Viceprimarul Traian Stoia a afirmat, vineri, că a fost identificat un teren, la ieşirea din oraş spre Jimbolia, în zona Ovidiu Balea, unde se propune amenajarea unui nou cimitir. Edilul spune că acest nou cimitir va fi prevăzut şi în noul Plan Urbanistic General (PUG) al Timişoarei, care urmează să fie aprobat.
„Acum câteva luni vă spuneam că Timişoara are stringentă nevoie de un nou cimitir şi paşii necesari pentru realizarea acestui cimitir, pe care i-am parcurs, sunt următorii: Serviciul Banca de Date Urbane şi Cadastru şi Biroul Terenuri confirmă statutul terenului propus şi aprobat prin PUG. În prima fază se identifică terenul, care este confirmat prin PUG (…) Al doilea pas este ca Direcţia Patrimoniu să întocmească un proiect de hotărâre de consiliu local pentru realizarea noului cimitir municipal. Acest lucru s-a făcut, există proiectul de HCL. După aprobarea consiliului local se face proiectul tehnic şi, la ultimul punct, se face licitaţia. E vorba de câteva sute de locuri, în funcţie de cât teren se aprobă. În situaţia în care este aprobat PUG-ul – care nu este încă votat -, chestia asta e prinsă în noul PUG, proiectul de HCL n-ar mai fi necesar şi se trece direct la realizarea proiectului tehnic. Noul cimitir este prevăzut în proiectul Planului Urbanistic General al municipiului, în zona Locotenent Ovidiu Balea”, a declarat Stoia.
Viceprimarul spune că noul cimitir este necesar, având în vedere că cele care sunt acum în oraş au mai bine de 100 de ani, iar unele dintre ele şi-au atins de mult gradul maxim de ocupare, nu se pot asigura locuri de veci în sectoare distincte, în funcție de orientarea religioasă, şi nu corespund standardelor europene, în capelele existente fiind depuse simultan mai multe persoane decedate, ceea ce creează disconfort familiilor îndoliate.
La noul cimitir ar urma să fie asigurate locuri de parcare, grupuri sanitare, un magazin de profil şi un loc de reculegere, iar pentru desfăşurarea serviciilor de înhumare – capele, o casă funerară, sală de priveghi, camere frigorifice pentru cei decedaţi, sediu administrativ şi un loc de depunere a urnelor cu cenuşă, a explicat Stoia.
Odată cu înfiinţarea acestui cimitir ar urma să se creeze şi o bază de date computerizată la primărie – un sistem de evidenţă şi monitorizare a utilizării cimitirelor, a gradului de ocupare şi a încasărilor din taxele de concesionare a locurilor de veci, potrivit reprezentanţilor municipalităţii.
Citiți principiile noastre de moderare aici!