Șoferii au circulat vreme de o săptămână cu „super-restricții” în zona AEM. S-au format cozi interminabile, dar coșmarul s-a încheiat. Primăria Timișoara a creat „super turbo-girația, o intersecție de tip nou, unică. Este „mai funcțională ca o turbo-girație, are patru benzi și trecerile de pietoni nu mai sunt chiar în gura intersecției”, ne-au dezvăluit specialiștii în drumuri din primărie.
Primarul Nicolae Robu spune că invenția îi aparține lui Culiță Chiș, șeful Direcției de Drumuri din instituția de pe C.D. Loga. Ce face sensul de la AEM să fie o „super turbo-girație”?
„Modul în care sunt făcute marcajele este original – ca de altfel și în girația Mărăști. Cea din Mărăști a fost numită «Turbo-Girație», asta fiind și mai completă și cu capacitate de tranzitare și mai mare, a primit numele de «Super Turbo-Girație», producție Culiță Chiș, agreată de mine”, a declarat primarul Robu pentru TION.
Sensul giratoriu din Piața Gheorghe Domășnean are o bandă de circulație în plus, iar legătura dintre Calea Stan Vidrighin și Bd. Liviu Rebreanu se poate face pe un drum nou creat de PMT, care trece prin spatele supermarketului din intersecție.
Primarul Nicolae Robu s-a lăudat și pe Facebook cu intersecția AEM. Edilul-șef le transmite oamenilor că lucrarea a fost una importantă și că primăria a crescut capacitatea de tranzitare a intersecției.
„O nouă importantă lucrare gata: intersecția AEM! Știm bine că în această girație sunt confluente, pe dublu sens, patru artere de mare trafic: Stan Vidrighin, Bd. Liviu Rebreanu, str. Mareșal C-tin Prezan și Calea Buziașului. În plus, în zonă avem mari angajatori, iar pe Calea Buziașului vin și pleacă zilnic o mulțime de cetățeni de pe o rază de zeci de km, navetiști în Timișoara. Așa stând lucrurile, am considerat binevenită creșterea capacității de tranzitare a acestei intersecții”, a scris edilul-șef pe rețeaua de socializare, punându-i pe fani să voteze între „E foarte bine ce-ați făcut” și „Ne-am săturat de șantiere”.
Timișoara are prima turbo-girație din istorie în sensul din Piața Mărăști, încă din 10 septembrie 2018. Viceprimarul Dan Diaconu explica atunci că „o turbo-girație înseamnă, pe scurt, sensuri giratorii în care fluxurile de trafic sunt separate pe benzi, iar conducătorul auto trebuie să își selecteze banda de intrare, în funcție de ieșirea din sens”. El spunea că studiile realizate arată o creștere cu 76% a siguranței prin utilizarea acestui tip de sens giratoriu, dar și o creștere a capacității sensului până la 140-160%”.
Articole pe aceeași temă:
http://www.tion.ro/piata-marasti-prima-turbo-giratie-din-timisoara-va-fi-o-intersectie-semaforizata/2107223
Trimite articolul
XUn om bolnav, ce n-ar rezista niciunui control de specialitate facut de un psihiatru competent. Invetiile lui sunt facute in bataie de joc, pe timpul si nervii nostri!!!
Dacă nu confirmă Drulă cu “specialiștii” USR și cei de la pro infrastructură, tot degeaba!
Eu sunt mulțumit.
robu si Culita doi ageamii care de la sine putere modifica normele de siguranta in traficul rutier! Mai mult, Culita muta trecerile de pietoni dupa cum afirma chiar tractoristul din Bocsig „mai funcțională….. și trecerile de pietoni nu mai sunt chiar în gura intersecției” Adica pietonii parcurg niste sute de metri in plus sa traverseze intersectia peste 2-3 intrari.
