Primăria Timișoara a desființat săptămâna trecută banda de circulație spre stânga din dreptul Catedralei Mitropolitane spre Spitalul de Copii „Louis Țurcanu”, care a fost implementată ca o soluție temporară pentru fluidizarea traficului în timpul lucrărilor de la Pasajul Jiul. Vor urma și altele, pentru că e nevoie de prioritizarea transportului public, susține viceprimarul Ruben Lațcău, care a anunțat că se va renunța în unele zone la circulația pe liniile de tramvai. În plus, vor fi desființate și unele locuri de parcare amenajate de-a lungul liniilor de tramvai.
„Am început și vom face modificări pe tot ce înseamnă trafic, în așa fel încât să prioritizăm transportul public. Vom avea etapa doi de trafic management în care vor fi prinse acele bucăți din sistem care lipsesc, care vor prioritiza transportul public în oraș. Vom face mici modificări punctuale, pentru a elimina benzi de transport rutier de pe linia de tramvai. Pot să vă dau un exemplu, pe bd. Dâmbovița, cum ieși înspre Rebreanu, tramvaiul în fiecare dimineață stă și așteaptă 15 minute, de când poate să iasă de pe Dâmbovița până când trece de intersecția cu Calea Șagului. În momentul în care vom putea să mutăm banda unu în dreapta, prin desființarea acelor locuri de parcare, tramvaiul va putea să treacă. Cred că sunt cinci locuri de parcare în fața unor case de parieri, care vor dispărea”, a explicat viceprimarul Timișoarei.
Reprezentanții municipalității spun că au mai multe planuri care au în vedere prioritizarea transportului în comun. Vor fi făcute și schimbări în anumite intersecții.
„Mai sunt alte schimbări pe care le vom anunța în curând. Vom face modificări sistemice pe intersecții. Din Piața Traian în Piața Libertății, în momentul ăsta, viteza operațională a tramvaiului este de 11 km/oră și are multe opriri. Intenția noastră este să mărim la 21 km/oră și să avem doar trei opriri. Există un proiect, pentru că vom avea reconfigurări în transportul public (…), de asemenea, lucrăm la benzi dedicate. Prima licitație, din păcate, nu a fost de succes, trebuie să facem niște modificări acolo în tema de proiectare, așa încât ea să fie mai atrăgătoare. Practic, vom avea transport public performant și atractiv etapizat, din lună în lună tot mai bun. Schimbarea nu se întâmplă peste noapte”, a mai explicat Ruben Lațcău.
Edilul spune că „va trebui să facem un echilibru” și că timișorenii trebuie să facă unele sacrificii pentru o circulație mai bună în oraș.
„Dacă spunem că vrem să fluidizăm transportul în comun, va trebui să prioritizăm. Asta înseamnă că va trebui să ne oprim, să lăsăm tramvaiul să treacă. Dacă tramvaiul tot timpul se va opri și vor trece toate mașinile, înseamnă că nu prioritizăm transportul în comun. Sunt niște mici sacrificii pe care va trebui să le facem în trafic”, a conchis acesta.
Noua administrație are 10 luni de când s-a instalat în birourile de pe C.D. Loga și vorbește despre un transport în comun mai bun încă din campania electorală. De altfel, Dominic Fritz spunea încă de vara anului trecut că „vrem să facem transportul în comun accesibil și confortabil” și că „e foarte important să reorganizăm toate liniile de transport în comun”.
Trimite articolul
Xpai sa nu mai fie nicio statie de la Traian la Libertatii, tramvaiul sa mearga cu 50km/h!
asta da transport modern! cel de la Gara de Nord sa nu opreasca decat la Padurea Verde!
Oare curcubeii astia au si minte?
