La Timișoara s-a discutat despre mobilitatea viitorului, în cadrul unei întâlniri organizate de Camera Franceză de Comerț și Industrie în România, la care au participat reprezentanții mai multor firme din domeniu. Cum discuțiile au avut loc la primărie, nu a putut lipsi primarul Nicolae Robu, care s-a lăudat în fața oaspeților cu performanțele primăriei în ceea ce privește parcul auto al societății de transport public.
Deși calitatea transportului în comun lasă de dorit, fosta RATT se poate lăuda cu un parc auto decent, crede edilul-șef. Administrația Ciuhandu a cumpărat autobuze noi, printr-un credit, iar Administrația Robu a încheiat un contract pentru reabilitarea a 30 de tramvaie second-hand primite de la nemți. Planul este să se mai cumpere tramvaie noi, dar și 20 de autobuze noi, în condițiile în care s-a decis scoaterea de pe traseu a autobuzelor Euro 3, adică cele scurte, fără burduf. Tot în mandatul liberalului Robu au fost cumpărate și 20 de minibuze.
„Vrem să mai cumpărăm 20 de autobuze, pe lângă cele 20 de minibuze”, anunța recent primarul Timișoarei. Robu le-a vorbit despre toate aceste planuri celor adunați să discute, miercuri, despre mobilitatea viitorului.
Dispar toate autobuzele scurte
„Vom mai cumpăra probabil 15 tramvaie noi și aceasta va fi componenta perfect ecologică a parcului nostru de mijloace de transport în comun. Lor li se adaugă autobuzele și troleibuzele. Autobuzele sunt noi, aproape toate, pentru că în perioada imediat următoare, chiar din luna februarie ne-am propus să se întâmple asta, încă nu s-a întâmplat, suntem într-o mică întârziere, dar în luna martie se va întâmpla, autobuzele pe care le avem Euro 3, în stare bună, vor fi scoase din trafic și nu vom mai avea niciun mijloc de transport cu poluare semnificativă. Ne-ar bucura dacă în planul de programe europene de ecologizare a mobilității s-ar promova programe care să ne permită acces la fonduri pentru achiziția de autobuze electrice”, a explicat Nicolae Robu.
Vă reamintim, transportul public din Timișoara este un model pentru alte orașe din țară. Un exemplu ar fi Primăria Deva, care ar putea primi mijloacele de transport Euro 3 de la STPT, în baza unei colaborări. La începutul lunii, primarul ne spunea că Mercedesurile Euro 3 nu vor fi scoase de pe traseu până când nu vor fi cumpărate autobuze noi.
Și cei de la STPT susțin același lucru susținut de edilul-șef în urmă cu o lună.
„Autobuzele scurte Euro 3 vor fi scoase treptat de pe traseu din această lună, în funcție de punerea în circulație a autobuzelor de capacitate mică și achiziția de autobuze noi”, ne-a declarat Diana Pleșa, purtător de cuvânt al RATT.
Tion.ro a anunțat recent care sunt liniile pe care vor circula minibuzele. Autobuzele scurte, Euro 3, transportă călătorii pe liniile secundare.
Autobuzele electrice, un vis îndepărtat
Nu este prima dată când primarul Timișoarei vorbește despre autobuze cu motor electric. În toamna lui 2013, Nicolae Robu s-a plimbat cu un autobuz electric pe străzile Timișoarei. Primăria a încheiat un protocol pentru testarea unui autobuz chinezesc de la BYD.
Edilul-șef s-a mai lăudat în fața oaspeților și cu alte două proiecte mai vechi ale Primăriei Timișoara, scrise tot pe vremea Administrației Ciuhandu pe fonduri europene, dar implementate pe vremea Administrației Robu: extinderea liniilor de troleibuz spre Dumbrăvița și spre Ghiroda.
„Am extins, pe fonduri europene, transportul public cu troleibuzul, deci un mijloc nepoluant, atât în comuna Ghiroda, cât și în comuna Dumbrăvița. Am promovat un transport curat. Pe viitor nu vom mai merge pe dezvoltarea rețelei de troleibuze, chiar dacă troleibuzul este un mijloc foarte convenabil în momentul de față. După părerea mea, nu mai este de perspectivă. Vom ajunge, în curând, să avem autobuze cu motor electric și, desigur, în Timișoara vom continua să păstrăm tramvaiele și de aceea vom avea proiecte de reabilitare a liniilor de tramvaie pe străzi importante și de achiziție de noi tramvaie. În paralel, am modernizat, am înnoit parcul de tramvaie”, a completat primarul Timișoarei.
În bugetul Timișoarei pe anul 2018 au fost alocați bani pentru reabilitare tramvaie – 41,25 de milioane de lei, achiziție autobuze de capacitate mică (n.r. cele 20 de minibuze) – 5,36 milioane de lei, precum și pentru înnoire flotă de tramvaie și modernizarea depoului din Dâmbovița – 1 milion de lei (n.r. poziție cu un credit de angajament de 229,300 milioane de lei.
Robu s-a mai lăudat și cu pasajele reabilitate, despre care a spus că… le-a construit.
„Am construit trei pasaje, în ultimii 50 de ani în Timișoara nu s-a construit niciun pasaj”, adăugat edilul.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”1989238″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!