Anul trecut, de Ziua României, primarul Timișoarei, al Reșiței și președinții de consilii județene din Timiș și Caraș-Severin au semnat un acord de asociere pentru realizarea unor proiecte comune de infrastructură și pentru accesarea de fonduri europene. Printre acestea se numără și „train-tram” care va lega Timișoara de Reșița, dar și construirea unui nou drum expres, cu trei benzi, între Berzovia, Buziaș, Topolovățu Mare și Autostrada A1.
Consiliul Local Timișoara a aprobat recent „acordul de asociere încheiat în vederea achiziționării în comun a serviciilor de realizare a Studiului de Prefezabilitate (după caz) și a Studiului de Fezabilitate pentru obiectivul de investiție «Reabilitare/Modernizare infrastructură feroviară Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră» între Municipiul Reșița, Municipiul Timișoara, Județul Caraș-Severin și Județul Timiș”.
Aleșii locali au fost de acord și cu alocarea a 1 milion de euro din bugetul Timișoarei pentru documentație: „finanțarea din bugetul local a contribuției financiare estimate a Municipiului Timișoara, conform acordului, respectiv 1.000.000 Euro (TVA inclus), pentru achiziționarea serviciilor de realizare a Studiului de Fezabilitate și a Studiului de Prefezabilitate”.
Trenul rapid care va uni Banatul de Munte cu Banatul de Șes
Potrivit primarului Dominic Fritz, fiecare partener pune 1 milion de euro pentru documentație, astfel că, la un simplu calcul, valoarea estimată a SF este uriașă: 4 milioane de euro cu tot cu TVA. Se va cunoaște clar cât costă documentația în urma unei licitații publice pe SEAP. Proiectul este gestionat de Primăria Reșița.
„Am agreat că Primăria Timișoara va aloca 1 milion de euro pentru studiul de fezabilitate pentru acest proiect. Această sumă va fi și contribuția celorlalte trei instituții partenere. (…) Știu foarte bine că este un proiect vizionar. Cred că faptul că primarul din Reșița, Nelu Popa, care este un om cu viziuni, este în spatele acestui proiect ne ajută foarte mult. Am discutat și cu ministrul Drulă, care va susține aceste demersuri. Cred că merită să nu doar facem ce trebuie neapărat, ci să avem și anumite proiecte care merg dincolo de imaginația noastră imediată. Cred că acest tren între Reșița și Timișoara va putea să unească din nou Banatul de Munte cu Banatul de Șes”, a explicat primarul Dominic Fritz.
Banii urmează să fie recuperați de parteneri prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) din Programul Operațional Transport (POT) 2021-2027 sau din alte surse de finanțare, în funcție de ce program va finanța proiectul. România primește 30 de miliarde de euro prin PNRR.
Se propune modernizarea infrastructurii feroviare pentru implementarea soluției de transport de tip „train-tram” (o rețea cu mijloace de transport care circulă atât pe liniile urbane, cât și pe șinele de tren din afara localităților) pe ruta Reșița Sud – Bocșa – Timișoara Nord și asigurarea legăturii cu Aeroportul „Traian Vuia”. În plus, se are în vedere o soluție tehnică și pe ruta Berzovia – Oravița – Anina. Detalii, AICI!
Acordul semnat anul trecut este valabil până „la finalizarea și livrarea studiului de prefezabilitate (după caz) și fezabilitate (…) efectuarea plăților, restituirea garanției de bună execuție conform prevederilor contractului de achiziție publică și recuperarea/rambursarea sumelor avansate de parteneri”.
Articole pe aceeași temă:
Acordul „train-tram” Timișoara – Reșița se extinde. Proiectul, „un munte de birocrație”
Trimite articolul
XAsteptam banii de la PMT si pentru pasajul de la Solventul! Ne doare mai tare acest lucru.
Sa o mai vad si pe asta Timisoara-Resita cu BOZANCAIA???Dar din titlu nu prea inteleg “Primăria dă 1 milion de euro pentru SF “Este studiu STINTIFICO FANTASTIC sau???Ca alte treburi mai importante nu sant Timisoara are strazi vai si amar,conductele de termoficare,canalizarea de pe vremea lui CEASCA,parcari superbe(INEXISTENTE)pietele publice piata 700,piata Badea Cartan(pubele de gunoi)pasarela Solventul (Incepem constructia cu mult noroc conform declaratiei primarului Fritz la toamna sau la multi ani)curatenia orasului cum o da domnul ETC
-
am votat cu Fritz..si am mare incredere in el..dar ca sa mai si zambesc..
“Incepem constructia cu mult noroc conform declaratiei primarului Fritz la toamna”..
a spus cumva toamna anului 2021? :))
Dravo!
DAR vrem si pasajul Solventul si un Nou pod peste Bega in zona respectiva (capat bulevard dambovita)
Pe vremea orbului orice sf era primit cu injurii grobiene. Acum cind e vorba de 1 milion de euro vad ca este tacere totala. Si apropo, vad ca primaria Timisoara dispune de foarte multi bani daca isi permite sa arunce cu ei pe studii sf.
Dacă paralele-s de la U.E., merge, că noi tot n-o accesăm nici măcar pe-aia chioară! Dacă nu, paguba trebuie recuperată de la cei cu fantasmagoria, că doar locu’ transportului feroviar este acolo de unde a ieșit după mai multe milenii de numai două secole și anume în subteran! La un trafic feroviar cu două trenuri de câte 2 vagoane goale de la Reșița la București, câte vagoane poți scoate de la Reșița la Timișoara?
Foarte bine ! Sper sa mareasca totusi viteza noului tren pentru a ajunge mai repede pe ruta Timisoara – Resita.
Nu exista reglementare legala pentru care primaria sa dea bani pentru asa ceva, Consiliul judetean da, dar nu primaria cu voturi in cosiliul local, sunt vreo 2 juristi acolo, vad ca nu realizeaza ce e legal sau nu, din ce am vazut unul sta mereu pe telefon iar doamna mereu comenteaza cand nu e cazul dar cand e vorba de ceva punctual nu prea se baga… Alta mizerie, mai bine erau delfini in Bega, asa mergem la Resita… sa vedem ce evoluata e Timisoara chiar si acum in paragină si sa fim fericiti…1 milion de euro pentru un studiu de fezabilitate doar… sa vedem daca iasa smecheria cati bani vor mai urma si cine se va imbogati din acest proiect… Intre timp stand aproape de Lidia,ocolesc in fiecare zi, nu sunt bani,nu sunt bani…
Voi sunteți normali? Cum să dai milioane de euro doar pe o documentație? Doar pentru un simplu studiu!?
Cât o să coste construcția propriu-zisă dacă doar pe hârțogărie aruncați atâția bani?
sa va ajut sa economisiti bani pe sf:
linia e muci si trenul face 3 si 3 nopti zile pe traseul ala. Mai rapid ajungi cu bicicleta. Pana si pe vremea lui ceasca facea 2ore jum
Cred ca astia nu au mers niciodata tm-resita cu trenul. 99% sigur.