-
tu sigur n-ai minte, din moment ce sustii ca masinile sa circule pe linia de tramvai
-
masinile circula pe linia de tramvai deoarece timisoara nu are bretele de autostrazi urbane nu mai fortati nota timisoara e la nivel de ani 40 cu infrastructura e ca si cand esti sarac si prost
-
-
Se vede ca nu ai fost cu tramvaiul. Pe vremuri tramvaiul oprea doar in statiile existente si la posta mare la semafor. Acum e semafor fara rost pe a pacha, 20 de m la bega pt pietoni, inca 20 de m la continetal, apoi cel de la posta mare, inca 50 de metri alt semator la liceu, inca 50 de m la cjt, apoi pe pod si ultmu total fara rost la capatul parcului.
Deci 8 semafiare plus 3 statii.
Tot pe vremuri torontalului – optica dura 55-60 de min. Acum dureaza si dureaza.
Dar asa e cu comentacii de servici. -
Se refera la opririle la semafoare (care intr-adevar sunt mai mereu pe rosu cand ajunge tramvaiul la ele). Nu e vorba de a desfiinta statii, cele 3 opriri la care se refera fiind cu siguranta chiar cele 3 statii existente.
Sa anulezi cateva statii de tramvai, asta e solutia? Si acelea in zona centrala a orasului?!?! CE ATI FUMAT BAIETII?? Statiile acelea exista dinainte sa se nasca parvenitii astia de la USR. Daca spuneati ceva de unda verde ptr. mijloacele de transport in comun… da frate aia era o idee, benzi speciale, etc.
Dar tu cand vi si prima idee e sa desfintezi ce exista de zeci de ani, pe principiul ca va merge mai repede tramvaiul daca nu sant statii.. zero IQ.
10 consilieri si toti praf… sa nu mai zic de primar.
-
Nu desfiinteaza nimeni statiile , cititi mai bine articolul, nu cititi printre randuri. E vorba de opririle de la semafoare, vor sa faca un fel de unda verde pentru tramvaie.
-
Unda verde pt.tramvaie e un concept hilar. Doar dacă angajezi băieți solizi care aruncă batranicile ca pe saci si limiteaza nr. de pasageri care urca într-o stație.
-
Wow in sfarsit cineva se gandeste la transportul in comun. Multumim!
-
Trebuie sa înceapă cu siguranța și curățenia din mijlocul de transport apoi să își facă probleme de traseu! Degeaba vine la timp dacă ți-e frică să urci in el pentru că sint mai mulți cerșetori și jefuitori decât călători! Că sa nu vorbim de mizeria, mirosul și lipsa de confort din ele!
Pana acum tot desfiinteaza dar cand pun si ceva in loc?
-
Poate desființează și niște semafoare inutile…..
Se tot schimba prioritatile pana sai deja e orasu praf, in centru in loc de 2 benzi stanga spre spitalul de copiii acu e una ca sa poata sta tramvaiul linistit in statie cand masinile oricum aveau verde super repede si plecau, niste handicapati astia ce organizeaza cieculatia sau retardati mintal nu stiu sigur.
O decizie inteleapta. Prea multi din alte judete cu domiciliul in Timis si cu impozitele pe masini in judetele de bastina.
-
Bravo Vio pentru ca spre deosebire de marea majoritate a comentacilor xenofobi faci diferenta intre inmatriculare pe TM si Timisoara. Dar xenofobia… e la ea acasa. De parca trebuie sa faci diferenta intre unu din Remetea Mare cu numere de TM si unu din Turnu Severin… Acu pe bune, nu te deranjeaza mai mult timisorenii care dau in chirie apartamente dar nu platesc impozit? nu de alta, dar “sparlesc” de la taxele locale de vreo 10 ori mai mult. Si aia cu numere de alte judete macar platesc undeva, fie si in alt judet. Si sa nu mai zic cum se formeaza bugetul local de fapt, cat se duce la centru cat se intoarce si altele, ca numa sloganuri sunt cunoscute prin Timisoara, unu nu ar citi bugetul de pe site.
Deci, ce zici, de care din cele 2 nedreptati te vei ocupa de azi inainte?
Avem 2 probleme: traficul in comun si poluarea.
