Autorizația de transport se eliberează pe durată nedeterminată și este valabilă cu condiția vizării acesteia la fiecare cinci ani, odată cu verificarea îndeplinirii condițiilor care au stat la baza emiterii ei.
Acte necesare
Reprezentanții Primăriei Timișoara au transmis că, potrivit legislației, autorizația de transport în regim de taxi sau autorizația în regim de închiriere se eliberează de instituție, pe baza unei documentații care trebuie să conțină următoarele:
- dosar plic;
- cererea transportatorului pentru eliberarea tipului de autorizație de transport, stabilit de prezenta lege;
- copie de pe certificatul de înregistrare la registrul comerțului, ca transportator, respectiv persoană fizică autorizată, asociație familială autorizată sau persoană juridică, după caz;
- furnizarea de informații emisă de Registrul Comerțului pentru întreprinderea familială;
- dovada îndeplinirii condiției de capacitate profesională, respectiv copie de pe certificatul de competenţă profesională pentru managerul de transport în regim de taxi şi închiriere, eliberat conform normelor aprobate prin hotărâre a Guvernului, pentru transportatorul persoană juridică sau întreprindere familială;
- copie de pe certificatul de atestare a pregătirii profesionale al taximetristului care este transportator persoană fizică sau a tuturor membrilor din întreprinderea familială;
Certificate de cazier și avize medicale
Taximetriștii mai trebuie să prezinte certificatele de cazier judiciar din care să rezulte că nu au fost condamnați pentru:
- infracţiuni contra siguranţei pe drumurile publice;
- infracţiuni privind traficul şi consumul de droguri;
- infracţiuni contra vieţii, sănătăţii şi integrităţii corporale;
- infracţiuni privind traficul şi exploatarea persoanelor vulnerabile;
- infracţiuni contra libertăţii şi integrităţii sexuale;infracţiuni contra patrimoniului;
De asemenea, mai sunt necesare avizele medicale şi psihologice ale conducătorilor auto şi, după caz, avizele medicale şi psihologice ale managerului de transport în regim de taxi şi închiriere, obţinute conform normelor aprobate prin ordin al ministrului transporturilor (cabinete agreate de Ministerul Transporturilor).
În cazul transportatorului autorizat de persoană fizică, avizele medicale și psihologice pentru șoferii de taxi se emit de către cabinetele agreate de Ministerul Transporturilor.
La dosar mai este necesar cazierul fiscal al transportatorului dacă acesta este operator economic, precum și:
- declarația pe propria răspundere privind perioadele în care transportatorul a mai executat servicii de transport în regim de taxi sau transport în regim de închiriere, după caz, cu menționarea intervalelor când a avut interdicții și motivul acestora;
- dovada îndeplinirii capacității financiare, respectiv:
- declarația pe propria răspundere a transportatorului că poate asigura spațiile necesare pentru parcarea tuturor autovehiculelor cu care va desfășura transportul în regim de taxi sau transportul în regim de închiriere, spații deținute în proprietate sau prin contract de închiriere;
- declarația pe propria răspundere a transportatorului că acesta deține sau are capacitatea financiară de a deține un număr de autovehicule, pe tipuri, în proprietate sau în temeiul contractelor de leasing, pe care le va utiliza în realizarea serviciului de transport.
Autoritatea de Autorizare din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara solicită tuturor transportatorilor autorizați, a căror autorizații de transport trebuie vizate la data de 31 martie 2023, să depună documentația mai sus menționată la sediul instituției.
Actele se depun în perioada 9 ianuarie – 24 februarie 2023 la Serviciul Informare și Consiliere Cetățeni (camera 12) din cadrul Primăriei Timișoara în vederea vizării acestora conform Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, modificată și completată.
„Fiecare document depus în copie va fi însoțit de originalul acestuia, pentru verificarea autenticității. Eliberarea autorizației de transport este condiționată de achitarea taxei conform prevederilor hotărârii Consiliului Local privind stabilirea impozitelor și taxelor locale în municipiul Timișoara. În cazul în care transportatorii autorizați nu vor depune documentele solicitate în termenul de mai sus, autorizația de transport se va retrage și are drept consecință pierderea calității de transportator autorizat, anularea contractului de atribuire în gestiune a serviciului de transport, precum și retragerea tuturor autorizațiilor taxi”, a precizat Mihai Florescu, director Autoritatea de Autorizare din cadrul Primăriei Timișoara.
Trimite articolul
X“dosar plic”. Asta cred ca e varianta digitala a dosarului cu sina. Se poate depune online la camera cat? Copie si original 🤣🤪…
si trei declaratii pe proprie raspundere 🤪🤪🤪
#digitalizare
inteleg bine, doar taximetristii trebuie sa treaca prin acesta proba de rabdare-bani-timp, uberii nu sint vizati de aceste aberatii birocratice?
-
Cu uberu merg “progresistii” cand n-au chef de troti si bicla. Sa treaca toti taximetristii la uber, ce, nu e bine? In principiu, oricui nu-i convine ceva, n-are decat sa se adapteze, si nu sa ceara niste schimbari de sistem.
-
ai inteles bine
prin tot ce se solicita mai sus, se vede BIROCRATIA IMENSA din Romania si imbecilitatera legiuitorului ! O rusine ! Si culmea, numarul bugetarilor tot creste, insa ca orice buboi, la un moment dat se va sparge.
-
Cine alege niste legiuitori imbecili se numeste… hmm… cetatean cred. asa ceva.
#idiocracy
Da nu ii verifică dacă au și condus sau doar vând autorizația?