Au fost câteva luni grele pentru Primăria Timișoara, care a încasat mai puțini bani din cotele defalcate pentru echilibrarea bugetelor locale venite de la bugetul de stat. Municipalitatea nu și-a putut onora obligațiile către societățile din subordine și către firmele contractate. Așa s-a ajuns ca angajații STPT să nu-și primească două luni salariile, ca pe unele șantiere să nu se mai lucreze și ca timișorenii să rămână fără apă caldă la robinete din cauza faptului că societatea de termoficare nu și-a putut plăti facturile către E.ON. Primarul Timișoarei spune însă că se va intra „în zona normalității”, iar salvarea vine de la impozitele locale colectate de la persoanele juridice, adică societățile comerciale care își achită taxele și impozitele locale pentru trimestrul trei al anului.
„În mod normal, de acum nu mai putem ajunge în astfel de situații. Perioada critică pentru municipiul Timișoara consider că a trecut. Urmează să încasăm în această lună, din taxe și impozite locale din partea firmelor, persoanelor juridice, mai general vorbind, o sumă pe care o estimăm la 25 de milioane de lei. Închipuiți-vă cât de greu a fost în lunile precedente, că încasam între 100.000 și 300.000 de lei suma corespondentă, pe lângă cotele defalcate din impozitul pe venit. Cu acești 25 de milioane, vom putea să plătim tot ce ne apăsa, ce reprezintă datorie mai stringentă. Și intrăm în normalitate”, a explicat primarul Nicolae Robu.
Municipalitatea mai are de plătit două tramvaie reabilitate, datoriile Colterm către E.ON, dar și firmele care lucrează la noul corp de clădire al Spitalului de Copii sau pe alte șantiere.
„Avem de plătit două tramvaie, ne-au fost furnizate și nu le-am plătit, avem de plătit către E.ON, bineînțeles, avem de plătit la spitalul de copii, nu sume mari și nu sunt vechi restanțele, dar trebuie să plătim pentru ca ei să poată continua lucrările, avem de plătit la Spitalul «Victor Babeș», firma care lucrează acolo”, a completat edilul-șef.
După încasările din impozitele firmelor, primarul susține că municipalitatea „rămâne în zona normalității, fără datorii presante”.
Vă reamintim, Primăria Timișoara vrea să ia un credit de 100 de milioane de lei, iar pentru asta plătește 30.000 de euro unei firme pentru consultanță financiară. Toate problemele financiare s-ar fi tras, conform primarului, de la furtuna din septembrie 2017, când primăria a fost nevoită să dea foarte mulți bani pe diverse reparații. Robu spunea că guvernul nu a făcut ce a promis și că nu i-a dat bani pentru rezolvarea problemelor apărute în urma furtunii.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”2074249″]
[related-post post_id=”2060895″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!