Primarul Nicolae Robu nu a spus ce alte străzi ar urma să devină pietonale, afirmând că ideea este în analiză.
„La anul, în primăvară, cel târziu în vară, se va termină amenajarea centrului istoric, cu toată zona pietonală. Vom avea schimbări radicale pe care, de altfel, noi le simțim de acum. Nu vor mai pătrunde mașinile pe toată acea rețea de zece străzi și patru piețe (n.r. – care au fost cuprinse în proiectul pe fonduri europene privind reabilitarea centrului istoric). Chiar vom mai extinde, probabil, zona pietonală și pe anumite porțiuni care nici nu sunt în acest proiect în momentul de față. Vom analiza, dar ne preocupa lucrul acesta, ca să dăm o imagine de ansamblu așa cum se cuvine întregii zone”, a explicat Robu.
Oricum, odată reabilitat centrul istoric al oraşului, reprezentanţii primăriei spun că va fi nevoie să înceapă lucrările de închidere a Inelului I de circulaţie şi de amenajare a pasajului rutier subteran din Piaţa Victoriei pentru a rezolva problema traficului.
„Atunci este obligatoriu să găsim soluții pentru fluidizarea traficului. Va fi cumplit de greu și este, și la oră actuală, să treci de la est la vest, de la nord la sud, pe diverse direcții, apoi şi sud-vest… combinații între aceste puncte fundamentale. Trebuie, repet, găsite soluții. Ce soluții putem avea? Că nu sunt multe. Soluția cea mai importantă în zona centrală este închiderea Inelului I. El nu se poate închide decât prin subpasajul din fața Operei. Nu apucăm să dăm drumul la pasaj până când nu terminăm reabilitarea centrului istoric, pentru că acum este în lucru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic, apoi dăm drumul la caietul de sarcini și la licitație, dar în 2015 cu certitudine vom începe și acolo”, a anunţat primarul.
Edilul nu este speriat nici de ceea ce va presupune o asemenea lucrare, nici de faptul că va fi nevoie de milioane bune de euro pentru a o pune în practică, iar alte surse de finanţare decât bugetul local nu există. Robu crede că totul va fi… simplu şi spune că municipalitatea are capacitatea de a susţine realizarea câtorva obiective mari din veniturile proprii.
„Acolo avem lucrări deja făcute (n.r. – la pasajul din Piaţa Victoriei), noi nu mai trebuie să săpam decât cel mult 1 metru față de nivelul actual. Drept urmare, subpasajul propriu-zis acolo se face foarte simplu. Va fi de săpat pe strada Sf. Ioan, pe strada Republicii, pentru câte o bandă care vine în subteran înspre zona din fața Operei, şi dincolo înspre Liceul Miu va mai fi de săpat. Dar astea sunt lucrări minore, nu se pot compară cu ce avem la Michelangelo. Și nu avem acolo intersecții de magistrale, de utilități, cum se întâmplă la Michelangelo. Deci asumăm pe venituri proprii și acest proiect, alături de Jiul și de un pod. Un pod nu costă mai mult de 5 milioane de euro, îmi spun toți specialiștii. La licitație s-ar putea să vedem că putem realiza un pod și cu 3 milioane de euro. Dar aceste sume le spun pe baza discuțiilor purtate, nu au o fundamentare tehnică prin studii”, a concluzionat primarul Timişoarei.
În prezent se lucrează la proiectarea pasajului rutier din Piaţa Victoriei, un proiect care vizează reorganizarea traficului pe Inelul I de circulaţie şi reproiectarea infrastructurii rutiere şi de transport public în zona centrală a Timişoarei.
Articole pe aceeași temă:
Incepe proiectarea pasajului rutier din Piata Victoriei. Robu da asigurari ca va iesi ca… la Paris
Noi strazi pietonale dupa reabilitarea centrului istoric al Timisoarei. Unde se va mai putea parca?
Citiți principiile noastre de moderare aici!