Primarul Timișoarei anunța, în 28 septembrie 2020, a doua zi de la alegerile locale, una dintre prioritățile din primele luni de mandat, un audit intern. Acesta urma să aibă consecințe și asupra organigramei actuale a primăriei și a societăților comerciale din subordine, care „nu corespunde nevoilor”.
Consiliul local votează, marți, noua organigramă a Primăriei Timișoara. Aceasta a fost întocmită fără să aibă la bază un audit, așa cum declara inițial primarul Timișoarei în toamna anului trecut.
„Am intrat în contact cu mai multe firme de audit (…) Feeebackul a fost că acest audit are rost doar într-o formă foarte fizică, adică să intre, să vină. Momentan din cauza pandemiei ne-au rugat să mai așteptăm un pic (…) Acesta este motivul pentru care încă nu am demarat acest audit, dar veți vedea și în bugetul pentru anul viitor că vom propune acoperirea costurilor. E absolut necesar să-l facem”, explica Dominic Fritz în luna decembrie a anului trecut.
Auditul s-a lăsat așteptat, iar între timp s-au schimbat și planurile. În martie 2021, primarul Timișoarei a ajuns să vorbească despre două tipuri de audit.
„Probabil vom avea două audituri separate. Va fi unul pe procese, în care vedem inclusiv pentru digitalizarea proceselor și în care facem o analiză a proceselor digitale. Alt audit va fi pe partea de resurse umane, optimizarea proceselor și structurilor, care ne va ajuta în faza imediat următoare a reorganizării”, spunea Fritz atunci.
Numai că noua organigramă s-a făcut fără mult dorita evaluare și va fi votată la patru zile de când a fost anunțată.
„Știu că pentru mulți cea mai importantă întrebare este câte posturi ați desființat, pentru că mulți au această așteptare, că o reorganizare în primul rând înseamnă să dai oameni afară. Eu am ales altă abordare. Nu am dorit o vânătoare de vrăjitoare. M-am focusat pe felul în care putem să reorganizăm oamenii care acum lucrează în primărie ca să poată să livreze”, spunea, vineri, primarul Timișoarei.
Schimbări vor mai fi în primărie, pentru că Dominic Fritz se așteaptă ca procesul de transformare să nu se termine cu noua organigramă.
„Cu siguranță nu va fi ultima schimbare. Acum mergem cu acest pas mare înainte, care va crea și multă neliniște, eu sper o neliniște productivă, și apoi vom evalua și vom vedea ce ajustări trebuie făcute. Sunt absolut convins că această direcție strategică de bază pe care am găsit-o pentru acest aparat este exact ceea ce trebuie și, deci, nu vor mai fi reorganizări totale, așa cum a fost până acum”, conchide primarul Dominic Fritz.
Strategie de smart city și transformare digitală validată de voluntari
Primăria Timișoara a lansat zilele trecute o procedură care pare să fie pentru primul audit, iar edilul-șef spune că „pentru celălalt audit ne-am hotărât să așteptăm până noua organigramă este în vigoare și va fi un audit de încărcare a muncii pentru fiecare, de procese, ca să verificăm dacă toți (…) cei care sunt în organigramă au ce face”, explică acum primarul.
Primăria Timișoara a publicat recent invitația de participare la procedura de selecție pentru „consultanță pentru facilitarea elaborării strategiei de smart city și transformare digitală a Municipiului Timișoara”.
„Achiziția vizează servicii de consultanță în cercetare pentru facilitarea elaborării strategiei de smartycity și transformare digitală. Strategia de smartcity și transformare digitală este o componentă importantă a strategiei de dezvoltare a municipiului Timișoara, contribuind la conturarea demersului de dezvoltare care implică tehnologii de smartcity și de digitalizare cu orice fel de finanțare. Această strategie identifică nevoile de tehnologie pentru diverse proiecte de dezvoltare ale Municipiului Timișoara, le cuantifică prin indicatori de rezultat și performanță, care trebuie atinși prin implementarea planului de acțiune care rezultă din strategie”, scrie în documentația PMT.
Contractul va fi atribuit direct, la un preț de cel mult 120.000 de lei cu tot cu TVA, echivalentul a aproximativ 25.000 de euro. Ofertele pot fi depuse până în 22 iunie, iar durata contractului va fi de opt luni.
„Achiziția vizează servicii de consultanță în cercetare pentru facilitarea elaborării strategiei de smart city și transformare digitală (…) Prin acest demers, PMT își propune elaborarea strategiei pentru smart city. Această strategie va deveni o componentă a Strategiei Integrate de Dezvoltare Urbană, aflată și ea în proces de revizuire”, se arată în caietul de sarcini.
