Hotărârea privind închirierea unor spaţii de birouri în clădirea Bancpost de pe bulevardul Mihai Eminescu a fost adoptată recent de consiliul local.
Aleşii şi-au dat acordul pentru încheierea contractului de închiriere pe o perioadă de 5 ani.
Astfel, Primăria Timişoara va sta în chirie în spaţiile de birouri de la etajele 3 şi 4 din clădirea băncii. Vorbim despre o suprafaţă totală de aproape 925 de metri pătraţi: 536,27 mp la etajul 3 şi 388 mp la etajul 4.
Decizia de a închiria respectivele birouri a apărut în urma unor solicitări venite din partea mai multor direcţii ale instituţiei – Direcţia Fiscală a Municipiului Timişoara, Direcţia Comunicare şi Direcţia Dezvoltare, care au cerut alocarea unor spaţii suplimentare în vederea desfăşurării activităţii, dar şi birourile altor direcţii ar urma să fie mutate la Bancpost, cea de Urbanism sau cea Tehnică.
„În momentul de față, primăria este supraaglomerată. Diverse birouri și compartimente funcționează în Primăria Veche sau în alte spații, pentru că nu au loc în clădirea principală”, a motivat decizia viceprimarul Dan Diaconu.
Lucrurile nu sunt încă bătute în cuie legat de cine va funcţiona în imobilul de pe bulevardul Eminescu.
Chiria percepută de bancă va fi de 5,5 euro per metru pătrat/ lună, ceea ce înseamnă că suma totală va depăși 60.000 de euro pe an. Iar în 5 ani s-ar aduna peste 300.000 de euro, bani daţi pe chirie de către primărie.
„Chiria va fi de 5.083,48 euro/ lună (5,5 Eur/mp/lună), plătibili în lei la cursul BNR din ziua efectuării plăţilor”, au explicat reprezentanţii municipalităţii.
Pentru neachitarea la termen a obligaţiilor băneşti ar urma să se perceapă penalităţi de întârziere de 0,2% pe zi, calculate la suma scadentă, potrivit contractului.
Intenţia oficialilor primăriei este de a-i muta în clădirea băncii pe toţi funcţionarii care îşi desfăşoară acum activitatea în alte imobile decât sediul de pe C.D. Loga nr. 1.
Ar urma să fie mutaţi, de exemplu, cei care funcţionează în Primăria Veche, care va intra oricum în reabilitare, spaţiile eliberate urmând să fie ulterior închiriate. Inclusiv cel care găzduieşte Atelierul de Urbanism de pe strada Alba Iulia, spune city-managerul Sorin Drăgoi.
„Vor fi mutaţi în clădirea băncii toţi cei care funcţionează în prezent prin alte spaţii din oraş. Tot ce va rămâne ca spaţiu, după ce se eliberează, se închiriază, facem profit. Rentabilizăm puţin şi aducem toţi angajaţii împreună, nu mai punem oamenii să se plimbe prin alte locuri. Primăria Veche din Piaţa Libertăţii oricum va intra în lucrări, vom reface faţada şi acoperişul, şi, la fel, clădirea verde care este a noastră de pe strada Vasile Alecsandri va fi supraetajată şi refăcută, vom avea o grămadă de spaţii de închiriat şi acolo”, ne-a declarat Drăgoi.
Administratorul public estimează că mutarea ar putea avea loc prin toamnă, în perioada septembrie-octombrie.
Citiți principiile noastre de moderare aici!