Reprezentanții Colterm vor să renunțe la contractul pentru „reparații și întreținere a imobilelor deținute sau aflate în administrarea municipiului Timișoara, a infrastructurii din incinta lor, eliberarea bunurilor rezultate din evacuări, precum și demolare imobile și alte construcții, manipulare, transport”. Acesta a fost prelungit recent de consilierii locali, pentru încă patru ani, dar reprezentanții societății de termoficare spun că nu este viabil economic pentru Colterm. Contractul, în valoare acum de 7,6 milioane de lei în fiecare an, ar urma să fie reziliat.
„O altă activitate este cea de construcții-reparații, iarăși este una care s-a dovedit neviabilă economic. Înțelegem importanța acestei activități din punct de vedere al administratorului, al primăriei, sunt extrem de importante, de reparații școli și alte clădiri publice. Din păcate, s-a creat o adevărată structură în jurul acestei activități, cu foarte mulți oameni pe lângă oamenii care lucrau efectiv: era birou de aprovizionare, birou de marketing, birou de birou, aveam director de marketing, posturi care în noua organigramă nu se mai regăsesc, cel de director de marketing. Să vedem cum redistribuim personalul și ce facem cu cel care nu este util”, a explicat recent Cristian Mîțu, președintele Consiliului de administrație al Colterm.
Subiectul a fost discutat în ultima ședință a Adunării Generale a Acționarilor Colterm, când viceprimarul Ruben Lațcău a explicat de ce era nevoie de prelungirea contractului, deși se știa că societatea de termoficare nu va mai presta acest serviciu.
„Contractul expira marți, adică marțea în care am și votat prelungirea contractului. Noi avem mai multe lucrări pe care se lucrează cu echipa antamată de la Colterm și în cazul în care nu s-ar fi prelungit contractul, practic, de a doua zi, de miercuri, aceste lucrări ar fi fost abandonate. Contracte care sunt începute ar fi fost lăsate de izbeliște. Această propunere a CA și agreată de administrație este ca, pe termen mediu, să se realizeze acest transfer. Practic, meseriașii care lucrează pe reparații și care pot să lucreze la îmbunătățirea rețelei de transport și distribuție sau pe punctele termice sau pe CET-uri să lucreze acolo”, a precizat edilul.
Este vorba despre 38 de angajați, potrivit președintelui CA Colterm. Există două variante: fie muncitorii sunt transferați la altă societate, fie primăria își face o firmă nouă.
„Trebuie să ne asigurăm că avem pe piața de construcții firme care să absoarbă acest contract sau, în cazul în care administrația decide să facă aceste activități în regie proprie, printr-o societate. Muncitorii fie se transferă la o altă societate, fie municipalitatea, consiliul local, va înființa o societate care se va ocupa preponderent de acest serviciu. Deci intenția este una pe termen mediu, cu care suntem de acord, dar nu se poate întâmpla peste noapte”, a mai explicat viceprimarul Ruben Lațcău.
În subordinea Primăriei Timișoara sunt, la momentul actual, patru societăți: Colterm, Piețe SA, Societatea de Drumuri Municipale. Consiliul Local Timișoara are și 50% din acțiunile Retim. La societatea de termoficare urmează în curând și o reorganizare. Ar urma să fie desființate trei posturi de directori din șapte și să fie dați afară aproximativ 160 de oameni.
editor Amalia Kui
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XCaracatita Colterm de sifonat bani publici …ce cladiri a reparat in ultimii 4 ani? Care e valoarea , ce costuri a au implicat reparatiile si aceste intretineri ? Unde mai axact ? Ce cladiri adresa lor! ia sa vedem!
-
Probabil era inca o subventie mascata pentru Colterm
Pseudo firma asta o sa faca fix nimica daca muncitorii sunt cei transferati de la Colterm niste putori si nesimtiti in frunte cu sefii lor . La astia orice lucrare dureaza dublu ca timp de executie si triplu ca pret . Astia cica repara sitalele ,scolile si gradinitele aflate in patrimoniu primariei. Alooo nenea Frirtz chiar orice gogoasa servita de sefii incompetenti din subordine o inghiti ?
Pai toata treaba e ca Coltermul nu vrea sa mai faca, ca va intra in insolventa si i se va taia macaroana cu “noi facem curatenie in cladirile Primariei!”
Daca intra in insolventa sau reorganizare se va analiza ce poate face Coltermul si cum curatenia era un ciubuc legal dat si de care se va desparti in curand, nu mai intereseaza. E neproductiv, Tradus: Nu mai primim malaiul de la Primarie asa pe facut nimica, nu mai vrem. Daca transfera muncitorii este bine, nu mai primesc salarii compensate astia, 24 de luni pentru frecat menta. Si cum la noua firma vor fi alti sefi, sa vezi ce isi vor da singuri demisia de la noua firma daca ii va pune la munca pe putorile atea! Si asa erau acolo angajate la curatenie numai “privilegati” care habar nu au ce este o matura , darmite o curatenie.
Mai sunt inca bani asa ca vaporetto va mai merge pe Bega pentru o vreme si Coltermul va mai functiona pentru o vreme
Adica vor doar banii, fara sa mai faca si treaba?
Greșit, Consiliul local nu este acționar majoritar cum prevede legea. Primarul