Licitația pentru construirea halei de mentenanță a noilor tramvaie din Timișoara, una cu peripeții, se aproape de final. Primăria Timișoara anunță că procedura este „finalizată” și că urmează semnarea contractului cu firma câștigătoare.
„Hala va avea instalații moderne și o cale de rulare destinată intrării și ieșirii tramvaielor, conectată la triajul de garare al acestora. Totodată, structura este prevăzută cu un pod rulant și un sistem de detecție a incendiilor, pentru a oferi un mediu de lucru sigur și eficient. Pardoselile vor fi realizate din materiale anticorozive și antiderapante, iar tâmplăria va fi rezistentă la foc, sporind astfel siguranța generală”, precizează reprezentanții Primăriei Timișoara.
Licitația pentru construirea unei noi hale de mentenanță a tramvaielor, lansată în ianuarie, a atras trei oferte până la data limită din februarie: de la AUDIOTECH MULTIMEDIA GROUP SRL din București și BELCONS CIVIL ENGINEERING SRL și NEDEX GRUP SRL din Timișoara. Inițial, câștigătoare a fost declarată cea din urmă. Celelalte două au depus contestații, CNSC a dispus reevaluarea ofertelor.
Au urmat și procese la Curtea de Apel Timișoara, iar acum, primăria anunță că, totuși, firma din București – Audiotech – este câștigătoare, având cel mai bun raport calitate-preț. Astfel, contractul prevede un cost de 6,9 milioane de lei, fără TVA – adică 8,2 milioane de lei sau 1,6 milioane de euro, cu TVA –, la o durată opt luni de la obținerea autorizației de construire. În fișa de date a achiziției era trecută o durată totală de 11 luni.
Construirea noii hale, necesară pentru noile tramvaie
Noua hală va fi amplasată pe Bulevardul Dâmbovița nr. 67, în depoul Societății de Transport Public Timișoara (STPT). Va avea o lungime de aproximativ 90 de metri, astfel că permite lucrări de întreținere simultan la mai multe tramvaie. Potrivit reprezentanților primăriei, valoarea investiției este de 9 milioane de lei, fără TVA – adică 10,7 milioane de lei sau 2,1 milioane de euro, cu TVA., sumă în care sunt incluse și celelalte cheltuieli precum dirigenția de șantier, taxele și avizele.
Hala este necesară încă de la încheierea contractului prin care Primăria Timișoara a achiziționat 23 de tramvaie noi produse de Bozankaya, prin POR 2014 – 2020. Turcii s-au obligat să livreze și echipamente pentru mentenanța mijloacelor de transport în comun, însă beneficiarul, primăria în acest caz, avea obligația de a amenaja spațiul în care acestea să fie folosite. La fel, municipalitatea se angajase să modernizeze și 34 de stații de tramvai.
Acum, primăria are o nouă înțelegere cu producătorul turc, pentru un lot de 17 tramvaie noi, de această dată galbene, cu finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Primele trei au ajuns deja la Timișoara, iar celelalte vor sosi în decursul acestui an.
Citiți principiile noastre de moderare aici!