În tot acest timp, funcţionarii Primăriei Timişoara stau claie peste grămadă prin birouri şi lucrează în două schimburi din lipsă de spaţiu. Doar Direcţia Fiscală, care trebuia să se mute în sediul de lângă primărie, de pe bd. Mihai Eminescu, are 198 de angajaţi. “Nu avem spaţiu. Am personal care vine de la ora 6 la 14 şi alt schimb de la ora 13 la 21”, spune şeful Direcţiei Fiscale, Adrian Bodo. Anul trecut, reprezentanţii municipalităţii declarau că au convenit cu firma executantă, SC Biju SRL, să termine lucrările de amenajare a clădirii preluate de la Banc Post, printr-un schimb de proprietăţi, înainte de începutul lui 2009, pentru ca oamenii care vin să-şi plătească taxele şi impozitele la început de an să nu mai facă spirala pe scările primăriei. N-a fost să fie…
A trecut şi Paştele, a venit vara, iar săptămâna trecută purtătorul de cuvânt al municipalităţii, Flavius Boncea, spunea că termenul de finalizare a construcţiei este 15 iulie 2009. Nici vorbă însă să fie gata, termenul a fost amânat acum pentru la toamnă, spun autorităţile. “Din cauza lipsei de spaţiu, Direcţia Fiscală a solicitat amenajarea încă unui etaj. Lucrarea se află în stadiul de proiectare-expertizare, urmând ca, după obţinerea tuturor avizelor, termenul de finalizare să fie 30 septembrie anul în curs. S-a modificat soluţia constructivă, urmează să se obţină autorizaţia de construire. S-a solicitat acum trei luni reproiectarea, prin executarea încă unui etaj retras la această construcţie”, ne-a declarat Lucian Ciobanu, şeful Serviciului Tehnic din cadrul Direcţiei Patrimoniu a primăriei. Bodo, şi el nemulţumit de întârzieri, spune însă că se ştia de acest etaj retras, al patrulea, încă din toamna anului trecut.
Viceprimarul face… anti-campanie
Viceprimarul Sorin Grindeanu, care are în subordine Direcţia Fiscală, acuză constructorul de neseriozitate: “E vina Direcţiei de Patrimoniu, care gestionează această lucrare. Din păcate, discutăm despre o firmă total neserioasă, care a depăşit, în mai multe rânduri, toate termenele pe care singură s-a angajat să le respecte. Mai mult, în primul plen al noului consiliu local, din 2008, a existat şi o suplimentare de fonduri pentru lucrările respective, pentru o nouă reetajare a sediului. Din păcate, legislaţia nu ne permite să excludem această firmă de la orice alte licitaţii viitoare pe care le organizează primăria, dar pot să vă spun că voi face anti-campanie acestei firme ori de câte ori voi avea ocazia, pentru că până la urmă este o bătaie de joc la adresa banilor timişorenilor”, spune Grindeanu.
Constructorul: “Eu ştiu că nu sunt în termen…”
Reprezentanţii Direcţiei de Patrimoniu iau însă apărarea constructorului şi susţin că acesta va plăti penalităţi de întârziere doar dacă nu respectă noul termen, fiind vorba de o “înţelegere”: “Firma n-a plătit nicio penalizare şi nici nu solicită bani pentru lucrările în plus. Practic este o înţelegere. (…) În lucrările pe care le-a mai avut cu primăria, pot să-l consider un constructor bun, nu foarte bun, nici mediu, dar care corelat cu situaţia actuală se ţine de termene, n-a fost penalizat niciodată”, a adăugat şeful Serviciul Tehnic.
Patronul firmei executante spune că cei care îl acuză de neseriozitate nu cunosc poate toate problemele legate de această construcţie: “S-a hotărât crearea unui etaj retras pe clădirea existentă, ceea ce a necesitat reexpertizarea clădirii, proiectarea acestui etaj retras. Expertizarea este făcută, este depus urbanismul, se aşteaptă avizele de la monumente şi pompieri, este în faza de autorizare. În momentul în care obţinem noua autorizaţie de construcţie, termenul convenit cu dânşii este de 60 de zile. (…) Eu ştiu că nu sunt în termen, nu pot să spun că nu am partea mea de vină, dar schimbarea soluţiei a generat o grămadă de alte probleme. Soluţiile le dă proiectantul, noi doar executăm lucrarea”, ne-a declarat patronul societăţii, Virgil Bancui. Lucrarea se ridică la aproximativ 3.000.000 de lei.
Citiți principiile noastre de moderare aici!