La finele acestei luni, Primăria Timişoara a lansat un anunţ de licitaţie deschisă pentru atribuirea contractului „Întreţinerea parcurilor, scuarurilor, spaţiilor verzi şi sistemelor de irigare de pe domeniul public al municipiului Timişoara. Valoarea estimată a contractului, fără TVA, este de 31,5 milioane de lei, adică aproximativ 7,2 milioane de euro la cursul BNR, durata fiind de 12 luni.
Mai mult, tot la finele acestei luni, Primăria Timişoara a scos la licitaţie şi contractul denumit „Tăieri de corecţie, elagare şi defrişare arbori pe domeniul public al municipiului Timişoara”. Ca şi contractul anterior, şi acesta are o durată de 12 luni şi o valoare estimată, fără TVA, de 3,5 milioane de lei.
Interesant este că în luna iunie a anului trecut, la puţin timp după câştigarea alegerilor locale, conducerea Primăriei Timişoara acuza administraţia Ciuhandu că ar fi intenţionat să ofere 25 de milioane de euro pentru următorii patru ani pentru întreţinerea spaţiilor verzi din municipiu.
„Eu cred că este cel puţin imoral să faci un asemenea lucru. Nu avem acces la caietele de sarcini pe care vor să le pună pe SEAP. Dar să faci o asemenea licitaţie în acest moment de schimbare, să angajezi viitoarea administraţie pe întregul mandat la o asemenea sumă mi se pare strigător la cer”, susţinea viceprimarul Dan Diaconu în luna iunie a anului trecut.
Însă, un calcul simplu arată că dacă licitaţia organizată de administraţia Ciuhandu ar fi ajuns la final, municipalitatea ar fi plătit pentru întreţinerea spaţiilor verzi din Timişoara 6,25 de milioane de euro anual, cu un milion de euro mai puţin pe an decât este pregătită să ofere administraţia Robu pentru acelaşi serviciu. În patru ani, economia la bugetul local ar fi de 4 milioane de euro.
La solicitarea reporterilor www.tion.ro, primarul Nicolae Robu a afirmat că și lui i se pare mare suma care va fi alocată pentru întreținerea spațiilor verzi și va lua o decizie dacă aceasta va fi diminuată, sau nu, chiar dacă licitația este în plină desfășurare.
„Am înțeles că este publicat pe SEAP caietul de sarcini și voi vedea la ce sumă se întinde el și voi lua decizia dacă poate rămâne acea sumă sau va fi diminuată. Este vorba de o sumă mare și vreau să văd dacă este justificată sau nu”, a declarat Robu.
El a precizat că l-a convocat la o întâlnire pe directorul Horticultura, Andrei Drăgilă, pentru a primi explicaţii în legătură cu acest subiect.
„Chiar am solicitat să se prezinte la mine domnul director Drăgilă, de la Horticultura, pentru a avea o discuție pe acest subiect, să văd exact ce se anvizajează. Sigur, suma pare foarte mare și de aceea e nevoie de o discuție cu dânsul să vedem dacă proiectul poate fi pus în aplicare așa cum l-au gândit dânșii, sau dacă nu este mai oportun să mai tăiem din alocarea de fonduri, pentru că nu este aceasta principala prioritate. Eu am vorbit mereu despre nevoia de a cosmetiza arborii, de a tăia acei arbori care prezintă pericol de a se prăbuși și, sigur, e necesar să înfrumusețăm orașul, inclusiv prin cultivarea de noi plante, noia arbori, însă totul poate fi făcut între anumite limite”, a mai spus Robu.
UPDATE: După câteva ore de la publicarea articolului, primarul Nicolae Robu a revenit cu câteva precizări legate de acest subiect. Interesant este că administratorul Timişoarei susţine că a aflat din presă care este suma licitată pentru contractele de întreţinere de spaţii verzi şi corecţie şi tăieri de arbori, deşi este evident că pentru licitarea acestora era nevoie de acordul conducerii primăriei.
„I-am spus (lui Andrei Drăgilă, directorul Horticultura – n.r.) că dacă plafonul este aşa de sus situat, cum am citit în presă, atunci îi voi cere să retragă de pe SEAP caietul de sarcini pentru a-l rediscuta şi a ne încadra, chiar ca plafon, la un nivel mult mai scăzut, pentru că e mult prea mult”, a declarat Robu.
Licitatie de 25 de milioane de euro in perioada de tranzitie la Primaria Timisoara
Rectificare de buget pentru Colterm, reparatii la drumuri si spatii verzi
Citiți principiile noastre de moderare aici!