Primăria Timișoara (PMT) a lansat apelurile pentru selecția partenerilor campaniei, precum și a membrilor externi ai Comisiei de Buget Participativ. Aceasta este prima etapă prevăzută în calendarul campaniei „Timișoara Decide! 2023”.
Comisia de Buget Participativ are sarcina de a monitoriza desfășurarea campaniei și respectarea obiectivelor și principiilor acesteia. Ea verifică eligibilitatea propunerilor de proiecte primite, coordonează analiza tehnică, juridică și financiară a propunerilor de proiecte eligibile, anunță public proiectele care vor intra în etapa de votare, precum și proiectele câștigătoare, centralizează și publică informațiile privind implementarea acestora și evaluează campania.
Detalii cu privire la condițiile de participare, atribuțiile comisiei, precum și formularul de înscriere, se găsesc AICI.
Partenerii locali – organizații neguvernamentale din zonă, școli, alte instituții – vor avea rolul de a promova campania mai ales în mediul fizic, organizând 2-3 întâlniri în cartiere cu cetățeni interesați să depună propuneri în cadrul campaniei. Scopul este ca mesajul campaniei să ajungă la cetățenii care nu folosesc internetul din zonele Plopi-Kuncz, Freidorf, Steaua-Fratelia, Ronaț, dar și la alte grupuri, cum ar fi persoanele vârstnice sau cu dizabilități.
Detaliile cu privire la condițiile de participare, atribuțiile partenerilor, precum și formularul de înscriere, se află AICI.
Campania de Bugetare Participativă se va desfășura în șapte etape.
Vă reamintim, marți, 21 martie, consilierii locali au votat proiectul privind „Campania de buget participativ «Timișoara Decide!» 2023”. Pentru anul acesta s-a alocat un buget de 4,2 milioane de lei, cu 1,2 milioane de lei mai mult decât anul trecut.
Bugetul participativ este un instrument care le permite cetățenilor să participe la guvernarea orașului. Ei pot decide în mod direct cum se va cheltui o sumă clar definită din bugetul local.
Pe aceeași temă:
Citiți principiile noastre de moderare aici!