Mercedes Benz România a câștigat licitația electronică deschisă cu o ofertă de 12,46 milioane de lei, fără TVA, ceea ce înseamnă că Primăria Timișoara plătește pe cele 20 de autobuze și pe autocar suma de 3,3 milioane de euro. A fost semnat deja un acord-cadru, autovehiculele urmând să fie aduse pe rând în capitala Banatului, maximum șase deodată în prima tură, apoi câte șapte.
„În baza acordului-cadru se vor achiziționa minim o bucată și maxim 20 de bucăți autobuze de capacitate mică, Euro 6, cu podea coborâtă, destinate transportului urban de călători și un autocar, Euro 6, destinat transportului de persoane pe trasee comunitare, inclusiv asigurarea mentenanței”, se arată în contractul semnat.
Primul contract subsecvent este pentru minimum un autobuz și maximum șase, precum și pentru autocar, iar următoarele două contracte subsecvente pentru minimum un autobuz și maximum șapte. Frecvența acestora este de 12 luni, urmând să fie încheiate doar trei contracte subsecvente. Durata acordului-cadru este de 36 de luni de la data semnării, așadar valabilitatea este de trei ani, începând din 5 februarie 2016. Așadar, toate trebuie să ajungă la Timișoara până în 2019.
Primarul Nicolae Robu a promis, în aprilie 2013, că vrea să cumpere autobuze de capacitate mică, testând în acea perioadă un astfel de autobuz, cu o capacitate de cel mult 30 de persoane, oferit de un producător german. Edilul Timișoarei vorbea atunci despre un eventual leasing sau credit furnizor, dar în 20 iunie 2015 Primăria Timișoara a demarat licitația pentru un „acord-cadru privind furnizarea a 20 bucăți autobuze de capacitate mică, Euro 6, cu podea coborâtă, destinate transportului urban de călători, și a unui autocar Euro 6 destinat transportului de persoane pentru trasee comunitare”.
Aceasta este prima achiziție de mijloace de transport a Administrației Robu. Fostul primar al Timișoarei, Gheorghe Ciuhandu, a cumpărat autobuze pentru RATT tot de la Mercedes. Primăria Timișoara încă plătește rate pentru ele.
UPDATE. Robu: Autobuzele vor fi rezerve la orele de vârf
Edilul nu știe clar în cât timp vor fi aduse primele autobuze de capacitate mică la Timișoara, dar știe la ce vor fi folosite.
Ele vor fi rezervă la tramvaie și autobuze sau troleibuze, în orele de vârf, dar vor fi folosite și pentru deplasarea elevilor.
„Vrem să folosim aceste autobuze în mod special la orele de vârf, când sistemul de transport în comun nu face față. Atunci, ele vor fi puse în paralel, fie cu tramvaiele, fie cu autobuzele regulare pe care le avem, astfel încât cetățenii să nu mai aștepte atât de mult pentru a se putea deplasa de la locul de muncă spre casă sau invers. Vor beneficia probabil cel mai mult de aceste noi mijloace de transport elevii, la orele de dimineață, când vor avea condiții mai bune să se deplaseze la școlile lor, dar nu sunt dedicate special pentru ei”, a declarat Robu.
Potrivit edilului, un autobuz costă 560.000 de lei, autocarul este 1,2 milioane de lei, iar acestea vor fi livrate de Mercedes Benz România Țiriac Auto București.
„Autobuzul va fi folosit în domeniul artistic și pentru deplasarea studenților cu ocazia numeroaselor evenimente pe care le au de organizat și pentru deplasarea în interesul sportului. De obicei, noi punem la dispoziție mijloacele de transport în comun gratuit pentru studenți sau filarmonică. Dacă alte grupuri care nu au legătură cu municipalitatea doresc să îl folosească și el e liber, RATT va stabili un tarif”, a conchis Robu.
Alte articole pe aceeași temă:
Primaria Timisoara se pregateste sa cumpere autobuze mici, de peste 3 milioane de euro
Citiți principiile noastre de moderare aici!