Modificările legislative care vor afecta structura aparatelor de specialitate a primăriilor sunt cele adoptate prin Legea 296/2013, cea pentru reducerea cheltuielilor bugetare. Aceasta impune reducerea numărului total de posturi de reduce cu 10%. Astfel, în cazul PMT se vor reduce 51 de posturi din totalul celor existente, 20 fiind de conducere. În principiu, sunt desființate posturile de șef birou – după cum obligă legea amintită – și structurile lor. Numărul de posturi de conducere se reduce la maxim 8% din posturi. Măsurile trebuie implementate până la 31 decembrie 2023.
„Legea nr. 296 din 26 octombrie 2023, privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung impune autorităților locale adoptarea unor măsuri de reorganizare. Ca urmare, și Primăria Timișoara a fost obligată să elaboreze o nouă organigramă, în conformitate cu prevederile legislative din actul normativ menționat. Proiectul de Hotărâre de Consiliu Local privind aprobarea organigramei intră de astăzi în procedură de transparență și este publicat pe site-ul instituției”, se arată într-un comunicat de presă al PMT.
Timp de 10 zile, începând de miercuri, 15 noiembrie, cetățenii pot face propuneri și observații pe marginea documentației. Proiectul de hotărâre poate fi consultat AICI.
Ultima organigramă, adoptată în iunie
Administrația Fritz a adoptat de la începutul mandatului trei organigrame. Prima, adoptată de consilierii locali în 2021, a fost pe rând suspendată și anulată în instanță, în cadrul unor procese deschise de Sindicatul Liber al Salariaților din Primăria Timișoara, cel condus de Tiberiu Negrei. Cu același sindicat au exista dispute la tribunal și pe marginea celei de-a doua organigrame a administrației Fritz. A doua a urmat un traseu mai anevoios prin instanțe: a fost suspendată pentru o perioadă, până s-a întors spre rejudecare, când s-a constatat că nu mai este cazul. Acum, s-a judecat procesul privind anularea acesteia, iar Tribunalul Timiș, prima instanță, a hotărât să dea câștig de cauză primăriei. În decembrie, totuși, este un termen și pentru judecarea recursului, la Curtea de Apel Timișoara.
În orice caz, a treia restructurare s-a produs în luna iunie, ca urmare a unei sentințe judecătorești date după primele restructurări. Vorbim de decizia prin care instanțele obligau Primăria Timișoara să îl repună șef pe Culiță Chiș. Cum postul său nu mai exista, a fost creată o direcție specială pentru acesta: Direcția Generală Proiecte și Lucrări Municipale pentru Sport şi Transport Feroviar (DGPLMSTF).
Trimite articolul
X151 de posturi ar fi o cifra corecta…din cele citeva sute de persoane o gramada taie frunza la caini !!!! Sa vada si ei cum e sa ai vreo 2-3 sarcini zilnic !!!!
Doar 51 de posturi?! Adică primăria are doar 510 angajați?!? Mi se pare foarte puțin!
Serviciile subordonate primărie, direcțiile lor, nu reduc cu nimic?
Direcția de asistență socială a primăriei a înființat în primăvară peste 40 de posturi peste noapte. A angajat o grămadă în primăvară. Corect ar fi acum să-i concedieze.
Posturi vacante :(((
-
Cea ce nu spune Mãria sa este că a angajat doar in ultima luna peste 60 de persoane și încă angajează.
-
ai si ceva surse?
-
lasa ca iara vine un sindicat fantoma si contesta in justitie modificarile