Primăria Timișoara a lansat două licitații pentru găsirea unor diriginți de șantier care să supravegheze ce fac SDM și Colterm. Societatea de Drumuri Municipale se ocupă de întreținerea străzilor din oraș, în timp ce Colterm se ocupă de reparațiile la clădirile primăriei.
Supervizarea SDM, de 500.000 de euro
„Primăria Timișoara dorește să achiziționeze serviciile de asistență tehnică prin diriginți de șantier pentru lucrările de «Reparații și întreținere a străzilor, aleilor, trotuarelor, podurilor, pasajelor, pasarelelor din municipiul Timișoara, precum și a infrastructurii intrainstituționale a municipalității»”, scrie în anunțul publicat în urmă cu câteva zile pe SEAP – Sistemul Electronic de Achiziții Publice.
Suma pusă la bătaie este de 2,46 milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a puțin peste 500.000 de euro. PMT vrea să încheie un contract de 48 de luni (4 ani – n.r.) sau până la epuizarea valorii acordului-cadru. Vor fi semnate mai multe contracte subsecvente, pe maximum 12 luni. Ofertele pot fi depuse până la 31 august.
Reprezentanții PMT spun și ce are de făcut dirigintele de șantier: trebuie să urmărească dacă se respectă Normativul pentru întreținere și repararea străzilor. Potrivit acestuia, în scopul asigurării unei viabilități corespunzătoare a drumurilor, trebuie ca la întreținerea acestora să se urmărească utilizarea unor materiale cu caracteristici corespunzătoare și executarea unor lucrări de foarte bună calitate.
„Serviciul de asistenţă tehnică prin diriginţi de șantier este necesar a se asigura din următoarele motive:
- în conformitate cu Legea 10/1995, privind calitatea în construcţii, pentru obţinerea unor construcţii de calitate corespunzătoare, investitorii au obligaţia de a asigura verificarea execuţiei corecte a lucrărilor de construcţii prin diriginţi de specialitate sau agenţi economici de consultanţă specializaţi, pe tot parcursul lucrărilor;
- urmărirea acestor lucrări complexe presupune un volum mare de muncă, lucrările de întreţinere desfăşurându-se simultan pe mai multe străzi deodată;
- în cadrul Direcţiei nu există suficient personal atestat ca diriginte de şantier în specialitatea de drumuri şi poduri, întrucât acest atestat îl pot obţine numai inginerii constructori cu specializarea de drumuri, poduri sau construcţii civile, ori la Serviciul de Drumuri şi Poduri, Utilităţi Hidrotehnice îşi desfăşoară activitatea şi ingineri cu altă specializare decât cele menţionate anterior;
Prin achiziţionarea serviciului de asistenţă tehnică de specialitate s-a dorit asigurarea unei bune urmăriri şi verificări a lucrărilor, precum şi rezolvarea cu competenţă a unor probleme ce ar putea apare pe parcursul desfăşurării lucrărilor de întreţinere”, se mai arată în anunțul de pe SEAP.
De lucrările propriu-zise se ocupă societatea primăriei (Societatea de Drumuri Municipale) încă din martie 2017, când a primit contractul prin atribuire directă, fără organizarea unei licitații. Contractul era valabil timp de patru ani, dar a fost prelungit prin HCL 585/2019 cu încă patru ani, mai explică cei din primărie. Diriginții de șantier vor presta serviciul pentru PMT și în perioada de garanție a lucrărilor, mai scrie pe SEAP.
Diriginte de 100.000 de euro pentru Colterm
Cea de-a doua licitație lansată recent de primărie face referire la „servicii de asistenţă tehnică de specialitate prin diriginţi de şantier pentru execuţia lucrărilor de «Reparații și întreținere a imobilelor detinute sau aflate in administrarea municipiului Timișoara, a infrastructurii din incinta lor eliberarea bunurilor rezultate din evacuări, precum și demolare imobile şi alte construcţii, manipulare, transport»”.
În acest caz, valoarea estimată a contractului este de 506.556 de lei cu tot cu TVA, echivalentul a 100.000 de euro. Durata acordului cadru va fi tot de 48 de luni, adică patru ani, iar ofertele pot fi depuse până în 1 septembrie.
De reparațiile și întreținerea clădirilor primăriei se ocupă tot o societate a municipalității, Colterm, care a primit serviciul prin încredințare directă în anul 2017. Suma estimată era de 20 de milioane de euro pe patru ani. Luna trecută, contractul a fost prelungit în consiliul local cu încă patru ani, lucrările fiind estimate la 7,6 milioane de lei/an.
editor Dan Oancia
Pe aceeași temă:
Colterm va repara încă patru ani clădirile Primăriei Timișoara. Cu 7,6 milioane de lei/an
Trimite articolul
XNu supravegherea e miezul stirii, ci responsabilitatea – ca, cel putin pe hartie, angajatii cautati vor fi si responsabili de muncitorii aia, nu? Ca in practica… adica daca e vreo problema, care are pile e imun la justitie prin Ro. Nici nu are rost sa aprofundam mai mult acest subiect. Din titlu ,zici ca sunt iepuri lucratorii sdm, cum nu ii supravegheaza, cum fug in toate directiile… Obisnuia sa fie clar pentru multa lume ca sunt niste indatoriri pe un santier, o disciplina, niste posturi cu anume atributii… acuma zici ca descoperim noi, wow… ce trebuie pe un santier. Stiinta si munca trebuie, si mai putina prefacatorie – ori ca stim, ori ca muncim
Adica SDM nu are diriginti de santier? sau acestia nu au carnet de partid? nu-mi spuneti ca fritzi are si diriginti de santier in partid care au nevoie de job. Sau poate niste asociatii sau firme cu zero angajati si zero reusite dar care or sa castige niste contracte pe merit.
