Luni, 2 septembrie, Primăria Timișoara a lansat, pe SEAP, licitația pentru „lucrări de energoalimentare a stațiilor de încărcare, rețea de alimentare locală și platformă de garare pentru autobuze electrice”. Este vorba de contractul prin care va fi realizată platforma dedicată autobuzelor electrice de la depoul STPT de pe bulevardul Dâmbovița.
„Prin proiect se va realiza o platforma de garare pe B-dul Dâmboviţa nr. 67, care va fi dotată cu 44 de stații de încărcare lente și 4 stații de încărcare rapidă pentru autobuzele electrice, vor fi realizate drumurile de incintă aferente, un post de transformare, racordare utilități, precum și un bazin de retenție ape pluviale.
Platforma de garare va fi protejată de doua copertine care vor asigura gararea a 44 autobuze electrice articulate cu stații de încărcare lentă. Platforma de garare va fi protejată de două copertine care vor avea regimul de înălțime parter și vor avea capaciatea de parcare a 28, respectiv 16 autobuze electrice cu gabarit în plan de 2.55mx18.00m. Stațiile de încărcare lente și rapide sunt puse la dispoziție de către achizitor, iar amplasarea acestora pe fundațiile pregătite și legarea la instalația electrică se va face de către furnizorul echipamentelor”, se arată în descrierea achiziției.
Valoarea estimată a contractului, cea de la care pornește licitația, este de 25,7 milioane de lei, fără TVA, adică 30,6 de milioane de lei sau 6,1 milioane de euro, cu tot cu TVA. Ofertele pot fi depuse până pe 15 octombrie, ora 15. După evaluare, atribuire și semnare, contractul va avea o durată de nouă luni de la emiterea ordinului de începere.
Alte 11 stații de încărcare prin oraș
Despre necesitatea platformei din depou se vorbește încă de la momentul lansării achiziției pentru autobuze electrice, acestea fiind parte integrantă a proiectului. La finalul anului 2022 fusese adoptat studiul de fezabilitate. Altfel, parte a unui contract separat, alte 11 stații cu încărcare rapidă au fost deja montate în mai multe puncte din oraș, pentru încărcarea la capăt de linie a autobuzelor din circulație.
Vă amintim, cele 44 de autobuze electrice, produse de turcii de la Karsan, au fost achiziționate pe fonduri europene de Ministerul Dezvoltării pentru Primăria Timișoara. Fiecare vehicul are o lungime de 18 metri și oferă 155 de locuri, dintre care 50 sunt pe scaun. Autobuzele au podeaua integral coborâtă și facilități pentru persoanele cu dizabilități.
Stațiile de încărcare sunt, de altfel, o parte componentă a aceluiași proiect.
Trimite articolul
XTrebuie stații de reîncărcare, apoi baterii noi și așa mai departe în loc să se instaleze fire pentru troleibuze care sunt mai eficiente și mai ecologice dar mai ales nu depind de importuri din China.