Autobuzele electrice Karsan, achiziționate de Primăria Timișoara printr-un program al Ministerului Dezvoltării, încep ușor-ușor să fie scoase pe traseu. A fost făcută recepția și pentru al patrulea, iar de luni, 15 mai acesta a fost scos pe traseu, pe linia 40. Primele două autobuze asemănătoare circulă prin oraș, pe linia 33, încă din 20 aprilie. Ulterior, a mai fost pe traseu și un al treilea, pe linia E7.
„Începând de azi, Primăria Timișoara are 4 autobuze electrice noi, pe traseu. Ultimul autobuz electric, la care recepția a fost deja efectuată, și-a început treaba pe linia 40, după ce alte două merg deja pe linia 33 și unul pe linia lui E7. Deocamdată, aceste autobuze electrice vin să completeze prezența și activitatea celor tradiționale, până în momentul când întreaga flotă va putea fi înlocuită cu una electrică”, anunță, într-o postare pe rețelele de socializare, reprezentanții Primăriei Timișoara.
Achiziție peste 160 de milioane de lei
Timișoara va primi, în total, 44 de autobuze electrice produse de turcii de la Karsan. Primele două au ajuns la Timișoara în jurul Crăciunului. Banii pentru aceste autobuze provin din Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020, în baza unui proiect derulat în parteneriat cu Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice și Primăria Municipiului Brașov. Prima licitație organizată de minister, în 2019, a fost anulată din motive tehnice.
Procedura a fost reluată, iar în august 2021 a ajuns să fie și semnat contractul. Astfel, valoarea totală a proiectului este de peste 220 de milioane de lei, din care numai partea alocată municipiului Timișoara se ridică la 162,3 milioane de lei (aproximativ 33 de milioane de euro), cu TVA inclus. Finanțarea nerambursabilă acoperă 98% din totalul costurilor eligibile, iar diferența de 2% și valoarea cheltuielilor neeligibile se finanțează din bugetul local.
Autobuzele, lungi de 18 metri, au o capacitate de aproximativ 130 de călători, din care cel puțin 44 pe scaune, și o durată de funcționare estimată la minim 15 ani. Acestea sunt făcute în așa fel încât să reziste la temperaturi cuprinse între -25 și +45 de grade Celsius, la ploaie, praf, gheață etc. Scaunele sunt făcute din material armat cu fibră de sticlă sau mase plastice cu tratament antistatic, cu proprietăți antigraffiti și antivandalism. Autobuzele electrice includ și facilități pentru accesul persoanelor cu dizabilități și sunt prevăzute cu sistem de supraveghere video în interior și la exterior. Pentru acestea va fi realizată și o platformă specială la sediul STPT de pe bulevardul Dâmbovița, dar vor fi și instalate, în mai multe puncte din oraș, 15 stații de încărcare rapidă.
Trimite articolul
XE nevoie și pe linia e8, doar ca nu cred ca se pretează aceste autobuze articulate.
Ce culori frumoase… Ma uit la laterala autobuzului si vad exact drapelul monarhiei habsburgice🤪
#🤪
-
Da, pentru ca movul chiar are legatura cu drapelul Timisoarei. In afara de maidanezii (aia care joaca maidan pe teren) ce legatura are movul cu ceva legat de orasul asta.
-
bravo, ai prins exact ideea!
#🤪
-
-
Dar drapelul Papei nu-l vezi?
-
nu. dincolo de ce reprezinta sau nu, mie nu-mi place combinatia asta de culori. altora poate ca le place, habar n-am, gusturile bla bla. Plus ca galbenul cand se murdareste arata groaznic. A facut si frigz o schimbare, ce sa zic, schimbarea asta e esentiala pentru oras, desigur, mare realizare🤪 Macar de facea niste propuneri de scheme de culori si sa aleaga cetatenii ce le place… nu ca robu ar fi tinut cont de parerea cuiva care-l contrazicea vreodata…
-
Schimbarea a fost facuta de Ministerul Dezvoltării Regionale, care a ales atat producatorul, cat si modelul de autobuz achizitionat si culorile. Primaria nu a avut niciun cuvant de spus, in afara de solicitarea de a primi autobuze electrice din fondurile europene gestionate de Ministerul Dezvoltării.
Iar mai mult decat atat, proiectul a fost depus de catre fosta administratie, unicul merit al actualei fiind ca gestioneaza proiectul pana la sfarsit.
Dar e greu de citit asta in articol de catre analfabetii functional si e mai usor sa ii acuze pe useristi si de eclipsa de luna.-
si ai fi putut sa scrii(vrajesti) si tu ca sunt culorile tramvaiului Timis2 fabricat la timisoara, dar tu tii sa umbli cu “papagalul” vopsit
Eu i-acuz pe useristi? “j’accuse”!😂 nu sunt eu la nivelul ala daca stii cum zic. da’ de ce sa-i acuz, chiar ei fac asa o treaba buna in a ne arata ce pot.
#🤪
-
-
-
-
Obligat. Care ne’a asuprit si ne’a oropsit si ne’a furat avutiile si a vrut sa stapaneasca glia noastra strabuna pe care s’au jertfit stramosii nostri daci inca de pe vremea dinozaurilor.