Traficul in comun nu are doar problema intarzierii, ci si a traseelor insuficiente. Eu ca sa ajung de acasa la serviciu trebuie sa folosesc doar 1 tramvai. In schimb statia de unde il iau e la 10 min de mers pe jos, iar unde ma lasa e la 10-12 min de mers pe jos pana la serviciu. Pe traseu sunt 3 statii. Si daca s-ar teleporta instant tramvaiul tot raman cu vreo 20 min de mers pe jos. Cu masina fac traseul asta intre 5-7 min. Deci niciodata nu va fi mai rentabil sa merg cu tramvaiul! Transportul in comun nu va fi folosit niciodata de cineva care are masina sau are ceva bani de taxi sau uber. Deci fluidizarea caii de circulatie a mijloacelor in comun nu va aduce nici un plus de valoare.
Poluarea are mai multi factori, din care unul important este traficul. Daca tai din caile de circulatie a masinilor si stau mai mult in trafic va creste poluarea, deci va fi un minus.
In plus de asta daca drumul cu transportul in comun dureaza mai mult nici nu va afecta sanatatea nimanui si nici nu o sa ne luam nici o amenda. In schimb daca poluarea creste afecteaza lumea si poate ne mai luam si o amenda de la UE!
Asa ca treziti-va bai usristilor habarnisti absolventi de slavici!
-
Timisorean tu esti cel habarnist, cu gandirea ta ingusta iti vezi doar interesul propriu!
1. Daca tu ai doar trei statii si inca 20 de minute la pas atunci mergi cu bicicleta, trotineta sau scuterul electric la serviciu si fara sa poluezi.
2. Prioritizarea transportului public este politica europeana aplicata si adoptată de toti cei din statele civilizate, acolo unde masina se foloseste sambata la cumparaturi si pt iesiri din oras
3. Modelul Robu cu mai multe benzi inclusiv pe linia de tramvai inseamna mai multe masini in trafic adica o poluare mai mare, in special ca vopsitul a taiat vreo 1500 de arbori care intamplator produceau oxigen
4. In marile capitale bulevardele cu 6 benzi au fost reconfigurate: 2 benzi pt masini, 2 benzi exclusiv pt transport public si 2 pentru biciclete. Acesta este trendul timisorean habarnist -
Orice timp petrecut in plus in trafic creste poluarea!
-
Foarte amuzant sa vad cum va plangeti ca aveti de parcurs 20 de minute INTREGI pe jos :))))
Prea s-a domnit toata lumea si trebuie sa ajungem in 5-7 minute dintr-un loc in altul, fara sa facem vreun pas. 20 de minute e chiar o plimbare placuta si binevenita atat dimineata, va mai revigoreaza, iar dupa-amiaza va lasa un ragaz sa uitati de munca si sa mergeti linistit acasa. As recomanda sa aveti o carte mereu cu dumneavoastra, in tramvai e o ocazie f buna sa cititi.
Si uite cum se poate imbunatati calitatea vietii daca nu ne-am mai crampona de acele 20 de minute de mers pe jos.Nu suntem dispusi la niciun efort pentru a ne face viata comuna mai buna din pacate. Mers pe jos NU, reciclat gunoaie chiar daca presupune un efort in plus NU, sa parcam doar in locuri permise chiar daca facem 2 pasi in plus NU, sa renuntam cat de mult la masina personala NU etc.
Ma bucur ca totusi administratia actuala pare ca se va ocupa sa ne educe cu forta prin astfel de masuri, amenzi si taxe, ceea ce ma bucura maxim. Asta e, educatia doare! Vrem o tara ca afara, dar sa se schimbe ceilalti, nu noi :))
Trio Robu, Culita si smenarii care au facut proiectul Semaforiada au bagat bete in roate transportului in comun in zona centrala. Doar niste tembeli puteau amplasa intre podul de la Neptun si Libertatii 8 (OTP) semafoare. Cat de tampit sa fi fost cel care a amplasat semaforul din fata magazinului Bega- cofetaria Trandafirul respectiv Amely – str A. Pacha, o intersectie fara trafic, cu o strada pietonala, bulevardul infundat dupa 50 m iar o a treia cu sens interzis. Tractoristii Lae si Culita au prioritizat primarie – Soarelului si spre Mosnita unde domiciliaza eminentele lor
-
Perfect sintetizat! Poate d-l Latcau mai inchide si niste semafoare idioate puse de predecesori. La fel si cu punerea pe intermitent noaptea si afisarea timpilor de verde/rosu la semafor.
