Reprezentanții primăriei spun că juriștii instituției de pe C.D. Loga au un volum prea mare de muncă și nu se pot îngriji de problemele Colterm. Este nevoie de „avocați specializați” care să se ocupe de securizarea patrimoniului Colterm SA și aducerea lui în patrimoniul Municipiului Timișoara, acolo unde este cazul; continuarea serviciului public de furnizare a agentului termic pe raza Municipiului Timișoara și de analizarea bugetului Municipiului Timișoara raportat la datoriile Colterm.
„Activitatea Serviciului Juridic este foarte complexă și variată, constând în capacitatea de a interpreta un volum foarte mare de informații, de a selecta aspectele esențiale pentru domeniul analizat, de a identifica soluțiile legale în rezolvarea diferitelor spețe, de a acorda consultanță juridică tuturor direcțiilor, serviciilor, birourilor, compartimentelor din cadrul Primăriei Timișoara.
Având în vedere prevederile art. 1 alin. 2 lit. b din OUG nr. 26/2012 privind unele măsuri de reducere a cheltuielilor publice și întărirea disciplinei financiare, și de modificare și de completare a unor acte normative conform căruia: «în situații temeinic justificate, în care activitățile juridice de consultanță, de asistență și/sau de reprezentare necesare autorităților și instituțiilor publice prevăzute la alin. 1 nu se pot asigura de către personalul de specialitate juridică angajat în aceste entități, pot fi achiziționate servicii de această natură, în condițiile legii, numai cu aprobarea: b) consiliilor locale; pentru autoritățile și instituțiile publice ale administrației publice locale»”, se arată în proiectul de hotărâre.
Potrivit raportului de specialitate, se ține cont de „relația primăriei cu Colterm”, dar și de problematica financiară dificilă a acesteia, de legislația specifică privind guvernanța corporativă, cât și de personalul insuficient din această structură.
„În alte primării, la Cluj, în mai multe sectoare la București, chiar recent, se practică asta și noi considerăm că este nevoie de o echipă profesionistă pentru a ne ajuta de a securiza patrimoniul și de a cumva desface acest nod gordian ce este situația la Colterm. Vă rog să și votați, de aceea este și pe ordinea de zi suplimentară, ca să nu mai așteptăm două săptămâni să începem demersurile”, a spus Fritz, în CL.
Într-un document semnat de primarul Dominic Fritz și de viceprimarul Cosmin Tabără scrie că este nevoie de măsuri de urgență privind securizarea patrimoniului Colterm.
„Considerăm că se impune suplimentarea cu personal calificat (avocați specializați) care să inițieze, să gestioneze și să coordoneze activitatea de asistență și reprezentare în instanță în spețe care urmăresc implementarea cu celeritate a măsurilor mai sus amintite”, se mai arată în raportul de specialitate.
Proiectul a fost aprobat cu 25 de voturi „pentru”, niciunul împotrivă și nicio abținere.
Trimite articolul
XPtr ce naiba platiti armata de “juristi” ? Externalizati si gata.
-
Corect! Acu shpaga se da corect prin contract de consultanta. Nu ne mai complicam cu banii la punga, ca pe vremea PeZeDee
Numai de Hategan sa va feriti cand contractati servicii juridice ca lucreaza aproape in integralitate cu stagiari prost platiti si fara experienta si mai au si un sef care habar nu are drept pe nici un subiect. E bun(a), totusi, cand vine vorba de facturare si de onorarii umflate cu pompa.
Era si cazul dar luati si pentru primarie , ca pierdeti procese pe banda rulnata, dati afara incompetentii aia !
In primarie nu sunt bani pentru investitii, dar sunt pentru “achizitionarea de servicii externe “. Ne intoarcem la metodele orbului ?
-
Asa cum scrie craul mai sus, este in sfarsit o decizie inteleapta, dar nu pentru ca ar avea juristii primariei prea mult de lucru ci pentru ca de-a lungul timpului si-au dovedit incompetenta (sau poate interesele – asta nu stiu daca vom afla vreodata).
Cert este ca se poate proba aceasta incompetenta prin nenumaratele procese pierdute de primarie.
Interesant ar fi, daca tot vorbim despre transparenta, sa aflam cat au costat bugetul public procesele pierdute de primaria Timisoara si, ca sa fim impartiali, atat in perioada mandatului Ciuhandu cat si a mandatului Robu.
Primaria trebuie incontestabil sa aiba departament juridic pentru activitati uzuale, dar un jurist nu le poate sti chiar pe toate.
Pentru procese “grele” este nevoie de avocati specializati pe anumite spete, cu eficienta dovedita. Si care sa fie platiti in functie de rezultate. Altfel, va exista din nou suspiciunea ca ar fi din nou doar niste contracte cu dedicatie.
Nici macar Shoshonoaca nu poate face lumina la Colterm ,precum putina caldura ; Nu dati bani pe prostii apucati-va de in vestitii in modernizare si retehnologizare.
“Primăria Timișoara angajează avocați externi pentru Colterm”Dar ma intreb ce am eu platitor de taxe si impozite cu firma asta care de ani de zile numai gainari si prosti se fac(cumpararea de autoturisme cu mii de euro,7 directori)ca nici nu stiu cu ce se ocupa.Eu unul nu am folosit si nu voi folosi servicile lor toata viata mea.”Este nevoie de „cadre competente” care să se ocupe de primaria Timisoara”Poate se vor hotara consilieri local si vor cauta si pentru primar.viceprimar persoane adegvate pentru aceste functii
-
Imi cer scuze pentru cei care ati comentat mai sus.Cred ca nu ati inteles.Cind se spune ca primaria angajeaza “avocati externi”eu cred ca este vorba de avocati din strainatate.Altfel externi la ce sau unde ?
Pentru angajari are bani domnu Fritz. Nu se mai plange…
Prima decizie curajoasa a lu Spritz… O decizie in sfarsit corecta deoarece nici nu se compara pierderile suferite prin prejudiciile aduse doar pentru faptul ca pacalicii de la juridic reprezinta primaria. Cel mai bun si recent exemplu a fost fideiusiunea in care primaria s-a obligat sa garanteze cu Coltermul… Acolo s-au pierdut milioane de euro, de alte decizii nu nici nu se mai stie. Legal e greu sa desfinteze compartimentul juridic… e greu si sa-i dea afara… Dar chiar daca stau si sparg seminte in loc sa isi exercite atributiile cu cunostiintele lor mediocre de absolventi ai unor facultati private, Timisoara nu va avea atatea pierderi… nici vorba sa li se antreneze raspunderea pentru gafele uriase pe care le fac din incompetenta
Patrimoniul colterm :))…. Hai ca ii buna asta.