Dacă până acum dădea vina pe proiectanți pentru bordurile mult prea înalte care trebuie sărite de bicicliști, primarul Nicolae Robu pare să fi descoperit că municipalitatea poate impune proiectanților și alte standarde. Testează acest lucru la Calea Bogdăneștilor, care va avea, după o investiție de peste 30 de milioane de euro, câte două benzi pe sens, linii de tramvai înierbate pe mijloc și trotuare și piste de biciclete destul de late.
„Va fi primul proiect al primăriei care va avea piste de biciclete mai late și treceri line. Ne-a permis ecartul stradal. Noi am cerut de fiecare dată, de când sunt eu primar, să fie treceri line, dar nu pot să impun proiectanților, pentru că ei semnează. Unii refuză să facă treceri line, spunând că, dacă nu-i obligă pe bicicliști să coboare la intersecție, pot ajunge pe carosabil, în mod surprinzător pentru conducătorii auto și se expun unor accidente. Și ei nu vor să răspundă. La acest proiect, proiectanții vor veni la licitație în anumite condiții”, a explicat primarul Timișoarei.
Documentația de până acum a primăriei spune că fiecare bandă de circulație va avea o lățime de 2,75 metri, trotuarele vor avea o lățime minimă de 1 metru și pistele de biciclete vor avea 1,5 metri. Numai că traseele speciale pentru bicicliști se vor face pe trotuare, nu pe carosabil, pentru că oficialii municipalității cred că ar fi periculos pentru bicicliști să le „deseneze” pe șosea.
Șoseaua va fi modernizată de la intersecția cu Cetății până la bucla STPT, proiectul însemnând și revenirea liniei 5 pe traseu. Linia de tramvai va fi una dublă, amplasată în platformă proprie, încadrată de spații verzi cu pomi, în zona centrală a tramei stradale, „înierbată pentru reducerea zgomotului și vibrațiilor”. Sunt 4,95 km de linii de tramvai.
Carosabilul va avea câte două benzi pe sens, vor fi peste 9.500 mp de spații verzi, din care 8.400 nou create. Investiția vizează și înlocuirea rețelelor edilitare, dar și amenajarea de locuri de parcare.
La capătul Căii Bogdăneștilor, unde întoarce linia 5, ar trebui să fie construit mult-discutatul Pasaj Solventul, pentru care PMT are deja proiect. Primarul este convins că traficul în Timișoara va fi mult mai lejer odată cu finalizarea lucrărilor în zonă.
„Când aceste lucrări vor fi finalizate, o foarte mare parte din trafic nu va mai ajunge nici la Pasajul Jiul, nici mai înspre centru, ci pe aici se va produce tranzitul sud-nord, nord-sud. De la semnarea contractului de finanțare începe perioada de implementare. Ea cuprinde și anumite licitații. Noi avem dirigenția de șantier lansată în licitație și suntem în faza avansată și cu documentația de licitare pentru proiectul tehnic cu detalii de execuție și execuție. Mergem la pachet cu cele două. Studiul de fezabilitate îl avem deja făcut. Sunt premise foarte bune pentru ca acest proiect să se deruleze în termen, așa cum le-am derulat pe toate celelalte”, a mai spus Nicolae Robu.
Primăria este cumva pregătită de șantier, însă nu se știe cu exactitate dacă va reuși să lanseze licitația pentru proiectare și execuție anul acesta. Nu demult a fost lansată procedura pentru desemnarea unui diriginte de șantier, pentru care PMT poate plăti până la 1,22 milioane de lei cu TVA.
„Noi suntem încrezători, dar nu putem garanta. Depunem documentația, nu știm, de multe ori mai apar observații, ni se returnează de la SEAP și nu avem garanția că vom reuși, dar noi ne facem temele și încercăm să avem licitația lansată în acest an și încheiată cât mai repede, ca să putem în primăvară să începem”, a conchis edilul-șef.
PMT are studiu de fezabilitate pentru refacerea Căii Bogdăneștilor încă din toamna anului trecut. Fusese pregătit încă din 2009, de fosta administrație, condusă de Gheorghe Ciuhandu. La acea vreme, valoarea estimată a proiectului era de 94,6 milioane de lei cu tot cu TVA, însă între timp aceasta aproape că s-a dublat, ajungându-se la 148,85 milioane de lei, echivalentul a 31 milioane de euro. Uniunea Europeană ne dă 89,5 milioane de lei, pe POR – Axa Prioritară 4.