-
stramosii nostri dacii ȘI romanii. barza viezure manz
#varza
poti s-o invarti cum vrei, dar e clar ca etnia româna nu era printre cele 3 recunoscute(secuii in schimb erau, nu?😜). ce a fost a fost, sa ramana in trecut. si sa nu se mai intoarca de nicio parte, in niciun fel. sper ca “mai ne cilivizam si noi”, si nu mai avem idei ca unii is superiori si altii inferiori. Ma rog, care e in stare, mai sunt si exceptii frustrate, cainii batrani nu mai invata trucüri noi. si unele interese ale unora mai sunt, acuma tre’ sa le zicem ferm “du-te mă schmechere d’acilea cu “#dezbina si stapaneste”-le tau cu tot”
#dinozauri -EVIDENT cuvant dacic, ca e cu “Z”😂🤣😂. deci da, de pe vremea dinozaurilor!!!
ps fara legatura cu z-ul folosit in “operatiune”, da? fara sovietici conspirationisti si dume slabe de stii tu! 😜
-
-
Violet: culoarea violenței domestice.
Daca galbenul e legat de imperiul habsburgic, eu sunt pentru. Majoritatea lucrurilor (cladiri, organizare, realizari tehnice, etc.) pentru care Timisoara e admirata din acele vremuri vin, putine sunt legate de vre-un “escu”. Si mai vine ceva de pe vremea imperiului: politetea si respectul pentru oameni, dar unora nu li s-a spus de-acasa ca asa ceva exista, educatia lor consta in a scuipa seminte pe jos. Am trecut nu de mult prin Viena, oamenii se saluta si azi cu “servus”, cum se salutau in Timisoara copilariei mele. Azi e la moda “salut bai p**a”.-
Vezi sa mergi numa’ pe surogat, ca acolo e locul tau mai “servus”-ule. sa nu dea naiba sa treci pe corso ca e rezervat “stapanilor” gen frigz, ca pe vremea imperiului. Cat despre “escu”, nu stiu, dar sigur sigur erau multi români cu cârca la ridicat palatele alea. Cat despre post unire cine ce-a ridicat in timisoara, desigur stii nimic. Iar acum… la corporatie, unde sigur sigur sunt si niste mii(?) de “escu”.
#mandrie de sluga galonata.
#🤪
-
-
Am mărs douăj’ dă ani cu IJeTeLe-ul și n-am șciut că făceam propagandă dușmănoasă, reacționară, ȋmpotriva orȋnduirii socialiste!
-
🤣😂🤣😂🤣😂
pana cand inca era pe e3 ikarusu ala galben cu perdele(!) negre? pana prin 2000?super comentariu, am ras cu lacrimi, multumesc!😂
-
Mai bine spune-i lu’ Florin RATT c-am incercat sa-mi fac cont, succesiv, de pe doua adrese diferite de mail si numa’ nu primesc confirmare inapoi si nici la forum_admin@ nu raspunde nima!
-
-
asteptam sa ia unu foc la vara
-
Păi de aceea și sunt vopsite în galben, ca să nu se vadă flăcările la vara
Dar soferi mai sunt???
-
asa prozaic?😂🤣😂 gata cu istoria, cu emotia? eu mai slabut, mai superficial, asa ca mi-ar prinde bine “o mana de ajutor” din cand in cand.
raspuns: din ce in ce mai putini! dar e bine, pentru ca se reduc cheltuielile! sa vezi cand or pleca toti ce cheltuieli mici or sa fie. si economie de… era sa zic combustibil. de cürent, de ce-o fi, economie sa fie, da-l naiba de transport in comun. nu vrea sa lucre’ moca, ce sa faci, nu vrea. zic sa angajam niste ‘telectuali in locul lor, sa ne arate cum se face, d’alea, #șîeu
ps: ataaat de singur… mai vino seara pe la noi…
Coincidență sau nu, culoarea galben e cea mai safe, cea mai sensibilă pentru creier, în condiții identice de iluminare a obiectelor din raza vizuală. Dar asta e știință aplicată, nu palavră politico -educationala. Yellow se mai strigă după taxi, în țările normale la cap etc.
-
Poti sa ne dai 3 exemple de tari normale la cap? Intreb pentru un prieten.Din alea unde se striga ,,yellow ,,dupa taxi…
Cat de prost este transportul in comun in Timișoara, nu fac diferenta cu alt oras ,insa ba frate cat am asteptat de 3 sau 4 ori pfff , imi las masina acasă si sa ma duc cu troleu , tramvai si astept 20 -30 de minute , ce transport e asta ca in 20 de minute ajung pe jos acasa.
Si deja cele de noi devin jegoase ca da , nu sunt intretinute asa cum suntem obisnuiti in acest oras.
Dupa doua expres 7 sarite din program, a aparut un electric care a mers pana la Posta cu 25 km/h. Cred ca ia fost frica sa nu ramana fara baterie.
-
Până la poștă, de la universități, e drumul morții, inclusiv pentru busurile pe combustibil sau troleibuze. Stai la Poștă, le vezi venind, minutul de pe tabelă înseamnă 10. So, benzi dedicate!!! Mai ales de la Michelangelo la poștă!