Municipalitatea îi despăgubește pe proprietari și, mai mult, achită toate costurile pentru demolarea garajelor. Nu toți primesc, însă, bani de la primărie.
La sfârșitul anului trecut, consilierii locali au stabilit ca un teren de pe strada Martir Nicoară Elena, din Soarelui-Martirilor, să devină de interes public local, pentru „lucrări de reamenajare a spațiilor publice, amenajare de locuri de parcare pe domeniul public”. Garajele de pe acest teren urmează să fie demolate, pentru că stau în calea modernizării. Reprezentanții primăriei au început să negocieze cu proprietarii.
„(…) în unele dintre contractele de concesiune încheiate pentru terenul aferent acestor garaje au fost înscrise clauze de despăgubire care cad în sarcina concesionarului în cazul declarării interesului public local. Ca urmare, proprietarii acestor garaje au fost la Comisia de Negociere cu Terţii în vederea acordării unor eventuale despăgubiri, despăgubiri stabilite după ce s-a întocmit de un evaluator specializat”, transmit oficialii instituției de pe C.D. Loga.
Consilierii locali vor avea pe ordinea de zi a următoarei ședințe un proiect privind acordarea de despăgubiri. Au fost luate în calcul 16 garaje, dar doar 13 proprietari vor primi bani de la primărie. Unul nu va primi nimic, pentru că în contract nu există nicio clauză legată de despăgubiri, iar altul nu s-a prezentat la negocieri. Cel de-al treilea proprietar care nu primește bani a cerut o sumă mult prea mare.
Vor primi despăgubiri următorii proprietari: Câmpean Mihail Ioan și Cîmpean Felicia – 2.000 euro, moștenitorii legali ai numitului Drăgoescu Virgil (decedat) și Drăgoescu Simona Camelia – 2.000 euro (suma se va achita după prezentarea actelor pentru succesiune), Cardel Gheorghe și Cardel Doina Maria – 1.900 euro, Bogdan Ioan și Bogdan Vasilica – 1.900 euro, Stoicoi Mihai – 1.900 euro, Birău Ionel Petru și Birău Lidia – 1.900 euro, Mircea Nicolae – 1.900 euro, Bajusz Ileana – 1.900 euro, Guțu Margareta – 1.900 euro, Sîrbu Ofelia Aurelia și Sîrbu Petru – 1.900 euro, Lazăr Constantin – 2.000 euro, Luchian Ioan – 1.900 euro, Cucu Victoria și Cucu Emil și Neculau Mihaela – 1.900 euro.
Din 2012 și până în 2016, în primul mandat al primarului Robu, municipalitatea a plătit 100.000 de euro timișorenilor ce aveau garaje care stăteau în calea modernizărilor. Dacă 176 de proprietari au rămas fără garaje, doar 50 au avut dreptul să primească bani de la primărie, conform contractelor încheiate cu municipalitatea.
În cartierul în care locuiește și primarul Nicolae Robu vor mai fi demolate garaje pe str. Aștrilor, aproape de Bd. Liviu Rebreanu, lângă biserică, unde ar urma să fie amenajate aproape 100 de locuri de parcare, după ce terenul în cauză a fost declarat de utilitate publică, la sfârșitul anului 2017.
Citiți principiile noastre de moderare aici!