Primăria Timișoara (PMT) a încheiat un contract de administrare și întreținere pentru trei cimitire din oraș: Cimitirul Calea Lipovei, Cimitirul Săracilor și Cimitirul Stuparilor. În noul contract au fost incluse un minim de investiții pe care trebuie să le realizeze firma câștigătoare în fiecare an, dar și indicatori de performanță.
Deși contractul de concesiune este unul nou, firma cu care acesta a fost semnat – DENISALEX SRL – s-a ocupat și în trecut de întreținerea acestor trei cimitire, până în toamna anului 2020. Cu această firmă, municipalitatea a avut mai multe procese, iar unii angajați ai primăriei s-au trezit cu plângeri penale, după ce instituția a refuzat să prelungească contractele. Mai multe detalii, AICI.
La începutul anului 2020, Primăria Timișoara era dată în judecată de firma DENISALEX, pentru că reprezentanții societății considerau că vechiul contract ar fi trebuit încheiat pe cinci ani, nu pe trei ani. Noul contract are o valabilitate de cinci ani și „poate fi încetat unilateral de către Primăria Timișoara în cazul în care se decide atribuirea serviciilor către o entitate din sectorul public”, menționează reprezentanții PMT.
Firma DENISALEX SRL, care va administra trei din cele șase cimitire ale municipalității, va avea obligația să afișeze număr de telefon, adresă de e-mail, regulile și tarifele aprobate, pentru ca cetățenii să poată sesiza orice probleme sau nereguli descoperite. Obligațiile firmei includ prestarea zilnică a serviciului, prevenirea poluării solului și apelor subterane și managementul deșeurilor.
De asemenea, noul administrator trebuie să facă anual reparații capitale sau investiții în valoare de 130.900 de lei, cu TVA inclus, puțin peste 26.000 de euro, pentru cele trei cimitire pe care le va gestiona. Aceste reparații și investiții se supun unui plan aprobat de PMT, lucrările fiind realizate din fondurile firmei. În plus, pe baza contractului, administratorul va plăti o redevență anuală de 211.463 lei către PMT.
„Am introdus obligații mai clare și mai stricte în contracte și indicatori de performanță pentru firma care se va ocupa de administrarea celor trei cimitire, tocmai pentru a îmbunătăți starea nemulțumitoare în care se află. Prin acest nou contract cerem reparații capitale sau investiții anuale în cele trei locații, făcute în baza unui plan pe care îl vom aproba în prealabil. Pe termen lung însă, avem în vedere preluarea în administrare proprie a cimitirelor pentru a fi siguri de nivelul de calitate”, transmite primarul Timișoarei, Dominic Fritz.
Pe aceeași temă:
Amenda record, de peste 5.000 de euro, pentru administratorul cimitirului din Calea Sagului
Primăria caută „îngrijitor” pentru cimitirele Săracilor, Lipovei și Stuparilor. Vor fi și reguli noi
Trimite articolul
XExact, trebuie sa poti sesiza undeva cand niste muncitori nesimtiti iti fac dezastru pe mormant atunci cand lucreaza langa.
Totul transparent marca Spritz
In trecut ati vazut cat era spaga sa prinzi cimitir de administrat zeci de mii de euro …..oare acum cat a costat cobinatia ?hahaha
Colterm sigur e cimitirul #4