Ce contreaza ca la spitalul Judetean bolnavii ocolesc pe 3 laturi intersectia doar ca Robu sa aiba o banda in plus pentru mertanul in care isi plimba visele aberante
dar oare cei doi cizmari, Lae si discipolul sau Culita stiu ca nu poti inghesui camioanele pe niste benzi desenate cu o latime mai mica decat normativele in vigoare?! In fata salii Olimpia la 6 luni dupa ce au mutat transportul in comun au refacut marcajul longitudinal deoarece autobuzele ocupau si o jumatate din banda intai, statia fiind prea ingusta, blocand astfel traficul. Solutii idioate inventate de doi bufoni analfabeti in materie de transporturi
Cand a fost refactut pasajul Jiul, s-a facut circ pe motiv ca sunt prea multe linii, la sensul giratoriu de la Marasti la fel, circ, acum iar circ. Ba…eu zic ca toti astia carora li se pare prea complicat..sa lase frumos masina acasa si sa ii lase pe ceilalti sa conduca, aia care stiu ce inseamna un sens giratoriu.
Ljiubliana are sens giratoriu cu 4 penzi peste autostrada si nimanui nu I se pare ceva iesit din comun, numa la noi cand deja avem mai mult de 2 bezi suntem toti indusi in eroare.
Deci… au facut un sens giratoriu normal (nu asa cum sunt celelate, niste mizerii sinistre), normal pentru Europa apropiat de cel de-al doilea deceniu al anilor 2000. Bravo, ce sa zic. Poate cand vom avea sosele normale, cu pasarele, poate cand Timisoara va avea si centura normala ca orice oras normal din Europa asta, ea se va numi Super-Mega-Giga-Hyper-Cyber-Aidemamicutamea-Centura.
mai degraba au inventat lucrarea care trebuia sa fie gata intr-o luna, nu 6…
pasaje subterane pt pietoni trebuia sa faca la AEM daca voiau laude si voturi
Prioritizarea automobilului prin defavorizarea celelaltor forme de transport (comun, bicicleta, pieton…) nu duce decat la marirea numarului de automobile, deci orice fluidizare pe moment a circulatei va disparea intr-un timp scurt.
Primarii din tarile cu apa calda si-au dat seama de acest lucru, dar na, ce pretentii sa ai de la Robu…
Șoferii veniti în Timisoara nu știu să conducă pe drum drept, dar sa mai intre în “super-mega-robu-turbogiratie”…
Eu vreau CENTURA !!!
Bravo Robu
Atata timp cat nu se fac pasaje pentru pietoni de jur imprejurul supergiratiei turbate tot degeaba este.
nicolae robu esti o mizerie
ar trebui sa puna si semafoare si palmieri… parerea mea..
Super-turbo giratia :)))))))))))))))
SUPER -MEGA-COX-POWER-GIRATIA
De la giratie s-a ajuns la “turbo-giratie” apoi la “super-turbo-giratie”.
Asta de la “Ing. Dr. Ş.l., Dhc, Prof. univ. Nicolae Robu” citire, inventatorul micilor ecologici.
E ok sensul giratoriu.Au facut treaba buna.
Serios? A verificat cineva latimea benzilor? Pe acolo circula camioane de 40t si autobuze articulate. Pe prima banda de virat la dreapta dinspre Stan Vidrighin catre Liviu Rebreanu nu intra nici autoturismele, dar camioanele. Cine a putut aproba asa ceva?
Poate asta ar fi de fapt turbo-giratie. Cea de la Marasti e cam mica pentru turbo!
Votez Robu .
De fapt e bi-turbo :-))))
Bravo primariei, o lucrare bine-venita foarte utila!
doar ca efectul celei din marasti a fost distrus de noul semafor de dupa bcr. iar lipovei e dezastru.
aici in occident toate ant asa..bravo
Liderul interlop Boncu, prietenul lui Nasleu, discuție despre primarul Timișoarei: ”Robocap (…) prostanul”
astept sifonarile si turbo accidentele de la super viteze!
