradamus al administratiei locale! “eu estimez ca…” !
Ce ghertzoi!
Eu am crezut ca e aproape gata sa semnat contractul undeva in noiembrie 2018 suntem in martie 2020 !!!!!
Cin colo aflu ca nici nu a inceput !!!
MAI PUTIN EXPIRA TERMENUL DE EXECUTIE SI EI NICI NU SAU APIUCAT !
“S-a lucrat discret” cum ar spune Robu… din pacate, sunt multi care il vor vota sub deviza “dar a si facut…”