Noul primar al Timișoarei vorbește încă din campania electorală despre digitilizare și transparență. Pare un clișeu, dar situația este destul de gravă în Primăria Timișoara. În 2020, la Timișoara s-a folosit mai mult faxul decât calculatorul, iar funcționarii lucrează cu tone de hârtii în loc să își simplifice munca online.
„În primărie au intrat cam 90.000 de adrese sau solicitări anul trecut. În total, 89.436 de solicitări, cereri pentru toate tipurile de servicii. Din aceste 90.000, 2,68% au fost online. Au venit pe fax mai multe decât online, 5,6%. Și peste 90% din cereri au fost depuse fizic sau transmise prin curier. Asta înseamnă timp de așteptare în camera 12, multe hârtii și multă muncă pentru funcționarii de aici, pentru multe procese care pot fi digitalizate. Asta duce la o situație în care funcționarii sunt încurajați să lucreze cu hârtii”, a declarat primarul Dominic Fritz.
Mai mult decât atât, din sutele de angajați ai primăriei, doar… 27 trimit mai mult de două e-mailuri pe zi. Iar puțin peste 100 dintre ei au trimis, în medie, un e-mail pe zi. Vorbim despre situații din 2020.
„Din în jur de 600 angajați doar 27 dintre ei trimit de când sunt angajați mai mult de două mailuri pe zi. 108 angajați au trimis un mail pe zi în medie. Și acum înțeleg că sunt poziții unde e mai mult sau mai puțin nevoie de a folosi mailul. Am rămas un pic în urmă în ceea ce privește digitalizarea. Măsurile noastre vor fi o schimbare a culturii operaționale”, a transmis edilul-șef.
Cu toate astea, Primăria Timișoara a plătit în ultimii ani bani frumoși pentru site-uri. Aproape fiecare structură din PMT are un site propriu.
„O să revizuim politica de site-uri, sunt foarte multe site-uri diferite, site principal pentru Direcția Fiscală, pentru Zoo, pentru creșe, vrem să avem o singură intrare digitală. O să ne ajute și o firmă… este o mare prioritate pentru acest an, pentru că multe disfuncționalități o să dispară atunci când reușim să eficientizăm procesul intern prin digitalizare”, a conchis Dominic Fritz.
Ultimul contract al lui Robu, pentru 3 site-uri inutile
Vă reamintim, ultimul contract semnat de Nicolae Robu, fostul primar al Timișoarei, se referă la mentenanța unor portaluri cam inutile și puțin întreținute. Primăria este obligată să plătească aproape 12.000 de lei către Expertissa Timișoara, timp de un an, pentru „servicii privind «Găzduire domenii Internet, mentenanță (întreținere) portaluri dmmt.ro și biotowns.ro, suport și dezvoltare portal dmmt.ro și găzduire domenii Internet, mentenanță (întreținere) portaluri carpatzoo.ro și zootimișoara.ro, suport și dezvoltare portal zootimișoara.ro»”.
Sunt portaluri ale Direcției de Mediu, care nu prea sunt promovate de Primăria Timișoara. De exemplu, pe carpatzoo.ro, cea mai nouă „știre de ultimă oră” era, la data semnării contractului, un anunț postat în 19.09.2016, despre un „eveniment regretabil la Grădina Zoologică”, moartea celebrei zebre.
Până acum tot Expertissa s-a ocupat de mentenanța acestor portaluri, societate care are în grijă și portalul primariatm.ro.
Articole pe aceeași temă:
Marea digitalizare a Primăriei Timișoara: câteva formulare aruncate pe site
Trimite articolul
XPai sa rezolve Fritz ca de aia-i sef. Sau ce vreti sa sugerati? Ca trebuie sa rezolve angajatii de capul lor?
-
N-ar trebui decat sa foloseasca Outlook-ul. Daca nu stiu, ACASA, sa faca cursuri de “Outlook for Dummies”! Pentru ca aia sunt, DUMMIES. Sau, eventual, angajatii ar putea incerca sa-si trimita CV-ul (pe fax, ca altfel nu stiu) la o companie privata…
-
Pai eventual sa-i puna sa invete ca afara ti-a explicat char el ca nu poate sa-i dea. Asta chiar daca jumate l-au votat pentru asta. Oricum tot el trebuie sa puna oamenii la treaba ca de aia-i sef. Asta-i rolul unui conducator, ca daca ar lucra toti de capul lor, cum vor, nu ar mai exista functii de conducere.
-
Primarul Timisoarei “vorbeste” si vorbeste, si vorbeste.
-
daca stirea o citeai acum 2 ani ce ziceai? sa schimbi un sistem plin de pile si incompetenti dureaza, nu mai suntem pe vremea comunismului cand se face tot ce zice seful, desi multi inca asa isi imagineaza ca se face administratia publica.
-
Pe Robu il ascultau ca de aceea s-au facut atatea pasaje+poduri .. etc. Vedem ce face asta ca aceasi oameni ii are.
-
primaria lui robu/ciuhandu …trebuia curatat si reparat dupa astia doi 15 ani de zile
-
Hai lasa dezinformarea. Ca nu te mai crede nimeni. Daca Fritz era capabil vedeam ceva notabil. Mai lasati bocetele si nu-i mai luati apararea ca faceti rau orasului. Deocamdata-i PRAF! Oricum insanatosire grabnica, sper sa isi revolutioneze gandirea in pauza asta. Ca tot se pricepea la revolutii.
Ok, intrebarea e a cui este Expertissa ?
Restul e vorbarie goala.
Ne spui si noua doamna Deaconescu? Ca dumneavoastra, desigur, stiti.
-
A lui MARIUS NISTE
“Primăria este obligată să plătească aproape 12.000 de lei către Expertissa Timișoara”. Haha. Marius Niste e tipul de la Expertissa, îl știu. Se ocupă cu gainarii și țepe, fraude cu fonduri, etc. Orice mizerii îi aduc bani sunt pe gustul lui
Asta este “digitalizarea”. Daca nu am avut si noi noroc de un fost primar din domeniul it…… dar stai, ce sa vezi ca robu fix de la fabrica de it-isti venea si se si lauda cu programe facute de el si echipa lui :))))))). Rad, dar de fapt e de plans, cum s-au dus 8 ani in nimicuri pentru noi si furturi pentru robulieni. E de plans cand te gandesti cati prosti l-au votat de 3 ori, pentru ca si ultima data, chiar daca nu a castigat au fost multi hipopotami la vot!
-
Tu vrei sa dezinformezi lumea. Dar deja ii sablon, aceleasi acuze nefondate. Cred ca a venit timpul, daca vrem sa fim corecti, sa-l criticam pe Fritz cand face ceva gresit. Nu pe Ciuhandu sau Robu. Asa vreti s-o tineti 4 ani? Si la alegeri tot asa veti zice ca n-ati apucat sa faceti nimic 4 ani din cauza lui Ciuhandu si Robu?