Împrumutul a fost realizat pentru a acoperi costurile de finanțare pentru proiectele de mobilitate și transport public ale orașului, respectiv cheltuielile neeligibile și partea de cofinanțare a primăriei pentru înnoirea flotei de tramvaie Bozankaya, reabilitarea liniei 2 – Stan Vidrighin, precum și pentru actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) și un studiu de optimizare a liniilor existente.
„Aceste proiecte sunt un «trigger investment» pentru Timișoara, prin care orașul va deveni al 53-lea membru al «Programului de Orașe Verzi pentru Dezvoltare Durabilă» al BERD. Prin acest program, municipalitatea va dezvolta, alături de celelalte orașe membre, un «Plan de Acțiune pentru Orașul Verde» care să prioritizeze provocările principale în zona de mediu și să dezvolte soluții particulare orașului vizat.
Infrastructura de transport electric (tramvaie, troleibuze) din Timișoara îi conferă un avantaj pentru tranziția către mobilitate verde, iar aceste proiecte joacă un rol important în valorificarea și menținerea ei la standard”, spun reprezentanții PMT.
Potrivit aceleași surse, împrumutul are „o marjă de 1,15% pe an și o dobândă care rezultă din suma acestei marje cu rata interbancară (Euribor) care este în acest moment în teritoriu negativ. În contextul în care suma marjei cu rata interbancare este mai mică decât zero, se va considera că rata este egală cu zero”.
„Partea substanțială a valorii proiectelor de investiții este finanțată prin Programul Operațional Regional 2014-2020 al Uniunii Europene. Prin acest proiecte se estimează o eficientizare cu 22,2% din punct de vedere al emisiilor de gaze cu efect de seră – echivalentul reducerii a 683 de tone de CO2 pe an”, mai spun reprezentanții PMT.
Timișoara, mai aproape de a fi un oraș verde
„Ne bucurăm de încrederea pe care ne-o conferă BERD prin acest acord care va aduce Timișoara mai aproape de a fi un oraș verde din punct de vedere al mobilității. Este un semnal puternic că orașul dorește cu adevărat reformă pe acest sector.
BERD este un finanțator cu experiență, de renume internațional în sectorul de mobilitate și transport public, iar acest împrumut ne deschide poarta către piața europeană de consultanță pe mobilitate. Avem nevoie de cei mai competenți oameni pentru realizarea documentelor strategice ale orașului”, a transmis viceprimarul Ruben Lațcău.
Vă reamintim, Primăria Timișoara a obținut bani europeni pentru 21 de tramvaie noi, construite în Turcia, cărora trebuie să le asigure cofinanțarea. De asemenea, 89,5 de milioane de lei din totalul de 148,85 milioane pentru Calea Bogdăneștilor vin de la Uniunea Europeană.
editor Dan Oancia
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XImprumut luat cand rata dobanzii este minima si va trebui achitat cand aceasta va creste, lucru inevitabil din moment ce inflatia este peste tot in crestere.
-
Rata dobânzii se stabileste la încheierea contractului.
bagati tare cu creditele, ca doar is banii lu ma-ta si-ai lu’ ma-ta si-ai lu’ ma-ta!
Dar cu praful/noroiul si gunoiele cand facem ceva??
Rezolvarea e simpla, dar nu ieftina:
1. Realizarea unei perdele verzi in jurul orasului. Aceasta se poate face fie langa traseul centurii, fie pe langa canalele anif, fie chiar prin alte locuri.
2. Betonarea/asfaltarea tuturor “spatiilor verzi” de cate 0,5-1 m intre trotuar si drum, care e diar noroi/praf si care niciunde in vest in orase nu exista!
3. Creearea de noi parcuri prin expropierea de primarie a unor terenuri
4. Spalarea si maturarea mai deasa a strazilor
5. Realizarea de centre de colectare a deseurilor in fiecare cartier, pentru ORICE fel de deseu si cu program normal de magazin, nu de institutii de stat!
6. Anuntarea garzii de mediu si a inspectiei in constructii la fiecare santier la care normele in domeniu nu sunt respectate: ies masinile cu noroi pe drum, nu exista plasa pe fatada, etc.
Chiar chestii simple, clare, care de maine se pot implementa. Cele cu parcurile si perdeaua verde necesita 2-3 ani sa fie realizata.
Asta cu tramvaie si firobuze e fix pix, cheltuiala de bani aiurea.
Eeee, multe, sunt căile tramvaielor, spre buzunarele, edililor, abia ați rezolvat să nu murim de frig, că de căldură cam puțin așa cum ar trebuii și hop alt împrumut, Timișoreni, oricum sunt oameni cu dare de mână, că doar rambursarea împrumutului din taxele mărite spre cetățeni, de acolo se plătesc.
Bani europeni sa duc in Turcia? Bravo Frizt. Mai mult, acel 1,15% pe an, seamna ca plătim mai mult cu 11,5% de cât Germania care are marja 0% .
Bani aruncati la gunoi, plus mai multa poluare in zona Bogdanestilor, ca se dubleaza soseaua deci mai mult trafic.
Apropo, sunt curios in cat timp vor fi necesare reparatii la soseaua nou construita…