Licitația pentru demolarea integrală a actualului pasaj și construcția unuia nou a fost lansată pe SEAP și are un termen de depunere a ofertelor data de 8 octombrie. Prețul estimat pentru proiectare și execuție este de 70,4 milioane de lei, fără TVA – adică 83,8 milioane de lei sau 16,8 milioane de euro, cu TVA.
„Acum pasajul de la fosta Fabrică de zahăr din Freidorf e o poartă de intrare în oraș care nu ne reprezintă. Mii de timișoreni tranzitează zilnic pasajul care e cu carosabilul foarte degradat, iar pentru pietoni și bicicliști e o adevărată aventură să traverseze pe aici. Noul proiect înseamnă o reconstrucție de la zero a pasajului. Practic, vom avea trei poduri cu 2 km de șosea, cu piste pentru bicicliști și trotuare sigure. E un proiect cu o miză foarte mare pentru întreg sistemul de mobilitate din zonă”, a declarat primarul Dominic Fritz.
Contractul va avea o durată de 18 luni. Proiectarea trebuie să dureze șase, iar execuția lucrărilor altele 12.
Se demolează și reface complet
Investiția își presupune să asigure o legătură mai rapidă și mai sigură cu zona Polonă, zona industrială și localitățile limitrofe. Aceasta include demolarea integrală a actualului pasaj, construcția unei fundații noi, construcția pasajului nou cu trei poduri, montarea liniilor de tramvai și reabilitarea trotuarelor și a pistelor de biciclete. De asemenea, sunt prevăzute intervenții la sistemul de iluminat public, rețeaua de gaz, rețeaua de apă și canalizare și amenajarea unor zone verzi.
Pasul anterior fusese făcut în mai 2022, când, pentru partea de DALI, primăria plătise aproape 120.000 de lei, TVA inclus. Licitația pentru proiectare (proiect tehnic) și execuție ar fi trebui lansată imediat după realizarea acelui document, pentru care firma Bridge Consult din București a avut un termen de patru luni.
Vă reamintim, despre această investiție ne-a vorbit și primarul Dominic Fritz în interviul acordat pentru Tion la începutul anului, enumerând-o printre priorități. De asemenea, despre investiție s-a vorbit cu fast și la momentul publicării proiectului de buget.
Trimite articolul
XNu prea am înțeles din articol, care este treaba cu liniile de tramvai
De ce nu il demoleaza si sa faca o trecere la nivel cu calea ferata, cu bariere, avand doua benzi pe sens ?
E mai ieftin !
-
Interesul e sa fie cat mai scump posibil…altfel, nu merita pentru …edili!
-
Mai, da’ destept mai esti. Pe toate le stii, ca un om mare.
-
-
Motivul vine, din cate stiu eu, din normativele UE care impun, acolo unde se poate, pod peste calea ferata in loc de trecere la nivel.
Interesant este cum gindesc proiectantii relatia pasajului cu centura sud.Mi se pare ca acolo ar fi interesant un acces pe centura.
În mai 2022 sa început iar în mai 2024 (după 2 ani) !!!🙈🙈 nu să făcut NIMIC !!!!! Acum după 2 ani jumate încep cu studii,licitații, proiectare etc care mai durează 2 ani !!!! Apoi……construcția…..încă 2 ani !!!!! Deci POATE prin 2027-2028 va fi gata tot……POATE !!!!!! Ca și stadionul 5 ani se chinuie cu actele iar încă 5 până încep să demoleze stadionul plus construcția lui !!!!!! Deci în 15 ani e pregatirea și demolarea ce afară fac jumătate de oraș în 15 ani !!!!!!!! Țară de 💩💩 ,fruncea…….mincinoșilor, corupților și hoților!!!!!!!