Cred ca cei doi Einstein ai Timisoarei(de fapt Zweistein Robu +Culita Chiș ) sunt atât de mândrii de ei de se pupa toată ziua în oglinda. Avem noroc ca nu ne fac vreun pasaj sau o centura ca nu am mai avea loc de ei în Timișoara și cine știe ce ar mai putea sa inventeze.
Super-turbo-bullshit!
Prostu daca nu-i fudul parca nu e prost destul.
M-ar fi convins inteligentul de ChisCulita si “agreatorul” lui daca ar fi demonstrat ca in capodopera lor pot circula in paralel un numar de autobuze articulate egal cu numarul de benzi.
Pana atunci e doar nutretz pentru cei cu “macar a facut ceva”.
Tu faci, mișto ?! Cum să-ți arate, 12 km/oră când eu, dacă merg cu 48/oră, nu mă înregistrază !!!
Un rahat cu mac. Am trecut azi la prânz pe acolo dinspre județean. Am stat la coadă un sfert de oră să intru în sens. Vai mama lui de primar și de echipa lui.
Doi mascarici R&C pentru care normele constructie si de siguranta in circulatie nu exista dupa cum insusi tractoristul din Bocsig recunoaste: …super turbo giratie, o producție Culiță Chiș, agreată de mine” Va plati Robu pentru toate accidentele rezultate datorita proastei dimensionari a benzilor de circulatie.
Acelasi Lae care NU a respectat nici proiectul de modernizare din piata Libertatii unde de la sine putere a eliminat toata vegetatia pe motiv ca este scena de ….concerte. Pentru Demolatorul din Bocsig totul este o mascarada
Mai dar voua nimic nu va convine!
tot asa se circula , nu ii nici o diferenta
Așteptăm Mega -Super Turbo -Girația !
Si tot robu a inventat kicsi benzile. Pentru cei care nu sunt de-ai locului kicsi inseamna mic in ungureste si e folosit peiorativ la noi. Si asta pentru ca niste oameni cu kicsi creier l-au votat pe robu si o sa il mai voteze.
Nici in vechea giratie cu 3 benzi unii nu erau in stare sa isi tina sau sa isi aleaga banda bine si nu o data am patit cand intrau de pe rebreanu la dreapta pe banda 1 si in loc sa iasa spre soarelui taiau banda si se urcau pe tine. Dar mai la 4 benzi…… hohoooooo.
Oricum daca ati observat cu benzile astea noi pe cei cu autobuze ii doare la salata, nici macar nu se chinuie sa tina banda.
sincer in zilele acelea “de chin” a fost trafic mai putin intens” cu exceptia zilei de vineri seara cand a fost rupere intradevar. si trebuie sa recunosc, asa cum nu sunt fan Robu ca arata altfel zona dpv trafic.
daca mai face si ceva pentru semaforul si sensul giratoriu de la continental atunci chiar ar trebui sa fie super traficul in zona aceea.
gargarisme si emanatii robulinesciene.
Giratia e ok, dar nimic nu poate opri o forta a naturii numita continental. Vin ca si conservele pe banda.
Ca orice lucru facut la noi, nu s-au putut abtine sa nu lase niste gropane in care sa-ti rupi masina: gurile de canal sunt mega super turbo criminale . Felicitari!
Ce face pretenasii tenelisti? Merge treaba? Sa va dati cu strugurel pe buze, ca va crapa acum de la frig.
Ar fi fost mai turbo dacă erau mai multe borduri și semafoare in sensogiratie!
Eventual niște palmieri turbo pe margine.
Robu si gasca lui din comisia de circulatie, ar trebui sa fie rastigniti sau arsi pe rug. Sunt curios cum vor incapea autobuzele sa TIRurile pe benzile alea asa inguste. Robu sa te duci dracului cu ma-ta cu tot!!!