Conform documentației PMT, strategia va fi creată în următorul „format de lucru”: un coordonator care este responsabilul din primărie de această strategie, un grup de coordonare tehnică (steering group) format din experți care vor contribui la această strategie ca voluntari și un facilitator de proces, adică acel consultant extern căruia îi va fi atribuit contractul.
Facilitatorul de proces căutat de primărie trebuie să îndeplinească o serie de condiții: să fie licențiat în științe politice, în studii administrative, științe economice, sociologie, informatică sau IT&C. Va redacta strategia pentru 25.000 de euro, cu care va merge în fața grupului de coordonare tehnică (format din voluntari aleși de PMT – n.r.), care va valida, de fapt, documentul.
UPDATE. PMT: Strategia diferă de audit
Strategia pentru smartcity nu este același lucru cu auditul promis de Dominic Fritz, spun reprezentanții primăriei.
Deși edilul Dominic Fritz spunea că „pentru auditul de procese digitale am pornit procesul de achiziție”, se pare că procedura nu a fost făcută încă publică. Asta înseamnă că urmează ca în câteva zile, dacă totul merge bine, să fie lansat și auditul pentru „procese digitale”.
editor Dan Oancia
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
Xpesedeee….dragniaaa
USR se identifica, in comportament si actiune, tot mai mult cu PSD-ul lui Dragnia si PNL-ul lui Robu.
-
cu durere in suflet te anunt ca atat pnl cat si psd pot lua lectii de la pluserei. cand ai de ales intre un prof universitar( nu stiu cat de bun, ca primar doar mediocru) si un medic bun fost manager de spital si alegi un doNimic(zero realizari inainte de a fi ales, zero realizari dupa), iti cam meriti soarta, draga oras Timisoara.
Un proces de procese pentru alte procese ….wtf?!…:))
-
Nu te mai stradui, e prea complicat pentru tine. Pune inapoi pe Taraf TV
Ciocoii noi nu mai vor licitatii.
E USR, atunci e voie. Am crezut ca e ceva de la peeeseeedeee si trebuie sa ies in strada. Back to my soy milk
Se intrevede cam ce va fi, pentru ca au aparut pe campusuri universitare schemele subordonate smart city – senzori peste tot (usi, toalete, tufe, iluminare, cantine), robopersonal (automat de plata meniu, automat deservire biblioteca, ingrijire spatii verzi etc). Va fi noua borduriada, probabil, in ce priveste acordarea contractelor. Probabil s-au stabilit deja firmele. Insa se va face, pentru ca s-au angajat ca vor bifa acest salt tehnologic. Nu doar in TM, daca aici merg pe rapid o fi oras pilot…
Cam asa se acceseaza fondurile europene…Nu mai tine cu bani pt. autostrazi. Am primit in trecut si i-am furat. Uitati-va la cartierul lui Boc unde poti sa locuiesti doar daca iti iei masina electrica.
Cum (nu) se gandeste la plusere: intai reorganizam apoi ne uitam daca fiecare are ce lucra.
Sau poate vrea sa zica: angajam pe unii de ai nostri, apoi mai dam afara din ailalti.
“ne-am hotărât să așteptăm până noua organigramă este în vigoare și va fi un audit de încărcare a muncii pentru fiecare, de procese, ca să verificăm dacă toți (…) cei care sunt în organigramă au ce face”
In rest, smart city, digitalizare, audit, steering grup, facilitator, constultanta, feedback, procedura. A strigat deja cineva bullsh.t bingo? Si pentru superbingo avem “achizitie directa” si preferatul meu, “neliniste productiva” 😀
Sa apreciem si “munca” PMT, care va alege pe cativa dintre niste voluntari-experti (?!) si astia vor valida( n-au cum sa invalideze, ca de aia ii alege PMT…) un document facut de un expert facilitator?! “Ba, ma lasi?”
N-are cum sa nu iasa bine, ca m-am gandit! 😛
Ati votat bine!
Mmm, 25 mii de euro pare foarte putin pentru elaborarea unei strategii de genul asta, in special daca se vrea ceva rapid si de calitate .
Ca si comparatie, arhitectura unui produs de inginerie implica in general o colaborare intre mai multi experti: pe diverse teme tehnice, teme manageriale, etc.
Iar un expert costa cateva mii de euro pe luna, proportional cu experienta.
Deci 25 de mii de euro e practic o subfinantare care va produce un rezultat slab pregatit daca vorbim de un domeniu cat de cat complex. Iar dezvoltarea unei strategii de digitalizare la nivel de oras suna complex.