Noua organigramă a Primăriei Timișoara, întocmită de administrația Fritz, a fost aprobată în luna iunie în consiliul local, la doar patru zile de când a fost făcută publică și fără să aibă loc dezbaterea publică cerută de Sindicatul Liber al Angajaților din Primăria Timișoara.
„Dezbaterile publice se organizează în cazul în care există propuneri de acte normative. Mai exact, propuneri care au impact asupra întregului oraș. Hotărârea referitoare la organigramă nu este un act normativ, ci este o acceptare a propunerii de organizare a aparatului funcțional al primarului. Și are aplicabilitate doar asupra personalului din primărie”, ne spunea atunci consilier personal al primarului Dominic Fritz, Bogdan Marta.
Trebuie să mai menționăm un aspect. De la momentul organigramei, Primăria Timișoara organizează mai multe dezbateri publice cerute de diverse asociații sau chiar de sindicatul primăriei. Ultima, pentru noile proceduri pentru concursurile de șefi, la care s-a dezbătut una dintre condițiile pentru organizarea concursului de director la Poliția Locală, proba suplimentară sportivă, despre care mai mulți timișoreni au spus că nu ar fi necesară pentru un director. La întrebările participanților la dezbatere a răspuns Monica Pfeifer, cea care semnează și raportul proiectului de hotărâre din postul de director executiv al Direcției Management Intern, structură cuprinsă în noua organigramă.
Organigrama nouă, suspendată definitiv
Noua organigramă, care ar fi trebuit să reconstruiască primăria „din temelii” și să o facă „pregătită pentru secolul XXI” transforma cele 27 de structuri în 17 și urma să desființeze 80 de posturi, dintre care zece de conducere, multe dintre ele fiind vacante.
Sindicatul primăriei nu s-a lăsat și a contestat organigrama, astfel că acum se judecă cu municipalitatea. În august, Tribunalul Timiș i-a dat parțial dreptate și a suspendat hotărârea prin care a fost aprobată noua organigramă, precum și concursurile de angajare și mai multe dispoziții ale primarului.
Ca să câștige procesul, reprezentanții Primăriei Timișoara au angajat avocați externi, societatea civilă Stănilă și Asociații, fondată de Sergiu Stănilă, decanul Baroului Timiș, pe care o plătește cu 220 lei/oră.
Fără succes însă, pentru că, la jumătatea lunii octombrie, Curtea de Apel Timișoara a menținut decizia luată de tribunal.
„Respinge recursul formulat de recurenţii-pârâţi CL Timișoara și primarul municipiului Timișoara împotriva Sentinţei civile nr. 809 din data de 16 August 2021 pronunţată de Tribunalul Timiş în Dosar nr. 3407/30/2021. (…) Definitivă”, este motivarea pe scurt a judecătorilor de la Curtea de Apel.
Primăria Timișoara, mai mult după noua organigramă
Magistrații au fost clari, astfel că noua organigramă rămâne suspendată. Sindicatul primăriei a cerut și anularea ei. Cu toate astea, la Primăria Timișoara cei mai mulți dintre angajați funcționează… după noua structură aprobată în iunie. Exact, cea suspendată de instanță.
„Pe vechea organigramă au rămas pe posturi un număr de 39 angajați, dintre care, în cursul lunilor august, septembrie și octombrie, cinci și-au încetat raportul de serviciu. Astfel că, în prezent, 34 de angajați își desfășoară activitatea pe vechea organigramă, iar 511 pe noua organigramă”, au spus, la sfârșitul lunii octombrie, reprezentanții Primăriei Timișoara.
Vă reamintim, organigrama nouă, prima din mandatul lui Dominic Fritz, a fost aprobată în luna iunie și a intrat în vigoare în 2 august. Suspendarea parțială s-a decis în 16 august la Tribunalul Timiș. A doua zi, adică în 17 august, Serviciul Juridic trimitea o adresă Serviciului Resurse Umane.
„Prin prezenta vă comunicăm în vederea luării măsurilor care se impun/dacă este cazul pentru punerea în executare a dispozitivului, faptul că în dosarul 3407/30/2021 al Tribunalului Timiș la care a fost conexat dosarul 3432/30/2021 al Tribunalului Timiș, s-a suspendat executarea HCL 237/15.06.2021. (…) Așadar, din data de 16 august 2021, data pronunțării, noua organigramă își suspendă temporar efectele, pe perioada suspendării producând efecte vechea organigramă, toți salariații/funcționarii publici fiind repuși în situația anterioară emiterii noii organigrame”, scrie în adresa semnată de șeful biroului Serviciului Juridic al primăriei la acea vreme, Mihaela Dumitru.
editor Amalia Kui
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XNU e suspedata definitiv, nu s-a judecat pe fond acest proces. Va rog incercati sa nu mai mintiti, Robu si PNL sunt istorie oricum 🙂 . Mai ales acuma cu noul USL. Mai bine v-ati alatura si voi adevaratei echipe castigatoare.
-
Pupalai in dorsal pina nu mai are nici clopotei nici turturi.Care dracului este echipa ta castigatoare?Unul ca Ciolos,Barna,Voiculescu,Mihaila,Clotild,Fritz Cu echipa ta castigatoare ajungi la bifurcatia Sag-Peciul Nou dar in fond acolo va este locul
-
@ mister lasa ca dupa ce s-au jignit reciproc acum PNL da mana la cu PSD si …
Cat despre faptul ca in Romania nu se poate schimba nimic cand vine vorba de angajatii de la stat care dupa cum se vede nu fac nimic, eventual mai comenteaza pe aici chiar in timpul programului… E clasic RO.