Articole pe aceeași temă:
Trimite articolul
Xfain asa late.
k putem merge si cu masina pe acolo.
sper doar sa se poata si parca pe ele.
Țărănoaia, bufonul și hoțul. Ăsta e titlul unui metraj filmat în Catargioara (o prezentare utopico-distopică a orașului Timișoara), iar personajul principal este un inginer, doctor, profesor universitar, rector, doctor hoRRoris cauza, senator, primar și slugile lui cu IQ mic. Din estimările studiului de videochat at interlopilor PNL, această tragi-comedie se va bucura de un succes de masă, peste 40.000 de idioți au cumpărat bilete la producția precedentă din 2016. O bună parte a fondurilor publice aruncate pe geam vor ajunge totuși în buzunarele actorilor și a bugetului de campanie a unul grup infracțional cu sediul la București.
Noapte bună, Timișoara!
Și să fie delimitate. Trotuarul dalat și pista de biciclete asfaltată.
biciclistii ii aduc voturile lu robu..pt niste amarate de piste, dezolante pt un oras “cultural european” ..si niste biciclisti mai nerusinati, vitezomani fara sa tina cont de copii si ceilalti pietoni…ar trebui renumit orasu in: timisoara oras industrial
“Noi am cerut de fiecare dată, de când sunt eu primar, să fie treceri line, dar nu pot să impun proiectanților, pentru că ei semnează.” – esti oligofren, amice. pur si simplu te doare-n 14.
Pistele pt biciclisti facute pe trotuare reprezinta un risc foarte mare pt pietoni. De cele mai multe ori, biciclistii merg cu viteza, sunt nervosi si nu au rabdare sunand incontinuu daca ai calcat cu un picior pe “pista lor”. Sunt pieton, biciclist si sofer, si ma intreb, oare pe sosea ar trebui sa claxonez de fiecare data cand vad un biciclist pe drum si nu pe pistele speciale??
fain. cat mai multe piste pt biciclete !
trebuie limitata viteza la virajele stanga/dreapta a masinilor pentru ca o sa ajunga sa calce biciclistii. Acest conflict exista si cand pista este pe carosabil de aceea in olanda ai sensuri giratorii unde virajul se face printr-un limitator de viteza si este trasata cedarea de prioritate.
Nu in administratia autostrada. Probabil ne alegem cu un trotuar space sharing gen popa sapca.
Nea Lae … sezi bland, ca nu mai apuci mata sa tai “pamblica” la linia lu 5…
Inca o strada pe care NU o sa mai circul cu bicicleta. Pista de biciclete in Timisoara e sinonim cu alege cine vrei sa te injure, pietonii sau soferii?
“trotuarele vor avea latime de 1m”
si cum plm circula pietonii pe asa ceva…in sir indian pe sens unic? Retardatii astia au distrus complet orasul!
In proiect toate sunt bune si frumoase, la realizare vine Robu si schimba dupa plac. Asa a fost si la Popa Sapca.
Aiuritul se contrazice singur, nu de mult zicea ca nu poate sa le impuna proiectantilor treceri line, ca ei vor ca biciclistii sa descalece la treceri (oare cum descaleca o persoana in cariucior cu rotile?), acum zice ca vor fi line ca asa a cerut EL. Mai zicea ca a facut nenumarate piste de biciclete, acum e primul proiect “cu piste mai late”. Dom profesor, un ghidon de bicicleta normala are 65cm, la 1,5m latime pista e la limita pentru doua biciclete, mergi tu cu bicicleta si sa te vad daca nu te abati stanga-dreapta mai mult de 5cm, “expertule”!
Ce ar fi daca din banii aia ar moderniza un pic spitalele?
Tineti o tot asa!
Da i dracului pe pietoni!
Ce le mai tre si alora sa circule pe jos?
Ia sa si ia masini sau biciclete!
Tot inainte…mandri pionieri!
Bine ca e mai multe benzi pe sens, nu se mai sta in trafic si o sa fie mai putina poluare