În ultima zi din septembrie, municipalitatea a lansat licitația pentru „Contract de lucrări (proiectare și execuție) pentru obiectivul de investiții «Amenajare parcare P+4E+Etaj retras» în incinta din Bd. Take Ionescu nr. 56-58”. Va fi, practic, în curtea fostului sediu STPT, lângă viitoarea clădire MultipleXity.
„Prezentul contract urmărește realizarea unei parcări cu parter și patru nivele pentru autovehicule mici, un etaj retras pentru birouri și un spațiu de închiriat pentru alimentație publică, amplasarea unui totem, amplasarea de panouri de informare pe clădire și realizarea unei împrejurimi între muzeul de transport și spațiul destinat parcării. De asemenea, este necesară dotarea cu barieră pentru intrarea și ieșirea din parcare, rigole pentru scurgerea apei pluviale exterioare, iluminat exterior, amenajarea de spații verzi”, scrie în documentație.
Termenul de realizare a investiției este de 27 de luni, din care trei pentru elaborarea documentației faza proiect tehnic și 24 de luni pentru execuție. Parcarea va avea cinci ani garanție.
Investiția este estimată la 21 de milioane de lei, echivalentul a 4,3 milioane de euro, bani care vor fi luați din bugetul local. Oferte se pot depune până în 8 noiembrie.
La Primăria Timișoara se discută de opt ani despre amenajarea unei parcări mari, etajate, în centrul orașului. De altfel, în campania electorală din 2012, Nicolae Robu a promis cel puțin o astfel de parcare în zona centrală. S-a plâns mereu de faptul că primăria nu are un teren potrivit pentru o asemenea investiție, deși s-a aflat în negocieri inclusiv cu Universitatea de Vest pentru terenul pe care se află fosta popotă militară, aflată la intersecția de la Punctele Cardinale.
Pentru parcarea de pe Take Ionescu, consilierii locali au votat încă din decembrie 2019 un proiect de hotărâre prin care au dat undă verde investiției. În luna august era emisă și autorizația de construire. Suprafața construită se va întinde pe puțin peste 1.000 de metri pătrați. Documentația pentru realizarea parcării, adică un proiect de autorizare, a fost donată primăriei de Societatea de Transport Public Timișoara.
Articole pe aceeași temă:
Parcare etajată lângă MultipleXity, ultima promisiune a primăriei. Ar putea costa 5 milioane de euro
Trimite articolul
XEu zic sa se opreasca orice investitie din bugetul local. Sunt bani aruncati pe geam in timp ce bani europeni stau de pomana. Robu a plecat. Fritz va reveni la un model serios de dezvoltare.
Curios…. cina va parca acolo…este o zona fara interes pentru parcari , oare al cui este terenul pe care se va construi aceasta parcare …. verifica cineva …
-
Proiectarea la acasta parcare a inceput inainte sa fie vreo miscare in zona ISHO, acum cativa ani. Cantractantul initial era RATT. Între timp, cât cei la la RATT erau ocupati sa se transforme in STPT, cei de la ISHO au inceput si au construit un cartie intreg, inclusiv o parcare. Dupa alti ani, primaria Timisoara a mostenit proiectul si au lansat executia. D’ampu_ea si in contratimp ca de obicei.
4 milioane de euro, cat serviciul de curatenie in cladirea Primariei
Bai Rombu, inca o dovada cat de prost ai fost! Pentru cine era pacarea aia? Tu ai vrut sa faci parcari unde era nevoie sau unde gaseai loc?
si va parca acolo cine cand e ditamai parcarea in complexul ala nou de blocuri la doi pasi….idei a la Robu pe final de viata in primarie si in disperare de a mai fi agatat cateva voturi.
Hai gata cu furatul din banul public.
O parcare de genul e necesara in centru undeva… si facuta pe fonduri europene, ca de aia avem banii la dispozitie… aaa lenea e mare sa scrii un proiect si s-a preferat sa ia din bugetul orasului si mai apoi sa le mai creasca la prosti taxele si impozitele. Ei uite de aia era Robu a apaus :/
-
nu poti face parcari pe fonduri UE, mai cauta.
-
Poti sa faci parcari cu bani de la EU. Le spune parcari park and ride si pentru orase ca Timisoara, valoarea fondurilor e de 10 mil euro. Pentru Bucuresti valoarea fondurilor e de 20 mil euro.
-
-
Cate vile si-au construit baștanii care au inlesnit acest contract…?! Cum sa dai 4 mil euro pe o structura cheala de beton?? Făceai o aripa noua complet DOTATĂ la spitalul de copii cu autism si alte boli neuro.
La fel de bine putea sa faca parcare etajata la Ineu,de unde se trage fostl primar robu,bulibasa dr acolo l.ar fi felicitat.
Parcarea trebuie facuta in centru ,nu la 2-5 km de centru pt ca o faci degeaba,acolo gasesti locuri de parcare,nu este nevoie de parcari etajate. Robu preia modelul Udrea-nastase.
Bine ca am scapat de romanesul asta.
nu acolo se face…..pentru cine? pentru biserica de vis a vis???
de ce nu faceti in zona hotel continental…Magazin Bega….acolo stai 2 ore sa gasesti loc de parcare….
Ptr ce trebuie acolo parcare cu plata? Nu exista in nici 500 m parcarea cu plata etajata de la ISO?
De ce costa asa mult o parcare? In afara de structura de beton si finisari minime, instalatie electrica, camere, nu are alte dotari. Nu are faianta, gresie, sistem incalzire, ziduri interioare, etc. Sa-i vad si pe astia de USR daca vin tot cu contracte de astea cu pret evident umflat.
-
” Ăștia ” de la USR nu pot face minuni peste noapte.
Da pentru cine o face ? Nu e nici un cartier de blocuri cu trotoare ocupate de masini. In schimb e Isho acolo. Suna a investitie publica pentru interesele ISHO. minutat un ultim tun al lui Robu. Bravo. Noi in rest ne calcam intre noi cu pietoni masin caini si alte oratanii.
Ca Stefan cel Mare, parjoleste bugetul “in fata dusmanului”. Nu este o prioritate, promisiunile pentru parcari in centru au 8 ani vechime si tot degeaba. Amenajarea pietonalei a eliminat lcel putin 800 de locuri de parcare.
-
Așa am gândit si eu, capriciul de a avea pietonale in centru, cand avem destulă promenadă in natură, pe faleză, a eliminat loc de parcare, a ingreunat accesul cu marfă, cu bunuri familiale-duci un frigider la reparat, cumperi un dulap etc
Sunt justificate aceste devize? Deocamdată nu imi dau seama care e duprafata construită, dar gândesc că: un apartament cu 3 camere e cam 70.000eur. Intr-un bloc avem 10, 15 sau 20 apartamente in medie. Deci max 1,4mil eur, si este stiut că circa jumate din pretul de constructie sunt finisajele interioare(glet, zugrăveală, faianță, instalatie electrică, izolatie, parchet, chiuvetă, wc, termopane etc), toate acestea cam lipsesc la o parcare, care nu are nici atâtia pereti interiori dar are plansee de beton mai groase. Deci cum se ajunge la 4,3 mil euro ?
-
este exact ca la autostrada pe care incearca s-o liciteze acum; 37 km pe Valea Oltului la pretul de 1 mld. euro; adica 25 mil eur/km, record absolut; cind vom scapa de PNL-ism oare?