Noi strigam la Fritz (seful) de la primarie, dar seful nu e defapt sef ca nu poate sa faca nimic din cauza ca angajatii nu-l lasa. E o tragi comedie, deci daca la privat seful vine zice ce se schimba si se aplica imediat. La stat vine seful zice ce se schimba si doar atat zice, ca de schimbat nu se schimba ca nu se poate. Tragic.
-
si inca-i in functie???
Alo usr!!! pai nu o dadeati cu respectarea legii???
Ipocritilor
Dar domnilor ce este prea mult este prea mult si strica.Mie ca pensionar din pensia asta si asa nenorocita nu imi convine din bani mei pe care ii dau pentru impozite si taxe la primarie sa fie cheltuiti cum vrea acest primar venit de nu stiu unde (poate nici el nu stie de unde) Sa platesc doi pe un post in campania electorala promitea si luna de pe cer ca va reduce aparatul birocratic din primarie si ce a facut la inmultit,sa nu creasca taxele si impozitele si iarasi invers a facut,orasul fara caldura,apa calda,iluminat public,o mizerie de nedescris unde te uiti,santiere lasate in plata domnului,o lucrare in interesul cetatenilor zero,noroc ca a mai lasat vechea administratie lucrari mura in gura ca asta zero dar si alea multe anulate.Bine ca avem parada GAY si lesbe,festivalul migrantilor,cinematografe refacute dar pentru cine?Cine se mai duce astazi la cinematograf? Asa ca domnilor consilieri ca de aceia santeti acolo si incasati din bani nostri diurne si salari nu mai lasati pe acest NIMA sa cheltuie bani nostri cum vor muschi lui.Si mai are si tupeu sa ceara bani de la buget dupa ce a indatorat Coltermul cu 21 de mil de euro exclusiv din vina lui si al lui 3 noaptea
In concluzie, pe langa faptul ca Fritz a incalcat flagrant legea (fiindca asa a decis instanta), orice act s-a facut si se mai face pe baza noii organigrame este de drept nul. Bravo Fritz, si tu si Latcau si toti useristii aciuati prin primarie sunteti cu un picior in institutia aia care e situata pe strada care merge de la punctele cardinale spre iulius mall.
Mie mi se pare nu functioneaza deloc. Am la o cerere la care astept raspuns din luna martie. Termenul era de o luna, insa incompetentii usr ai lui donimic frig sunt praf. Am ajuns sa il regret pe robulache. Regret ca am votat impotriva robetelui, vedem cu totii ce incompetentii ne-a adus fritzalaul. Mai inainte am citit stirea cu cimpanzeul de la colterm, nu avem motive de mirare…
Încă o dată timişorenii au demonstrat că Banatu-i fruncea. Şi-au tras primar de modă nemţască.
Acum culeg roadele votului dat in urma cu un an.
“Elect a clown, expect a circus!”
Pe Donimic Frig il doare la banana de procesul pierdut.Hotararea din justitie este frectie la picior de lemn pentru el.
Din cate citesc , nu este suspendata definitiv asa ca se pune intrebarea: De ce tineti mortis sa mintiti in articol ?
-
Eu ma uit pe incheierea instantei care spune negru pe alb ca noua organigrama este suspendata si vechea organigrama este repusa in legalitate. De ce mananci rahat?
Sindicatul apara dreptul incompetentilor numiti pe criterii politice in functii la stat. Acestia nu ar lua nici jumatate din salariu in mediul privat la ce competente demonstreaza si acum au tupeul de a se agata cu disperare de scaun. Sa le fie rusine.
-
Ai dreptate pe undeva Ar trebui sa lase scaunele libere pentru alti incompetenti angajati de conducerea actuala.Dar ca sa nu se supere nimeni ii tinem si pe aia si pe ai nostri incompetenti.Ca doar nu ii platim din buzunarul nostru
Poate sa fie si tata lu Fritz primar si doua consilii locale de usr-isti, daca sistemul se opune nu poti face nimic. Daca nu se poate altfel, in ultima instanta se foloseste justitia ca si cal troian pentru punerea la punct a celor ce vor sa rastoarne bunul mers al lucrurilor. E la fel ca in reportajul “statul la stat” cand ministrul Nasui a dat aprobare pentru filmari in Ministerul Economiei si imediat au aparut 4 directori care au incercat sa se opuna din toate puterile unor dezvaluiri, cerand tot felul de hartii si aprobari. Acum sunt convins ca nu se poate face nici o schimbare fara alta varsare de sange, ca aceea din 89.
Cu organigrama sau fara, nu inteleg de ce Fritz nu-i trimite pe cei pe care il obliga instanta sa-i pastreze, ca sa verifice curatenia in oras. Orasul e ca o cocina, masinile stradale de maturat n-au mai fost vazute de mult timp iar frunzele nematurate, dupa ultimele ploi formeaza un strat gros de mazga langa trotuare.
Pentru ca romania, pentru ca timisoara, pentru ca usr si cel mai important pentru ca justitia.
Un astfel de caz trebuie sa se termine cu o sentinta clara, nominala si financiara. Adica nu doar “se suspenda” sau “se anuleaza” organigrama! Ci se pune pe functie inapoi x, y, z, se da afara angajat pe noua organigrama a, b, c, se platesc cheltuieli de judecata, salarii neplatite sau platite ilegal din buzunarul primarului, consilierilor locali care au votat pentru. Si daca se face asa cum ar trebui sa vedem cine mai are chef a 2-a oara sa incalce legea!