Asta e o mare manipulare. O minciuna sfruntata.
SINGURUL lucru de care avem cu adevart nevoie este PARCARILE. Mari, etajate si CU PLATA. Pe termen lung nu merge nimic moca.
Primaria poate aloca locuri, poate cumpara teren, poate expropria teren (cu despagubiri decente, chiar si cu recompense in locuri de parcare), se poate asocia public-privat si, nu in ultimul rand, cand nici un astfel de procedeu nu este aplicabil, poate construi sub bulevarde. Am vazut cu uimire solutia asta in marile orase (ex. Paris).
Solutia nu este desenarea de dungi pe asfalt, desfiintarea de benzi de circulatie, desfiintarea locurilor de parcare si asa putine, pentru a desena piste de biciclete. Asta doar impinge oamenii spre incalcarea legii.
Nu e normal si nici moral sa favorizezi pe cei ce nu platesc nimic (biciclisti, trotinetisti, etc) in dauna celor ce sustin infrastructura prin taxe si impozite. Sa-i defavorizezi pe cei ce au facut o scoala de soferi fata de cei ce pot circula dupa cum ii taie capul.
De acord, trebuie sa circule si ei, dar asta nu e scopul suprem. Asa cum autoturismele au locuri unde nu le este permis accesul, la fel trebuie interzis si accesul bicicletelor acolo unde nu e normal sa circule.
Se tot trag la “piste” pe trotuar. Mai devreme sau mai tarziu va fi ucis un copil sau un batran sau o persoana ce nu se poate feri la timp de un biciclist ce se crede zeu pe pista lui. Evident ca nu toti circula ca bezmeticii, dar exista si din astia. Destui. Si daca solutiile se bazeaza pe constiinta astora e clar ce se va intampla.
Daca s-ar construi suficiente parcari, ar putea fi interzisa cu desavarsire parcarea pe carosabil si infrastructura ar permite si construirea de piste de biciclete ADEVARATE.
Personal am si masina si bicicleta, dar cu bicicleta nu mai am curaj sa merg prin oras.
-
Sigur că bicicliștii care omoară oameni sunt adevărata problemă. De câte ori deschid televizorul aud știri despre bicicliști care omoară oameni, nu despre soferi care o fac. Nu accidentele auto sunt printre primele cauze ale mortalității ci cele provocate de bicicliști. Hai să dăm drepturi mai multe șoferilor, care chiar omoară în mod regulat oameni, nu bicicliștilor, care ar putea vreodată să o facă. Bravo dom’le, ai pus degetul pe rană! Asta fără să mai ținem cont de faptul că în articol era vorba despre tramvaie și despre împiedicarea mașinilor să blocheze străzi pe care nu au loc decât tramvaie, nu despre biciclete. De ce să nu fie prioritar un mijloc de transport care duce MULȚI oamemi, față de unul care duce maxim 5? Deși rareori vezi mai mult de unul într-o mașină.
Masinile sa foloseasca tot spatiul disponibil inclusiv sinele de tramvai, tramvaie sunt cateva, masini o gramada, drumurile disponibile trebuie folosite la maxim cu prioritate pentru pietoni si biciclisti.
In urma cu nici 15 de ani, tramvaiul 9 facea un timp rezonabil de la sagului pana la judetean.
Dupa reabilitarea de pe Rebreanu si modifcarile de circulatie, durata totala s-a dublat, cel putin…
Asa ca exista loc de mai bine. Chiar daca asta inseamna sa revenim la valorile anterioare ale timpilor de parcurs 😀