Sarcina unui diriginte de șantier este să verifice permanent calitatea materialelor folosite pe un șantier de construcții, precum și a de a urmări și verifica execuția corectă a lucrărilor. Legea spune că lucrările de construcții trebuie să aibă obligatoriu diriginți de șantier autorizați care să verifice efectiv șantierele. Primăria Timișoara caută specialiști care să stea cu ochii pe lucrările făcute de muncitorii SDM. Vorbim despre lucrările de reparații și întreținere a străzilor, aleilor, trotuarelor, podurilor, pasajelor și pasarelelor, dar doar despre cele din sudul Timișoarei.
În urmă cu câteva luni, primarul Nicolae Robu ne spunea că SDM a făcut lucrări de calitate și că cei de acolo răspund presiunilor pe care el le face.
„Este un moment foarte important, când delegăm către SDM aceste lucruri. Am fi putut să facem mai mult decât am făcut, dacă societățile comerciale care au câștigat licitațiile s-ar fi mobilizat mai bine. SDM are know-how, are tehnologie, are forță de muncă, dar va trebui să se întărească la toate aceste trei compartimente și să-și îmbunătățească managementul astfel încât să facă față acestui volum de lucrări. Toate lucrările de întreținere, carosabile, trotuare, parcări, inclusiv de poduri, amenajări de așa ceva între blocuri vor fi făcute de SDM. SDM a făcut lucrări de calitate și asta garantează că vom face mai mult decât am făcut până acum, pentru că SDM răspunde presiunii mele, pe când o firmă oarecare dacă vrea răspunde, dacă nu, nu”, spunea edilul-șef la acea vreme.
SDM primește maximum 36 de milioane de euro de la primărie, în 4 ani
Vă reamintim, consilierii locali au decis ca Societatea de Drumuri Municipale să fie singura firmă care repară și întreține străzile și trotuarele din oraș, pe o perioadă de patru ani. Contractul a fost atribuit direct, fiind semnat la începutul lunii aprilie a acestui an. Valoarea estimată a contractului, pe an, este de 41,05 milioane de lei, cu tot cu TVA, însă poate modificată în funcție de valoarea aprobată de CL pentru aceste tipuri de lucrări. Prețurile trebuie aprobate de CL, iar cele pentru principalele materiale vor fi revizuite anual, după finalizarea procedurilor de achiziţii, şi trebuie aprobate, de asemenea, de consilierii locali.
Așadar, oficialii primăriei sunt dispuși să plătească puțin peste 164 de milioane de lei, adică aproape 36 de milioane de euro, timp de patru ani, pentru ca SDM să aibă grijă de străzile din Timișoara.
Ei, mai-marii din instituția de pe C.D. Loga se și asigură acum că lucrările vor fi făcute cum trebuie și că muncitorii SDM nu vor lucra haotic. Sau cel puțin aceasta este treaba diriginților de șantier.
230.000 de euro costă diriginții de șantier
Reprezentanții primăriei au trimis către SEAP – Sistemul Electronic de Achiziții Publice – un anunț de participare la o licitație deschisă. Va fi încheiat un acord-cadru prestări servicii diriginți de șantier la lucrările „Reparații și întreținere a străzilor, aleilor, trotuarelor, podurilor, pasajelor, pasarelelor din Municipiul Timișoara, precum și a infrastructurii intrainstituționale a municipalității, din zona de sud a orașului” (cuprinsă între Canalul Bega și limita administrativ teritorială de sud a orașului).
Ar urma să fie încheiate patru contracte subsecvente, câte unul pe fiecare an, valoarea fiecăruia fiind estimată la 220.000 de lei, fără TVA, adică puțin peste 57.000 de euro, cu tot cu TVA. Pe patru ani, municipalitatea pune la dispoziție maximum 880.000 de lei, fără TVA, ceea ce înseamnă aproape 230.000 de euro, pentru diriginți de șantier.
„În baza acordului-cadru și a contractelor subsecvente se va presta asistență tehnică de specialitate prin diriginți de șantier pentru lucrările de «Reparații și întreținere a străzilor, aleilor, trotuarelor, podurilor, pasajelor, pasarelelor din Municipiul Timișoara, precum și a infrastructurii intrainstituționale a municipalității, din zona de sud a orașului» pe perioada execuției lucrărilor până la efectuarea recepției finale a acestora, în conformitate cu cerințele impuse în Caietul de sarcini”, se arată în anunțul de participare.
Specialiștii care vor supraveghea șantierele Timișoarei ar trebui să stea cu ochii, conform anunțului de participare publicat deja pe SEAP, pe maximum 500.000 metri pătrați lucrări pe an, maximum 2 milioane metri pătrați lucrări pe patru ani și minimum 30.000 mp lucrări/1 an, respectiv 120.000 mp lucrări/4 ani.
Firmele care se înscriu la licitație trebuie să depună o listă cu principalele servicii prestate în cel mult ultimii trei ani, perioada raportată la data limită de depunere a ofertelor. Serviciile pot fi subcontractate, dar trebuie îndeplinite câteva condiții. Licitația este deschisă, iar contractul se va atribui după criteriul „prețul cel mai scăzut”.
Termenul limită pentru depunere ofertelor este 1 august, ora 16, iar data limită de evaluare a ofertelor este 28 august, ora 18.
Articole pe aceeași temă:
Citiți principiile noastre de moderare aici!