Primăria Timișoara a decis să prelungească gratuitățile pentru sistemul VeloTM, după ce a expirat perioada de implementare a proiectelor desfășurate cu fonduri europene, prin care au fost amplasate rastele de biciclete în oraș, pe malul Begăi, dar și stații pentru vaporașe pe malurile Begăi. Conform protocolului încheiat între primărie și STPT, timișorenii beneficiau vreme de cinci ani de gratuitate, perioadă care a expirat.
Consilierii locali sunt puși să modifice și să completeze Protocolul de acordare a facilităților la transportul în comun pentru unele categorii de cetățeni.
„Finanțarea cheltuielilor curente și de capital necesare pentru efectuarea serviciului de transport local intermodal cu biciclete și a serviciului de transport cu biciclete realizat prin proiectul «Reabilitarea infrastructurii publice urbane a malurilor Canalului Bega» va fi asigurată din bugetul local”, se arată în proiectul de hotărâre care va ajunge în curând în atenția aleșilor municipali.
La fel se va întâmpla și în cazul transportului naval cu vaporașe, pentru care primăria decontează toate cheltuielile curente și de capital necesare. În acest caz timișorenii trebuie să scoată 1 leu din buzunare pentru o plimbare cu vaporașul în regim de transport public.
Practic, STPT va trebui să înainteze deconturi lunare către primărie, iar municipalitatea va achita în termen de 30 de zile subvenția în baza acestor deconturi. Vorbim despre 2,5 lei/călătorie în limita a maximum de o oră pentru biciclete.
La fel ca și în cazul VeloTM, timișorenii vor putea închiria în continuare gratuit trotinetele din sistemul TroTM. Închirierea ar trebui să fie tot 2,5 lei/călătorie/oră, însă decontează și aici primăria, din bugetul local.
AICI puteți analiza proiectul de hotărâre!
Potrivit reprezentanților societății de transport, sunt amplasate în rastele un număr de 434 de biciclete, atât în stațiile mijloacelor de transport în comun, cât și pe malurile Begăi. VeloTM are 24.191 de utilizatori, iar zilnic se înregistrează un număr mediu de 506 utilizări.
Trimite articolul
XMulțumim frumos! Oricum sunt blocate la rastel.
Cum naiba ati ales un NEAMT IDIOT SI CRETIN, UN HOT DE CASE, UN BISNITAR mai timisorenilor? Atata v-a dus capul sa alegeti un IPOCRIT?
Sa mearga maica-ta cu VeloTm. Bicicletele alea sunt un pericol. Statiile sunt praf, praf au fost de la inceput. Bicicleta si daca reusesti sa iei din rastel, ai sanse foarte mari sa nu o poti lasa in rastelul urmator. Bataie de joc ca de fiecare data. Faceti doar pentru poze, apoi se alege praful. Sictir scursurilor!
Ce pot spune eu, este ca fiind acuma numai cetatean german, pot sa inchiriez fara probleme biciclete asemanatoare in Olanda, Belgia, Germania. Numai in Romanika nu pot, ca nu am buletin, ca nu se poate, ca asa si pe dincolo. Pritenul din Timisoara a inchiriat pe numele lui, ca eu nu eram persoana de incredere pentru orasul Timisoara (Sunt totusi fost timisorean, plecat prin anii 80- Poate de aia nu prezint incredere) )
M-am uitat atent la biciclele din rastel, vai si amar de ele, Unnele erau cu cadrtul rupt, altele cu lantul cazut, unele cu sitzul distrus. Uneler au rori dezumflate sau mai grav, face roata opturi, deci adio… Sa nu spun ca unele abia mergeau, (neunse) de parca trageai o caruta dupa tine.
Propun sa vedeti cum arata ceva asemanator in Olanda. Acolo e cel mai bine organizat. Acolo se ingrijesc special de biciclete, fac mentenanta, sunt tip-top bicicletele. Daca se strica una sau primesti una cu defecte, imediat daca suni vine cineva si se inlocieste sau se remediaza. In Timisoara daca e stricata o lasi i rastel si candva se va prinde cineva ca nu e buna. Peste o luna, o saptamana, nu stiu. Darpreamulte erau nefolosibile.