Primăria Timișoara vrea să modernizeze strada Crizantemelor, o arteră de circulație cu o bandă pe sens, zone verzi pe ambele părți ale carosabilului și fără piste de biciclete, cuprinsă între str. Budai Deleanu și splaiul Tudor Vladimirescu. Planul cuprinde amenajarea a două benzi de circulație, trotuare, piste de biciclete, parcări pentru biciclete și pentru autoturisme și treceri de pietoni marcate pentru persoanele cu dizabilități. Pe noua stradă, de 665 de metri, ar putea fi puse și „băncuțe” și un iluminat public altfel, după un „nou concept, în care proiectul de drum este tratat în mod integrat, cuprinzând toate lucrările necesare într-un singur proiect”.
Procedura de achiziție directă pentru găsirea proiectantului a fost pornită în luna iulie, iar contractul a fost semnat în 6 octombrie.
„Serviciile de proiectare se vor alinia noului concept, în care proiectul de drum este tratat în mod integrat, cuprinzând toate lucrările necesare într-un singur proiect (…) Lucrările vor cuprinde: amenajarea drumului cu 2 benzi de circulație, amenajarea unor parcări longitudinale (paralele cu axul drumului), intercalate cu aliniament de arbori (…) realizarea trotuarelor și acceselor la proprietăți, construirea de piste pentru biciclete cu o lățime de 1,5 m pe sens și amplasarea de parcaje pentru biciclete, amenajarea intersecțiilor și a zonelor verzi, marcaje pentru persoane cu dizabilități la fiecare trecere de pietoni(pavaj tactil, culori de contrast, avertizare sonoră). Se preconizează și supraînălțarea trecerilor pentru pietoni și a traversărilor pentru biciclete, unde este posibil, precum și implementarea unui concept unitar de iluminat public”, susțineau reprezentanții primăriei.
Municipalitatea estima o valoare de 67.830 de lei cu tot cu TVA (57.000 de lei fără TVA) pentru proiectare, dar contractul cu firma Professional Engineering Consulting SRL din București a fost semnat la 79.730 de lei cu tot cu TVA (67.000 lei fără TVA). Proiectul va fi predat primăriei în termen de 45 de zile de la semnarea ordinului de începere.
Firma care a câștigat procedura de achiziție directă a fost înființată abia în februarie 2021 și a prins o sumedenie de contracte din bani publici de atunci, inclusiv la Reșița.
editor Dan Oancia
Pe aceeași temă:
O singură ofertă pentru noul concept al străzii Crizantemelor din Timișoara
Trimite articolul
Xpasul 1: se sparge strada cu luni inainte de a incepe orice fel de lucrare utila.
pasul 2: se lasa asa, v-am pacalit, nu se face nicio lucrare.
Inca o dovada ca actuala administratie este decuplata de realitate este amenajarea de parcaje pentru biciclete pe acea strada. Furtul de biciclete este un lucru real, se fura de pe casa scarilor, din balcoane si garaje. Cine va folosi asemenea amenajare si mai ales in acea zona nu stiu dar sigur va scapa de bicicleta…
“”Pe noua stradă, de 665 metri””Alta firma fantoma ca si aia fara nici un angajat face o lucrare de mii de euro.Astia sant toate cu proprietari USR??Cum vine asta firma din Bucuresti dar macar stiu unde este strada asta??Si ce mare proiect trebuie pentru bucatica asta de strada sa coste numai “PICTURA” la 79.730 de lei ca doar nu este un REMBRAND si executia bucatele asta cam cate milioane mai costa si cat de circulata este straduta asta???Ala FRITZ bani aruncati aiurea
Primăria Timișoara a găsit proiectant pentru noul concept de pe str. Crizantemelor. Dă mai mulți bani decât a oferit Dar normal ca doar nu da de la el.Numai si numai aberati de acest fel
Crizantemelor e in prelungirea pasarelei Gelu. Daca tot stricati strada (cartier rezidential, cine naiba vrea 4 benzi pe sub ferestre, unde-i traficul ala care justifica asa ceva?) macar modernizati si pasarela, continuati “pistele de biciclete” peste Bega si pe strada Gelu, in vederea unei viitoare conectari cu viitoarele piste (?) de pe strada Garii si apoi cele de sub pasajul Solventul (cind s-o face si ala).
Asa ar avea o oarecare logica amenajarea pistelor de bicicleta pe strada Crizantemelor.
Dar nu, la noi nu se gindeste logic, la noi se spala bani.
-
Corect!
La urma urmei, ar fi mult mai confortabila o conexiune auto directa intre Strada Gării si Budai Deleanu, cu pod; Soluție care ar respectata oarecum “regula” de un pod la doua străzi.
Str preyer? Ceva? Nu mai bagati inca vreo 2-3 tramvaie? Sa ne f*ta cu tot linistea si somnul? Una din cele mai inguste strazi, cu toata tencuiala de pe case la pamant de la mini cutremurele oferite de la liniile de tramvai. Dar piata de masini de pe mangalia + parangheliile oferite de conationalii rromi? Bine ca va ocupati de o strada random ca si Crizantemelor, si restul zonei ramane in stil ghetou. Pe cand un masterplan simpatic si hipstereala ca in Fabric? Vad ca acolo e toata crema.Fain asa
-
“Gogol”: adevărat!
…
Sa nu uite cumva de “panseluțe”!