Anul trecut, la începutul lunii iulie, prefectul de Timiş, Eugen Dogariu, anunţa că în urma unui control efectuat de reprezentanţii Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorului în Parcul Copiilor au fost identificate mai multe probleme. Printre acestea, şi faptul că în parc – care fusese redeschis de fosta administraţie cu o lună înainte, în campania electorală, după finalizarea lucrărilor de modernizare – exista un carusel care funcţiona fără autorizaţie de la ISCIR, instituţia statului responsabilă de asigurarea măsurilor de funcţionare în condiţii de siguranţă a instalaţiilor şi echipamentelor conform prevederilor legale. Ei bine, de-atunci a trecut mai bine de un an, iar copiii nu pot decât să se uite cu jind la carusel, pentru că nu-l pot folosi încă.
„Caruselul este în fază finală de ISCIR-izare. Din păcate atât a durat acest proces, proces care a fost lăsat de Protecţia Consumatorilor, la sfârşitul anului trecut, prin controlul avut. În aproximativ o săptămână, zece zile, el va fi funcţional”, a explicat viceprimarul Dan Diaconu.
Practic, edilul spune că Primăria Timişoara a avut nevoie de un an pentru obţinerea unei autorizaţii de la ISCIR. „Da, şi mie mi-este greu de explicat cum s-a întâmplat un astfel de lucru, dar acestea au fost procedurile pe care a trebuit să le parcurgem. Nu pot să vă spun în detaliu ce a durat atât, nu sunt specialist în ISCIR-izare, pot să vă spun doar că acestea au fost etapele care mi-au fost prezentate şi mie”, a adăugat Diaconu.
Reprezentanţii Direcţiei de Mediu a municipalităţii spun că respectivul carusel a putut fi într-adevăr folosit doar… la inaugurarea parcului, dar că, de atunci, ar fi făcut toate diligenţele pentru obţinerea tuturor autorizaţiilor necesare.
„Caruselul a funcţionat la inaugurare, urmează să fie ISCIR-izat. Atunci numai a funcţionat, n-a funcţionat în rest, nefiind ISCIR-izat. Aşteptăm de la ISCIR avizul, atâta tot. Au fost depuse documentele mai demult, nu de acum. Am fost plecat în concediu, am venit, aşteptăm acum să vedem dacă ne dau sau nu aprobarea. În mod normal, trebuie s-o obţinem pentru că am făcut toate diligenţele şi am respectat toate normele care au fost impuse”, a afirmat şeful Direcţiei de Mediu, Adrian Bere.
Autorităţile locale au probleme şi cu personalul care se ocupă de Parcul Copiilor, mai exact cu… lipsa personalului.
„Au mai existat probleme la bărcuţe, însă aceste probleme au fost rezolvate, ţineau de lipsa de personal pentru Parcul Copiilor din partea Primăriei Timişoara. Este un parc care este administrat în mod direct de către un compartiment al primăriei, care în momentul de faţă mai are trei persoane angajate. Noi am avut oameni, dar oamenii încet-încet au plecat sau s-au transferat din cadrul compartimentului. În momentul de faţă avem un număr important de posturi vacante care nu pot fi ocupate”, a mai explicat Diaconu.
Oficialii primăriei iau în calcul posibilitatea de a da în administrare parcul unei societăţi comerciale. „Analizăm din ce în ce mai mult posibilitatea de a-l da în administrarea unei societăţi, fie Horticulturii (…), fie de a crea o societate a primăriei care să se ocupe de administrarea Parcului Copiilor şi eventual a Grădinii Zoologice”, a conchis viceprimarul.
Citiți principiile noastre de moderare aici!