-
Dirigintele de santier este reprezentantul beneficiarului, in cazul de fata Primaria Timisoara si se asigura ca Antreprenorul ( Constructorul) in cazul de fata SDM, respecta proiectul, caietul de sarcini, calitatea lucrarii, etc….
Asa ca nu are treaba dirigintele de santier cu Sdm si nici cu partidele politice si alte idiotenii la care te referi, dar ne trezim si noi sa ne bagam aiurea in seama… -
Tu ori nu ai citit articolul ori esti analfabet functional. Evident habar nu ai cu ce se ocupa un diriginte de santier. Cum poate SDM ca executant sa asigure dirigentia de santier?
Eu as fi mai curios cum dracu se lucra pana acum?
Undeva in acest site exista un articol unde se spune ca 300 000 de euro ( posibil suma sa fie mai mare si s a scris gresit in articolul respectiv)sint pentru dotarea cu aparatura a mai multor spitale,iar in acest articol ni se comunica ca primaria arunca o suma dubla respectiv 600 000 de euro pentru activitatea de diriginte de santier,intr o institutie in care sefii se calca pe bombeuri de multi ce sint,adica in cei vreo 700 de angajati nu se gasesc citiva calificati pentru aceasta activitate si este nevoie de cheltuirea unor sume uriase de bani.
Daca nu sint oameni calificati pentru activitatea de diriginte de santier sau poate sint dar prea putini de ce nu au fost angajati acei sefi care au in portofoliu si dirigentia pe linga alte calificari,ca acum diplomele se obtin facind 7 facultati deodata si in acelasi timp macar vreo 7 servicii si toate la stat.
Pai este foarte simplu,pentru a cistiga cineva foarte multi,multi bani.
Gata astia de la primarie nu mai trebuie declarati debili mintal.Astia au inebunit de tot dar din pacate pe spinarea noastra.Ca maestrul FRITZ DONIMIC arunca cu bani mai rau ca Onasis sau Becali.Dar numai si numai pe”TAMPENI”nimic care sa fie in folosul orasului
-
asa se face treaba, cu oameni platiti pentru jobul respectiv. Si responsabili pentru rezultat. Nu cu taietori de frunza la caini, fara vreo idee de ce trebuie sa verifice.
Altul mentalitate tipic romaneasca ( ce surpriza), crezi ca primaria trebuie sa faca tot daca se poate chiar primarul sa bantuie santierele din TM si sa faca pe dirigintele de santier ?
Fritz si Latcau sunteti doi infractori.
Nu avem nevoie.
-
nu avem nevoie, merge si asa.
poate mai pica cateva poduri, pasaje dezvoltate in forta ca si poarta de pe lugojului.
Si atunci ce rost mai au angajatii primariei. Fritz asta-i cel mai mare hot care a pasit in primaria Timisoara.
Da, man. Un singur diriginte pentru un oras intreg. Mari retardati in primarie
-
da, ca dirigintele de santier trebuie sa dea la lopata pe toate santierele din oras… asta dupa capul tau, ca in realitate se ocupa cu altceva.
In afara de a fi anuntati ca primaria Timisoara arunca alti bani in pusculita de partid.Cand vom cititi si asa ceva?BIHON Ştirile judeţului Bihor Pasaje subterane în zona magazinului Crișul și noi zone pietonale, pe bani europeni.Oare mai apucam si ziua asta?
Adica aia din primarie sunt 700 de necalificati?? Din 700 nu e 1 care sa aiba calificarea necesara sa supravegheze lucrarile?? Bun asa!
Apoi e o minciuna gogonata ce declara. Daca sunt lucrari de reparatii nu ai nevoie de autorizatie de constructie. Daca iti repari tigla la casa, zugraveala etc nu ai nevoie de autorizatie. Si daca nu ai nevoie de autorizatie nu ai nevoie nici de diriginte de santier! Deci cine is persoanele alea care trebuie sa primeasca banii cu dedicatie pe o minciuna???
Din 2 motive a pierdut robu: aroganta si risipirea banului public. Vad ca si fritz puncteaza la greu la categoria a 2-a si incet, incet si la prima categorie.
Au inceput pe Citadelei o lucrare pentru colterm, au lucrat 2 zile apoi au luat pauza! Pentru cateva sute de metrii de teava inlocuita, termenul e de 3 luni, care probabil va fi depasit! Rusine!! Pentru disconfortul creat celor din zona, nimic!!