Miercuri, 9 august, Primăria Timișoara (PMT) a supus la vot în Consiliul Local extinderea creditului contractat cu Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) pentru investițiile orașului în mobilitate verde. Proiectul a trecut cu 18 voturi pentru.
Practic, municipalitatea vrea extinderea actualului acord de finanțare, semnat la finalul anului 2021 pentru 20,3 milioane de euro, cu încă 15,1 milioane de euro.
„Am primit încă un semnal puternic de încredere de la partenerii noștri de la BERD. În timp ce finanțările cu fonduri europene s-au blocat la București, am căutat soluții pentru a nu opri proiectele vitale ale Timișoarei. Investim în mobilitate verde, ca să reducem poluarea și traficul din oraș și să oferim o alternativă de deplasare pentru cei care locuiesc și muncesc în Timișoara”, a transmis viceprimarul Ruben Lațcău.
Banii vor fi folosiți pentru a asigura continuitatea unor proiecte majore pe fonduri europene, unde au existat întârzieri de la nivel central. Este vorba despre reabilitarea Căii Bogdăneștilor – unde ar urma să ajungă 3,2 milioane de euro, achiziția celor 23 de tramvaie noi – pentru care vor fi folosiți 5 milioane de euro și 44 de autobuze electrice noi – unde merg 6,9 milioane de euro.
Împrumutul are o dobândă care rezultă din suma ratei interbancare (Euribor) la șase luni plus o marjă de 1,15% pe an.
„Acest împrumut are o dobândă extrem de mică raportată la valorile de pe piață. Din cauza proiectelor blocate de la nivel central, întârzierea asta uriașă pe fonduri europene ne creează o problemă de cash flow. De asemenea, pe programul vechi care se închide în acest an, Primăria Timișoara are de recuperat aprox. 160 de milioane de lei. Din banii aceștia, noi am plătit deja 50 de milioane de lei în locul Guvernului. Practic noi am dat un împrumut Guvernului și așteptăm acești bani pentru că nu ne putem aștepta pe o predictibilitate din partea Guvernului. Vedem amânări în finanțări, întârzieri etc. În acest context, această finanțare este una extrem de necesară”, a declarat viceprimarul Lațcău.
Trimite articolul
Xpana sa investim in mobilitate verde (prosteala verde🤪), n-am putea sa investim in mobilitate? nu de alta, da’ mi se pare mie sau dureaza cam mult lucrarile prin oras si e toate circulatia data peste cap? si sa avem pe cineva la stpt sa si conduca toata flota, iara ar fi bine, ca cu 2 mijloace pe traseu, numa’ mobilitate nu se poate numi aia.
#explicatie pentru “ecologisti”: sunt de acord ca víitorul e electric(ba chiar flote de masini autonome ale unor companii ce le vor administra) da’ zic sa nu aruncam gramezi de popülatie in mare in speranta ca vor reusi cativa sa invete rapid sa inoate, iar de restul nu ne pasa, fiecare pentru el scapa cine poate.
#🤪
#🤪
-
Dacă citeai cu atenție, sau ma rog, dacă pricepeai ceea ce citeai, ai fi aflat că mare parte din intârzierile de pe șantiere, se datorează faptului că guvernul nu dă bani, sau îi dă cu intârziere.
-
da, chiar si cand se sparge in acelasi loc de 3 ori e din cauza guvernului. practic administratia locala e geniala, da’ guvernu’ e de vina. si uite asa dand vina pe altii, timisoara sta pe loc in timp ce alte municipii(mai putin unde-s primari usere si e dezastru🤪) arata din ce in ce mai decent. e clar, au ceva aia din guvern cu noi! da’ daca ere barna presedinte…
cam cati bani zici ca a dat guvernul catre timisoara in ultimii 3 ani?
si cam ce buget are timisoara fata de alte orase?
nu, nu e incompetenta e… “#🤪”
#🤪
-