La deschidere a fost un adevărat miracol! Autostrada dintre Arad şi Timişoara i-a fascinat pe şoferii bănăţeni, aceştia aveau acasă ceea ce vedeau în Ungaria sau occident atunci când mergeau la cumpărături la Budapesta şi Viena, sau la schi în Austria. Mirajul s-a risipit rapid şi au început problemele.
Finalizată forţat pentru ca mai-marii vremurilor să taie panglici electorale, autostrada a început să-şi arate problemele: crăpături în asfalt, pasaje lăsate şi devenite trambulină, găuri cât palma la rosturile podurilor…
Constructorul autostrăzii a tot intervenit şi a cârpit ce se strica, dar reparațiile nu au ținut. La fel a fost şi în ultima perioadă, când pe sensul de mers spre Arad, șoferii au descoperit aproximativ zece kilometri de capcane. Iar asta timp de o săptămână. Cu suprafaţa de rulare crăpată, firma angajată să remedieze problemele a făcut decupaje în asfalt pentru a le umple cu petice asfaltice. Drumul a fost presărat cu capcane din plin, mai ales pe prima bandă de circulaţie. Semnalizările au lipsit cu desăvârşire, din loc în loc au apărut pătrăţele de aproximativ 30 pe 30 de centimetri şi destul de adânci. Cei care nu le observau cu mulţi metri înainte riscau să intre direct în ele.
Din fericire, lucrarea mai e în garanţie până anul viitor, în primele luni. Deci, constructorul era obligat să repare pe cheltuiala proprie găurile. Ceea ce s-a şi întâmplat. Vineri la orele prânzului, mai mulţi muncitori cu utilaje se chinuiau să astupe găurile decupate din timp. Chiar pe ploaie. În acestea a fost turnat asfalt proaspăt care încă „aburea”, afară fiind destul de răcoare. Un lucru aparent bun, de alfel, dar este extrem de greu de spus cât vor ţine aceste cârpeli. Mai bine zis, cât de repede vor ceda.
Mai puţin fericiţi au fost şoferii care nu au avut norocul să circule înainte de marea cârpire.
„Puteau măcar să semnalizeze să reducem viteza, să ştim ce ne aşteaptă. Nu ne plătesc ei bucşe. Am reuşit să evit vreo zece pătrăţele din alea, dar două tot le-am luat din plin”, ne spunea Alin, un şofer care face zilnic ruta respectivă.
Să sperăm că asfaltul nu va mai crăpa atât de repede de acum încolo şi surprizele vor fi semnalizate cu altă ocazie
Citiți principiile noastre de moderare aici!